Ga naar inhoud

Muis hapert bij grote gebieden.....


Aanbevolen berichten

Hoi. Sinds kort heb ik een heel vervelend probleem. Ik heb een Logitech Optical muis, gewoon zo'n normale geen MX ofzo (pilotmouse heet ie dacht ik) die ik aangesloten heb op m'n USB 2.0 poort. Maar als ik nu ga Counter-Striken en ik kom op wat grotere open gebieden in de map of op een plek met veel voorwerpen of detail o.i.d. dan is m'n muis niet vooruit te branden, heel erg hapert ie en schokt over het scherm. M'n PC daarentegen doet niks aparts. Waaraan kan dit liggen?
Link naar reactie
Een AXP2100+, 512MB PC2700 DDR en een GF4 Ti4400 en dat alles op een Gigabyte 7VAX, en dan komen jullie me vertellen dat m'n PC CS niet trekt? Maargoed die lag zou nog een mogelijkheid kunnen zijn, dan zou het m'n draadloze netwerk moeten zijn want ik ben niet van provider gewisselt en dan netwerk heb ik pas. Ook heb ik zojuist een format uitgevoerd en alle nieuwe drivers geinstalleerd en zelfs nog es m'n oude balmuis gebruikt en die deed hetzelfde, op de PS/2 poort. Maar wat zou ik dan kunnen veranderen, want m'n software van het netwerk geeft een goeie verbinding weer en m'n ping blijft doorgaans ook perfect onder de 50 meestal. Iemand een uitkomst? :-?
Link naar reactie
[quote:605b9c5172="Boerke87"]Een AXP2100+, 512MB PC2700 DDR en een GF4 Ti4400 en dat alles op een Gigabyte 7VAX, en dan komen jullie me vertellen dat m'n PC CS niet trekt? Maargoed die lag zou nog een mogelijkheid kunnen zijn, dan zou het m'n draadloze netwerk moeten zijn want ik ben niet van provider gewisselt en dan netwerk heb ik pas. Ook heb ik zojuist een format uitgevoerd en alle nieuwe drivers geinstalleerd en zelfs nog es m'n oude balmuis gebruikt en die deed hetzelfde, op de PS/2 poort. Maar wat zou ik dan kunnen veranderen, want m'n software van het netwerk geeft een goeie verbinding weer en m'n ping blijft doorgaans ook perfect onder de 50 meestal. Iemand een uitkomst? :-?[/quote:605b9c5172] Als je het zonder die draadloos netwerk gebruikt, heb je er dan nog last van?
Link naar reactie
[quote:63f3d2d8c4="Boerke87"]Ok ik heb gedaan wat je zei en.......het werkt!! Maak ik een LAN game met PODBOT en ga ik spelen werkt alles perfect, dus het ligt overduidelijk aan het netwerk. Hoe ga ik dit dan oplossen? :-?[/quote:63f3d2d8c4] Oke, nu weten we al iets meer.. Wat voor netwerk had je ook alweer? Een draadloos heb ik gemerkt? Welk merk? Moet je die niet instellen op 100 full of 10 half zoals beschreven staat in je boekje of van de provider? Als je je snelheid van je netwerkkaart vastlegt ipv op autodetect, dan moet je WEL merkbaar verschil krijgen in snelheid. Want op autodetect fluctueert de snelheid tussen de netwerkkaarten enorm. Als je ze vastlegt, heb je zeker 50% of meer snelheidswinst doordat ze weten welke snelheid ze hebben. Even je topic doorgelezen en er staat niks bijzonders vermeld. Het KAN zijn dat jij servers joint waar je opeens last krijgt van choke loss (zogenaamde lag) waar jouw ping wel goed kan zijn, maar dat je toch last van schokkerige bewegingen krijgt. Probeer het op XS4all servers of op de betere NL servers. Succes.
Link naar reactie
Het merk van de draadloze router+netwerkkaarten: D-Link. De 22Mbps versie. Van de provider (Chello) mag je geen internet delen dus daar heb ik ook niks over gekregen, en het boekje van D-Link zegt alles hoe te installeren en geeft geen verdere info. Ik heb er een stukje software bijgekregen (D-Link Airplus) waar je wat dingen kunt instellen waaronder de doorvoersnelheid. Die staat nu op: [b:7d8bb6f26d]22 PBCC Mbps[/b:7d8bb6f26d]. Ik weet niet wat dat PBCC is maar dat staat overal bij behalve als ik em op 11Mbps of 5Mbps zet, dan kan ik kiezen of ik wel of geen PBCC wil. Ook heb ik een encryptie aanstaan van 64 bit (de laagste, de volgende stappen zijn 128 en 256-bit) maar als ik die uitzet merk ik geen verschil. Ik speel voornamelijk op de RentOne.nl servers, en die zijn heel goed, mijn ping zit daar altijd onder de 70, en door middel van net_graph kan ik zien dat ik geen loss of choke heb.
Link naar reactie
[quote:9b0abbde96="Boerke87"]Het merk van de draadloze router+netwerkkaarten: D-Link. De 22Mbps versie. Van de provider (Chello) mag je geen internet delen dus daar heb ik ook niks over gekregen, en het boekje van D-Link zegt alles hoe te installeren en geeft geen verdere info. Ik heb er een stukje software bijgekregen (D-Link Airplus) waar je wat dingen kunt instellen waaronder de doorvoersnelheid. Die staat nu op: [b:9b0abbde96]22 PBCC Mbps[/b:9b0abbde96]. Ik weet niet wat dat PBCC is maar dat staat overal bij behalve als ik em op 11Mbps of 5Mbps zet, dan kan ik kiezen of ik wel of geen PBCC wil. Ook heb ik een encryptie aanstaan van 64 bit (de laagste, de volgende stappen zijn 128 en 256-bit) maar als ik die uitzet merk ik geen verschil. Ik speel voornamelijk op de RentOne.nl servers, en die zijn heel goed, mijn ping zit daar altijd onder de 70, en door middel van net_graph kan ik zien dat ik geen loss of choke heb.[/quote:9b0abbde96] Ik heb weleens gehoord van RentOne.nl servers, maar ik zou toch maar eens kijken naar andere servers of het idd daar aan de RentOne server kan liggen. Misschien kan je beter een gewone netwerkaansluiting proberen ipv de draadloos. Draadloos gamen kan nogal vies tegenvallen, denk ik. Een ping van 70? Vind ik een beetje hoog. Bij XS4all servers of Gamecity heb ik een ping tussen 39 - 49. Soms met uitschieters als er een K*t modemer (56k6) online komt. Dan is het echt niet meer te spelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...