Ga naar inhoud

Xbox emulator?


Aanbevolen berichten

[quote:7254c81512="turk2003"]hier heb je een emulator [url=http://www.uwizone.com/emulation/files/xbox.rar]Xbox emu[/url][/quote:7254c81512] :lol: Ff een quote van de site: [quote:7254c81512] This is the very first XBox Emulator. It successfully emulates the Xbox hardware on your PC. The Xbox as people say is a PC, well not exactly but it is damn close and VERY easy to emulate. As with ALL emulators your PC must meet the hardware requirements to gain near perfect emulation. The min requirements: 64mb video card, P3 700 or equal and 384 MB RAM :) Also according to the readme, most games will work, some may have video glitches (that is due to some video cards). Enjoy. *pause* [b:7254c81512]Still doesn't work, ah? you've been fooled. It's a fake.[/b:7254c81512] [/quote:7254c81512] Jammer :lol:
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:db9a218e27="egslim"][quote:db9a218e27="Speedy"]Van PS2, Xbox en NGC bestaan geen emulatoren en het zal ook nog wel even duren eer een standaard pc de kracht heeft om deze machines fatsoenlijk te emuleren. De N64 is de laatste die wel in het emu circuit is verschenen.[/quote:db9a218e27] Dat vraag ik me af, een XBox is weinig meer dan een nForce chipset met ingebouwde GF4 Ti core en een 700MHz PIII/Celeron. De software is gewoon IA32, net als op een pc. Het zware rekenwerk hoeft dus niet geëmuleerd te worden, de XBox DVD moet alleen het idee hebben dat-ie in een XBox zit.[/quote:db9a218e27] Maar je pc moet nog wel Windows erbij hebben, en de rekenkracht hebben om de emu te draaien. Console hoeft alleen maar 1 ding te doen ... games draaien. Daarom is een PS2 ook nog niet geemuleerd, en een xbox is nog een tandje krachtiger.
Link naar reactie
De Gamecube zal nooit worden geemuleert. Je zou er ongetwijfeld de software voor kunnen schrijven maar de Gamecube gebruikt een variant van DVD voor zijn schijfjes. Een normale DVD drive kan die niet lezen en dat is iets wat je niet kan emuleren. Het is een zeer kostbare maar ook volledig effectieve manier van kopieer beveiliging.
Link naar reactie
[quote:47b88788ee="The_Picard"]De Gamecube zal nooit worden geemuleert. Je zou er ongetwijfeld de software voor kunnen schrijven maar de Gamecube gebruikt een variant van DVD voor zijn schijfjes. Een normale DVD drive kan die niet lezen en dat is iets wat je niet kan emuleren. Het is een zeer kostbare maar ook volledig effectieve manier van kopieer beveiliging.[/quote:47b88788ee] Zolang ze cartidges kunnen omzetten in ROM's zal het met die mini DVD's technisch gezien ook wel goed kunnen komen.
Link naar reactie
[quote:ec929b9a39]Maar je pc moet nog wel Windows erbij hebben, en de rekenkracht hebben om de emu te draaien.[/quote:ec929b9a39] Dat laatste is niet helemaal waar. De XBox gebruikt dezelfde IA32 instructies als een gewone pc, die hoeven dus niet geëmuleerd te worden. Dat is in tegenstelling tot PS2, die een heel andere instructieset gebruikt. Instructies van PS2 spellen zouden on-the-fly vertaald moeten worden naar IA32, en vervolgens uitgevoerd. In plaats van Windows zou je ook een ander OS kunnen booten, waar het om gaat is dat het XBox spel dezelfde signalen krijgt van de pc als de XBox zou sturen en dat het spel dus denkt in een XBox te zitten. In vergelijking met een moderne pc is een XBox hardwaretechnisch vrij zwak.
Link naar reactie
De eerste moelijkheid is hoe de XBox software voor de gek te houden te denken dat deze zich in een XBox bevind. Dat is lastig, maar het is een algoritmisch probleem - de pc hardware zou het wel aan kunnen. Ten tweede wordt het nut beperkt doordat het aantal potentiëel geschikte pc's vrij klein is. Een pc met nForce chipset en GF4 Ti videokaart zou het meest geschikt zijn, andere systemen zijn lastiger en een DX8 compliant videokaart is een vereiste. Ten derde is het nut klein, omdat de XBox hardware zelf zo belachelijk goedkoop is. Waarom zou je iets dat voor minder dan de productieprijs wordt verkocht gaan vervangen door iets dat veel duurder is? Je kunt (hypothetische) XBox emulatoren niet vergelijken met die voor N64, omdat die laatste een totaal andere instructieset moeten emuleren, dat is veel meer rekenwerk.
Link naar reactie
het probleem is dat een xbox ( en een ps2 of een gamcube) er volledig er op gebouwd is spellen te spelen en dus wel meer is dan een pc. Als er al een xbox emulator is (die er niet is omdat het behoorlijk ingewikkeld is te bouwen er is zelfs nog geen volledige playstation 2 emulator) dan heb je daar echt een best wel snelle pc voor nodig omdat een pc ook nog zijn eigen besturingsysteem moet draaien + background progs + de emulator en een gewone xbox alleen zijn eigen software die tig keer lichter is dan windows linux of elk ander moderne os
Link naar reactie
[quote:f06d12797d="The_Picard"]De Gamecube zal nooit worden geemuleert. Je zou er ongetwijfeld de software voor kunnen schrijven maar de Gamecube gebruikt een variant van DVD voor zijn schijfjes. Een normale DVD drive kan die niet lezen en dat is iets wat je niet kan emuleren. Het is een zeer kostbare maar ook volledig effectieve manier van kopieer beveiliging.[/quote:f06d12797d] daar sla je even een paar kleine details over De DVD's van de gamecube (en naar ik heb vernomen, ook de XBOX) zijn beschreven van buiten naar binnen. De officiele reden is dat ze daardoor sneller te lezen zijn (klopt ook), maar het side-effect is dat de PC ze niet kan lezen. Tenminste, voor zover je 'm niet vertelt DAT ze van buiten naar binnen beschreven zijn. Als hij dat doorheeft kun je ze direct gebruiken (als zijnde eentjes-en-nulletjesstromen) op je PC. Er is nog geen xbox emulator aangezien microsoft er best veel moeite in heeft gestopt om dit lastig te maken, en met reden.
Link naar reactie
Ja en ? twee draadjes verwisselen en het ding draait achterstevoren ;) De betere cd/dvd kopieer-programma's kunnen een drive buiten de drivers/OS zelf aanspreken. Volgens mij moet dan de volgorde geen enkel probleem zijn zolang je de bitjes weer in de goede volgorde neerzet (omdat je ze achterste voren inleest) . ;)
Link naar reactie
[quote:84c045c051="Candyman"]De DVD's van de gamecube (en naar ik heb vernomen, ook de XBOX) zijn beschreven van buiten naar binnen. De officiele reden is dat ze daardoor sneller te lezen zijn (klopt ook), maar het side-effect is dat de PC ze niet kan lezen. Tenminste, voor zover je 'm niet vertelt DAT ze van buiten naar binnen beschreven zijn. Als hij dat doorheeft kun je ze direct gebruiken (als zijnde eentjes-en-nulletjesstromen) op je PC. Er is nog geen xbox emulator aangezien microsoft er best veel moeite in heeft gestopt om dit lastig te maken, en met reden.[/quote:84c045c051] De DVD's die de Gamecube gebruikt hebben een andere pad breedte voor de data. Dit is de reden dat ze niet te lezen zijn (en dat ook nooit zullen kunnen worden gelezen) door normale dvd spelers.
Link naar reactie
[quote:88ca00f9bc="Candyman"]De DVD's van de gamecube (en naar ik heb vernomen, ook de XBOX) zijn beschreven van buiten naar binnen. De officiele reden is dat ze daardoor sneller te lezen zijn (klopt ook), maar het side-effect is dat de PC ze niet kan lezen. Tenminste, voor zover je 'm niet vertelt DAT ze van buiten naar binnen beschreven zijn. Als hij dat doorheeft kun je ze direct gebruiken (als zijnde eentjes-en-nulletjesstromen) op je PC. Er is nog geen xbox emulator aangezien microsoft er best veel moeite in heeft gestopt om dit lastig te maken, en met reden.[/quote:88ca00f9bc] De DVD's die de Gamecube gebruikt hebben een andere pad breedte voor de data. Dit is de reden dat ze niet te lezen zijn (en dat ook nooit zullen kunnen worden gelezen) door normale dvd spelers.
Link naar reactie
hola lieve mensjes wat schertst mijn verbazing nadat ik deze draad had gelezen. ik hang nog wel eens op wat irc servertjes en daar kwam ik in een room die emulation heet... en wat blijkt, volgens hen kun je ps2 en xbox allang emuleren. voor de liefhebbers ( ga ik er wel van uit dat je irc enigszins snapt. ) /server irc.reclone.nl gewoon op port 6667 met deze server had ik verbinding : eastwing.nl.eu.cyberjunks.net #emulation zoals gezegd. (owkee /join #emulation) Tis een wat kleiner kamertje, maar vraag maar eens raak. Meestal staan er wel wat fileservers open, ftp is ze ook niet vreemd Ik had binnen enkele seconden dcc'en een xbox emulator aan de haak. met dank aan Drunk_Peter . :lol:
Link naar reactie
[quote:c1e9fe72bf="Hu'uruun"]Dit soort vragen zijn niet toegstaan op dit forum[/quote:c1e9fe72bf] Volgens mij kan het wel, de vraag is puur hoe je legaal verkregen X-BOX games afspeelt op een pc. Ik vind het een uitdaging (lees: zou het vinden als ik spelletjes interessant zou vinden) en het hoort zeker op dit forum thuis. Verder denk ik dat een groot probleem de vrij complexe beveiligingen van de XBOX zijn. Hardware en software en OS zijn daar strikt aan elkaar gekoppeld. Verder houdt de vergelijking XBOX en PC op bij dde hardwarecomponenten (Nvidia grafische kaart, processor, harde schijf). mvrgroet Edmond
Link naar reactie
[quote:89ac8c1a01="JaFO"]'complexe beveiliging' LOL zeker bij Microsoft ;) Aangezien men er in is geslaagd om op een gemodifceerde x-box Linux aan de gang te krijgen kan die beveiliging niet zo heel veel voorstellen. 't zal meer "security by obscurity" zijn dus.[/quote:89ac8c1a01]Je zei het al. [i:89ac8c1a01]gemodifceerde x-box[/i:89ac8c1a01]. Als je een Xbox modificeer, dan valt de beveiliging weg. Modificeren is trouwens ook illegaal en op een ongemodificeerde Xbox Linux zetten, is nog ni gelukt. Jochem Btw: Nu ben ik een btje aant mieren neuken, maar Xbox schrijf je als volgt: Xbox. Dus niet x-box, XboX, XBOX, of whatever. Dat je het ff wt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...