Ga naar inhoud

Enter The Matrix


Aanbevolen berichten

Ik heb gister de Film " The Matrix Reloaded " in de Bios gezien. wat een geweldige film is dat zeg.! 8) 8) Een film die je MOET zien! Ik zag voordat de film begon reclame van het spel " Enter The matrix" Nu ben ik altijd huiverig voor wat betreft games die gebasseert zijn op films, ze vallen zo vaak tegen, op een paar uitzonderingen na. Heeft iemand " Enter the matrix " (PS2/X-box/PC/GC) al gespeeld en wat vonden jullie ervan? Is het spel goed? de GFX zien er wel goed uit voor zover ik het kon zien.
Link naar reactie
[quote:358bcd9be6="PS"]Ik heb op diverse forums topic doorgelezen van mensen die de illigale versie al een paar dagen hebben. De meeste gehoorde kritiek betreft toch wel de korte speelduur (<10 uur). Ik wacht denk ik nog maar ff tot er een goede review in de gamesbladen staat, voor ik het koop.[/quote:358bcd9be6] schijnt ook dat de systeems eisen enorm hoog zijn. Dat de besturing brak is, en dat er veel schoonheids foutjes inzitten. Zo zag ik op GOT een screen van een auto met vierkante (!helemaal vierkant!) banden. En als ik zo'n plaatje zie dan denk ik al snel "tja", zal wel niet zo bijzonder zijn. Waarschijnlijk konden de developers van het spel niet alles er uit krijgen voor de release van de film. Toch wel jammer van de reputatie van die film, als die film wel echt goed is.
Link naar reactie
[quote:f7b95efa8c="nook"][quote:f7b95efa8c="no_name"]Toch wel jammer van de reputatie van die film, als die film wel echt goed is.[/quote:f7b95efa8c] Ik denk anders nog steeds dattie cool is hoor.. :roll: En dit spel heeft naar mijn mening ook weinig met de film te maken.[/quote:f7b95efa8c] ik bedoel dat als die film heel goed is (wat ie is waarschijnlijk), dan trekt dat spel de film's reputatie naar beneden
Link naar reactie
Maak je niet druk om de film " The Matrix Reloaded" die film heb ik gister in de bioscoop gezien (zoals ik al melde in de 1ste post). die film is helemaal te gek, een MUST SEE. 8) Systeem eisen boeien me niet. me pc draait het toch wel. als de Gameplay maar goed is.. maar dat valt dus tegen. 10 uur uitspelen is wel heel snel. het spel staat op 4 cd' s begreep ik, ik dacht daarom dat het een enorms spel was. ik wacht wel even op reacties van mensen die het spel hebben voordat ik naar de winkel ren.
Link naar reactie
//nook [quote:a1ba3db1e3]Ik denk anders nog steeds dattie cool is hoor.. En dit spel heeft naar mijn mening ook weinig met de film te maken.[/quote:a1ba3db1e3] Dit is een misvatting. De film the matrix is nooit bedoeld als één film. De lobowsky brothers (hoe je dat ook spelt) hebben een hele wereld bedacht. (zoiets als JRR Tolkien jaren geleden heeft gedaan met "Middle Earth"). Vanaf het begin was dit als een triologie bedoeld met hierbij 1 respectievelijk 2 spellen. In het spel is artwork en officieel filmmateriaal verstopt. De films zijn bedacht door de beide broers maar ook het spel is dit. Het spel maakt deel uit van de wereld van de matrix. Noem het maar het interactieve deel :p Ik geloof nooit dat het spel in 10 uur uit te spelen is. Er zitten zo gigantisch veel extra's in verwerkt die het hele "matrix" verhaal proberen uit te leggen. Om de tijdsverloop van het spel aan te geven synchroniseer ik het even aan de film. het spel is het verleden, het heden en de toekomst van de matrix wereld (kortom deel 1,2,3) Je kan dus niet zeggen dat het spel niks te maken heeft met de film. Zoals de makers zelf zeggen het is een deel van de wereld van de Matrix!!! Grtz
Link naar reactie
Nou, het feit dat je al niet eens met de hoofdpersonen kan "spelen" ( :roll: ) is voor mij al reden genoeg om te denken dat het spel een simpel brouwsel is om meer geld uit dit hele "matrix gedoe" te trekken (niet dat ik The Matrix "trilogy" verafschuw hoor, integendeel, deel 2 is een piece of art).
Link naar reactie
De engelse review die ik gelezen heb: As many of you i was very impatient to play this game, i'm not a big Matrix fan but i had so much fun with Max Payne and bullet time that i thought this games would be fun. Yes i didn't liked it ... in fact i already un-installed it Size : 3/10 Oversized 3Gb / 4CDs, Yes it's a big game and you have to do full install ... 3Gb on hdd. But there is a lot of spac wasted ... video should have been kept on cd (500Mb) and music should have been compressed ! 3D Gfx: 4/10 Under the average They are really disapoiting, textures are very pixelized are repetitive. Models are average, and polygon count is very low, nothing to feed a recent graphic card ... Levels are not original, and not detailed. I noticed a good interaction with the environment few times but nothing tremendous. Only main caracters looks better but not to the level of recent hits like Mafia or Max Payne ... Sounds: 5/10 so so Average again, nothing impressed me nor disliked me ... Music: 10/10 Perfect Music is really greate, they are form the movie and fit well with action. I think i will keep them since they seems to be only wavs ! (hey guyz did you heard of MP3?) in fact sound directory is 1.5Gb ! it's really a waste of space ... but maybe it's to prevent pirating Videos: 8/10 Impressive I think that they spend all there money on that, they bought a divx license ... maybe to advertise because it's useless, why compress video and not sound ? Let's go back to videos, they are very well done, almost like the movie. It's a mix of 3d and real videos with actors. A bad thing is the fact that you can't read them with mediaPlayer you'll have to finish the game to see them Story: 4/10 Linear Game is very linear, in fact you don't have any choice during the game. You can only choose between 2 caraters at the begining. During the game if you're lost, (how ?), you can look at the arrow at the top of the screen to know where to go. If you're really stupid/tierd/drunk/stoned a distance appear to know how close you are to you "waypoint", and if you wait ennought you "friend" will tell you where to go ... Btw there is no AI enemies waits you and shoot you if they see you, if you hide they won't search you ... Crappy ! GamePlay: 2/10 LoL If you've seen the videos you were like me expecting much fun from the gamePlay, again remembering how max payne was and how fun bullet time was. Again a big dispointement ... controls are quake-like but it doesn't feel like a quake-game, it looks like a console game Close combats can look very good but in fact you don't really control them, if you start to punch a guy you have to finish him before punching another since switching is too long. Bullet time won't really help since it's hard to master and don't really help, bullet are too difficult to dodge if you try to fire in the mean time. Aiming is really random, in fact i felt it like an aimbot, like in doom or duke3d ... and since you don't have a cross to aim you don't really have the choice Conclusion : Trash ! Where is the Shiny team who mad the impressign and funny MDK ? I'm very dispointed, i was expecting much of this game ... but again the assurance of having good sales made a crappy game out of a wonderfull movie. The good new is that i can go back playing to Vice City
Link naar reactie
Heb het een uurtje gespeeld, mijn mening ... koop Max Payne, veel mooier en goedkoper! Enter the Matrix brengt standaard actie in saaie omgevingen. Het autorijd gedeelte is helemaal een verschrikking (op mijn 386 had ik een realistischer gevoel kwa wagen handeling dan een spel uit 2003). Enige leuke zijn de moves, maar die zitten voor een groot deel ook in Max Payne en heb je na 3x ook wel gezien. Grafisch valt hij mij zwaar tegen, nu kan dat aan mijn videokaart liggen (Mobile Radeon 7500) maar ik zie er weinig verbetering in komen op een beter systeem (het blijft grauw en kaal).
Link naar reactie
[quote:0a548088a2="nook"]Nou, het feit dat je al niet eens met de hoofdpersonen kan "spelen" ( :roll: ) is voor mij al reden genoeg om te denken dat het spel een simpel brouwsel is om meer geld uit dit hele "matrix gedoe" te trekken (niet dat ik The Matrix "trilogy" verafschuw hoor, integendeel, deel 2 is een piece of art).[/quote:0a548088a2] Het feit dat ze dit gedaan hebben is omdat de hoofdpersonen uit deel 1 (Neo, Trinity en Morpheus) gewoon te sterk zijn en te veel kunnen. Als ze dit weg zouden laten was het onrealistisch geweest hadden ze de karakters dan zo gelaten dan was het spel te makkelijk geweest. Bron : Gamequest magazine Maart 2003
Link naar reactie
Heb het spel al een paar dagen en ik moet ook toegeven dat het niet geweldig is. Het grootste probleem naar mijn zin is het camera standpunt. Het is een 3e persoon spel á la Tomb Raider. De camera beweegt echter nogal heftig heen en weer als je door gangen loopt. Een en ander geeft nogal een "zwalkend zeeziek makend" gevoel. Verder heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om het spelkarakter te laten lopen. Het figuur kan blijkbaar alleen maar rennen. Dit versterkt nog een het gevoel wat ik zojuist beschreven heb. Voor wat betreft de "moves" heb ik het volgende: Soms lijkt het wel of het allemaal al teveel een beetje vast ligt. Als je b.v een tegenstander wilt uitschakelen met een flinke karate trap is een klik met de muis voldoende voor een hele serie trappen, zo lijkt het althans. Ook vergt het goed afstellen van de grafische instellingen wat kennis over 3D kaarten. Een en ander komt neer op de betere probeerwerk. Nu moet ieder voor zich weten wat hij koopt en speelt. Ik zeg ook niet dat het een slecht spel is maar kan mij wel vinden in het comentaar dat het spel misschien beter met deel 3 uitgebracht had kunnen worden zodat ze nog wat extra maanden aan het spel hadden kunnen werken. Per slot van rekening zijn vierkante banden van daag de dag toch echt niet meer nodig. De rekencapaciteit van de huidige grafische kaarten is ruim voldoende om ronde banden te laten zien. Het feit dat dit in het spel niet is, is dus zuiver een afwerkingsfout. Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...