Ga naar inhoud

Windows 2000 Professional


Aanbevolen berichten

Waarom zou Win2000 in hemelsnaam sneller zijn met spellen dan WinXP? Dat eerste is in eerste plaats voor netwerken bedoeld, dat tweede meer voor 'home computing'. Ik vind dit maar een vage topic, aangezien het antwoord ook makkelijk te vinden is met google. Dit soort spam is niet gewenst. Zoek maar een andere manier om je posts op te krikken.
Link naar reactie
hmm was er bij XP geen servicepack dat er voor zorgde dat de prestaties van de pc merkbaar achteruit liepen ? (en was dat niet zo erg dat zelfs MS het achteraf erkende ?) Ik vind persoonlijk Win98SE nog steeds het beste OS voor (windows)spellen omdat er zo goed als niks onnodigs op de achtergrond ge-installeerd wordt. XP moet je zelf nog eens aanmelden om het te mogen gebruiken (daar zijn dan wel weer omwegen voor, maar IMHO hebben ze aan m'n geld genoeg). Eerlijk gezegd verwacht ik dat 2k alleen sneller is omdat XP standaard meer onnodige troep installeert. Die GUI voor 'blinden' met die kleuterkleurtjes neemt volgens mij nogal wat resources in ... Maar als je alles wat XP 'uniek' maakt uitzet houdt je gewoon 2k second edition over ... IMHO.
Link naar reactie
Mijn ervaring is dat je prestaties wel meer naar beneden gaan in WinXP dan in Win2k Pro ten opzichte van Win98SE Voorbeeld: Mijn broer heeft een P3 500 + GF2GTS + 512 intern, Win98 -> Q3A Draaide goed op niet te zware instellingen, Q2 Perfect Win2kPro -> Q3A Draaide redelijk op dezelfde instellingen, Q2 Goed/Perfect WinXP -> Q3A Draaide nauwelijks, Q2 nog net ! Hij is daarna weer terug gegaan naar Win2k Pro :)
Link naar reactie
[quote:e30c0d5671="JaFO"]Je moet zo'n nieuw besturingssysteem van MS ook nooit op zo'n oud wrak proberen ;) XP is ondanks de 'lage' minimum eisen eigenlijk alleen voor nieuwe pc's geschikt (net zoals Win95, Win98SE en Win2k dat waren toen ze werden gereleased).[/quote:e30c0d5671] Misschien niet, maar dan zie toch wel het prestatieverschil duidelijk.
Link naar reactie
[quote:0a4eb82a3b="JaFO"]Je moet zo'n nieuw besturingssysteem van MS ook nooit op zo'n oud wrak proberen ;) XP is ondanks de 'lage' minimum eisen eigenlijk alleen voor nieuwe pc's geschikt (net zoals Win95, Win98SE en Win2k dat waren toen ze werden gereleased).[/quote:0a4eb82a3b] Klopt helemaal!! ik heb win XP eens geprobeerd op mijn p3 500 56mb intern :evil: (ja ik weet het.. heb nieuwe comp nodig...) dat was echt een ramp... op langzame computers tot de 1 ghz is win2k nog steeds het beste voor zowel spellen en vooral als je deze over een netwerk wilt spelen
Link naar reactie
[quote:a4fb73c8d2="JaFO"]Je moet zo'n nieuw besturingssysteem van MS ook nooit op zo'n oud wrak proberen ;) XP is ondanks de 'lage' minimum eisen eigenlijk alleen voor nieuwe pc's geschikt (net zoals Win95, Win98SE en Win2k dat waren toen ze werden gereleased).[/quote:a4fb73c8d2] ligt eraan waarvoor je het oude wrak gebrrukt als je het oude wrak alleen vboor internetten, word etc. gebruikt kan er prima xp op. want ik draaide xp op een p2 300 mhz met 96 mb ram
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...