Ga naar inhoud

Iemand resencies dat GAMEN goed is?????


Aanbevolen berichten

Ik ben blij dat ik chat en Counter-strike + MIC speel. Ik had vorige week wel mooi een 9,8 voor m'n engels mondeling! 8) Gewoon veel in het engels praten over I-net en er is geen schijt meer aan. BTW, ik had mooi wel het hoogste punt :D . Toen ik vijf ofzo was had ik m'n eerste computer, ik heb nooit last gehad van RSI, ik heb wel een bril, maar dat was een aangeboren afwijking, volgens de dokter worden m'n ogen zelfs beter! :o Niet dat dat van de compo komt, maar het wordt er in ieder geval niet erger op. :P Ik vind zelf dat ik veel achter de compo zit, maar ik fiets elke dag 18 KM in heuvelachtig gebied (Z-Limburg :wink: ), 2x per week 1,5 uur 'Taekwondo' training (martial art), 1x per week 2 uur fitness. En BTW, ik heb echt het stereotype (computer)nerd uiterlijk. :evil: Dus beweging krijg ik genoeg. Agressief ben ik na 10jaar gamen niet geworden, in ieder geval dat vinden ik + vrienden + familie. :-? IMHO
Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:e64fe5158b="M@XXER"]Mijn ma bedoelt eigenlijk dat je er aggressief van wordt. Ik word dat niet, maar dat kan ik haar niet duidelijk maken.[/quote:e64fe5158b] Daar heb ik ook wel eens last van als ik mohaa, postal 2 of gta3 speel. Maar het werkt juist hartstikke rustgevend naar een lange (school)dag vol frustraties. Jammer dat ouders dit soms niet inzien....... :cry:
Link naar reactie
Et enige waar ik agressief van word achter de PC is dat ie midden in een game vastloopt of een probleem heeft dat ik niet kan oplossen. Ook krijg ik maar op een manier koppijn van het computeren: Als de freq. van de monitor 60hz of lager staat. Da vink zow irritant :evil: Ik kan op gamen ook goed mijn agressie kwijt. En ik ben het met (??) eens. Van voetbal word je agressiever als van gamen. En ik zal dat morgen NOG eens bewijzen als laatste man :lol: :lol: (nu nog hopen dak morgen niet al te agressief HOEF te worden :wink: :D )
Link naar reactie
FF mijn situatie, van games wordt ik niet aggressief, wel van XP. Ik heb leren typen met leisure suit larry I en idd ook wat ervan opgestoken op engels taalgebied. (" your breath tastes like a motorman's mouth". Op 10 jarige leeftijd ken je zulke uitdrukkingen nog niet. :wink: Qua geschiedenis heb ik heel wat opgestoken van bijv. de Civilisation serie. Dat punt van egslim met die motoriek heb ik ook gelezen, was volgens mij idd in de KIJK. Ter vergelijk: Van films en gewelddadige series is wel bewezen dat het aggressie in de hand werkt. Nu is het de vraag of die onderzoeken: a: betrouwbaar zijn b: rekening houden met het kip of ei effekt Overigens zijn de graphics van zelfs de mooiste FPS nog niet vergelijkbaar van echte beelden. Wel is gamen in vergelijk met TV kijken een actieve bezigheid. Geen "couch potato" effect dus. (potato zonder oe dus.) :wink: Het hangt er dus maar van af wat je eigen mening hierover is. Zolang hier geen sluitend bewijs voor is bloijft de discussie gaande. @Maxxer: Je bent af en toe wel heel gemeen op die 3rd kompanie server. :wink:
Link naar reactie
ik word alleen agresief als mijn computer niet op het internet wil verders heb ik soms een beetje ongeduld als het niet wil. maar dan denk alweer het is maar een spelletje en dan ben ik ook gelijk onverslaanbaar. want een spel is als onspanning bedoeld er zijn natuurlijk uitzonderingen. maar ik ken wel iemand die wel es agresief word van het gamen bijvoorbeeld als ze er slecht in zijn en blijven. vind ik wel zoek maar een ander spel. en dan denken ze ook nog dat ze beter dan mij zijn dus ga je dan tegenmekaar spelen verliest ie dan zegt ie ook nog dat ik hem een kans moet geven dan reageer je zo :o en daarna word het alleen maar vermoeiend. verder staat er op gamers.nl nog wel informatie of onderzoeken positief en negatief wat gamen voor je doet.
Link naar reactie
[quote:3b1d62a60d="AoM"]Volgens mij verbetert je je reactie vermogen ook als je spellen speelt als unreal tournament of zo iets, en bij veel spellen leer je ook samenwerken als je het online speelt tenminste.[/quote:3b1d62a60d] Als dat zo was dan zouden de publieke servers niet zo'n rotte plek zijn voor team-games ... Het is juist de anonimiteit op internet waardoor 'men' absoluut geen zin heeft om ook maar even samen te werken. Zo is het absoluut niet ongewoon dat 99% van je 'team' alleen maar aanvalt terwijl maar een enkeling wil verdedigen. Desondanks zal 'men' dan wel klagen als het team verliest ... Wat dat betreft heb ik de moed opgegeven om on-line nog eens iets van team-spirit te zien.
Link naar reactie
Dat klopt, als je kijkt bij bijv Red Alert 2 online (waar het toch heel moeilijk lijkt je eigen allies te bedonderen) krijgt men het ook voorelkaar gewoon je eigen allies in te maken terwijl je zelf niet aan het opletten bent omdat het "toch maar" je allie is...Ik vin et persoonlijk gwoon watjes als je je eigen allies aanvalt (in welk spel dan ook)
Link naar reactie
Toen ik vroeger nog fanatiek spelletjes speelde, vroeger is op me 486 :p, kreeg ik altijd van onze zwaar gereformeerde buurjongen te horen dat je daar verdorven van werd, samen met tv kijken trouwens. Dankzij die spelletjes en toendertijd vooral de tv heb ik me wel heel behoorlijk kunnen redden in de engelse taal, verdorven of niet. Inmiddels is mijn 2e moedertaal engels, eigenlijk puur door het internet. En wat blijkt de buren van mijn ouders, jaja de ouders van die buurjongen, die er nog wonen vinden ook het hele internet erg verderfelijk. Nu komt de moraal. Alweer een tijdje terug moest ik als plaatsvervangend chef een sollicitatiegesprek afnemen van jullie raden het al... aangezien het toch best wel om een internationaal georienteerde functie ging, was een grondige kennis van engels toch best noodzaak. Ondanks zijn havo diploma en daarna een mbo diploma was zijn engels zo belabberd dat ik hem echt gewoon niet aan kón nemen. Het erge is dat ik niet eens een vorm van genoegdoening had, meer iets van had ik hem maar aan ze haren naar die kepjoeters getrokken toendertijd... Inmiddels heb ik een dochter van een jaar, met wie ik nu dus gewoon spelletjes speel op de pc. Spelletjes voor kinderen vanaf 9 maanden, het was voor mij natuurlijk ook alweer een tijdje geleden. :-? Sommige dingen kun e in mijn ogen niet vroeg genoeg mee beginnen, maar laat het je leven niet bepalen ! Er zullen vast wel gamesaddicts zijn, das ook weer een keerzijde...
Link naar reactie
Hee topicstarter (sorry voor de bump) maar ik zag in [url=http://www.webwereld.nl/column/03_08.phtml]dit artikel[/url] een referentie naar het onderzoek dat je zocht! En vertel je moeder nou maar gewoon dat je bij alles je gezond verstand moet gebruiken. Het kan, maar met mate[i:b27e7644a0](n).[/i:b27e7644a0] 2 glazen wijn per dag is goed tegen kanker, bij 7 ben je een alco, dat idee. Misschien kun je haar beter aanspreken op het feit dat zij jou zo beinvloedbaar vindt, dat je van pixels al moordlustig wordt. En dat zegt meer over haar opvoeding dan jouw karakter.
Link naar reactie
Wat wil je mammie nou liever, iemand die vaak (onschuldige) spelletjes speelt of zo'n lomperik die samen met zijn scootervriendjes zich iedere zaterdagavond kapot zuipt :-? Niks tegen alcohol hoor natuurlijk :lol: Maarja je kan natuurlijk kiezen, iemand die met zijn maten in hun knusse scooterclubje lomp iedereen iedere avond wakker schreeuwt, of iemand die 's avonds ff lekker een spelletje speelt. Natuurlijk moet je ook wel enigszins een soort van sociaal leven hebben :wink: voordat je geheel contactgestoord wordt maar zo ver komt het volgens mij vast niet zo vaak... Ga maar lekker Duitsers virtueel neerknallen... 8)
Link naar reactie
De discussie van goede en slechte tv-programma's en bioscoopfilms is eindelijk over geslagen naar computergames. Het is ergens in de jaren vijftig begonnen met muziek. Elvis zou aanstoot gevend zijn en aanleding geven tot onzedelijk gedrag. Tv en film zou een slechte invloed hebben op kinderen. Nu zijn games het slachtoffer. Er zijn studies (gelet op de sponsoren kan ik me er niet over verbazen) die uitwijzen dat moderne muziek, films en tv mensen aansporen tot onacceptabel gedrag. Maar er zijn net zoveel studies (onafhankelijk) die het tegenovergestelde bewijzen. Als of het neerschieten van fictieve personen en legers meer kwaad doet dan het werkelijk bombarderen van steden en mensen zoals plaatsvind in Irak. En de beelden hiervan moet en mag iedereen wel zien. Hier komt de bekende twee maten meten om de hoek kijken.
Link naar reactie
Je vergeet roleplaying games (en dan met name D&D) dat flink wat kritiek te verduren heeft gekregen. Er is zelfs een tv-film/mini-serie geweest die gebaseerd was op een waargebeurd verhaal waar Tom Hanks(?) in speelde die over een tiener die verslaafd werd aan dat spel. Er is/was zelfs een vereniging/stichting tegen D&D die heette 'BADD' (Bothered about Dungeons & Dragons). Veel van de verhalen en 'bewijzen' die die stichting aandroeg heeft men ondertussen al weerlegt. Zo zou D&D volgens hun verantwoordelijk zijn voor een groot aantal van zelfmoorden. Ik meen zelfs dat men later bewezen heeft dat juist het tegenovergestelde het geval was. Eigenlijk zou de console/computerspellen industrie hetzelfde moeten doen.
Link naar reactie
vind het ook grote onzin dat game slecht voor een mens is. dat het slecht is voor je ogen, oke kan ik nog inkomen, maar dat is meer het feit dat je achter een computer zit, het probleem. En er staat me iets bij dat ik ooit wel een gelezen heb dat game goed voor je oog hand coördinatie is. zal best kunnen heheh. maar goed meestal is tijdverdrijf niet goed voor je. elk weekend je lever kapot zuipen is ook niet goed en toch zijn er ook zat mensen die dat doen duss :D dus ik zou me eigen er niet zo druk om maken :D
Link naar reactie
[quote:df3b85b4ed]PPPs: Gamen is overigens niet gezond als je het te vaak doe. Ik speel, denk ik, 1 uur per dag games en werk nog eens 1 uur per dag achter de computer (internetten, school, enz...) en begin nu al last van RSI te krijgen en moet aan een bril (ben 15). Dus één tip: Game! Maar doe het met mate![/quote:df3b85b4ed] Als het een bril voor veraf is meot je toch ff beter op school opletten. Dit wordt veroorzaakt door een te lange oogbol en soms door een te sterke lens. Hier kan een beeldscherm niets aan bijdragen, is genetisch.
Link naar reactie
Dicht op de TV / beeldbuis zitten is dus niet schadelijk, zo bleek uit onderzoek.... :P (werkelijk) Als je ogen lang moeten concentreren, EN je moet strategie in ogen houden EN je moet coordineren, EN je moet niet doodgeschoten worden, dan kun je lichtelijk prikkelbaar worden. Ik kreeg een NES toen ik 8 was ofzo met Mario. Sindsdien mishandel ik elke schildpad die mijn pad kruist!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...