Ga naar inhoud

Simcity4 op de C schijf, waarom?


Aanbevolen berichten

Wederom Simcity 4 geinstalleerd op bij mij de F schijf. Dit is mijn spellenschijf. Echter de steden zet Simcity op de C schijf. Terwijl ik de C schijf alleen bedoeld heb voor mijn OS. Nu komt er een flink aantal MB's bij, die niet relevant is. Als mijn C schijf cq WIN 98 SE een keer crasht, dan ben ik ook de steden kwijt. Ik meen mij te herinneren, dat bij SC3 je zelf een directory kon aangeven bij het opslaan van een stad. Of zie ik toch iets over her hoofd in dit spel?
Link naar reactie
Helaas is het in SC4 niet mogelijk, om aan te geven waat de steden etc heenmoeten. Dit gebeurt automatisch op de C schijf, geldt ook voor de bestaande projecten vanuit SC4. Totaal is dit bij installatie al gauw 130 MB. In SC3 was er wel de mogelijkheid, om zelf aan te geven in welke map e.e.a. moest komen te staan. En 130MB vind ik zonde van de ruimte, meegerekend, dat ik ook regelmatig een Ghost maak van de C schijf.
Link naar reactie
In het geval van windows XP: Klik in de verkenner, of in "mijn computer", met de rechtermuisknop op het mapje "mijn documenten" en kies daar "eigenschappen" Je ziet dan een venstertje waar je kunt kiezen waar die map moet komen te staan. Ik weet niet uit mijn hoofd wat er gebeurd met de bestanden die nu in die map staan, als je "mijn documenten" ergens anders neer zet.
Link naar reactie
Ik draai onder WIN 98 SE. En SC4 maakt in de map mijn documenten een submap aan. Echter n.a.v. jullie reakties heb ik de map mijn documenten met Tweakui verplaatst naar de I schijf. Daarna SC4 geistalleerd. En ja hoor, op de I schijf in de map mijn documenten wordt netjes de bijbehorende submap aangemaakt. Ook de overige programma's lijken na deze wisseltruc normaal te funktioneren. Bedankt voor de reakties en het meedenken, Jan K.
Link naar reactie
Je hebt Tweakui niet persé nodig. Je kunt gewoon de map Mijn Documenten kopiëren naar de lokatie waar je hem hebben wil. Daarna klik je met rechts op de map Mijn Documenten en klik je in het contextmenu op eigenschappen. Nu vul je de nieuwe lokatie van de map hier in. Daarna (misschien ff herstarten) kun je de map op de originele lokatie gewoon wissen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...