Ga naar inhoud

TOP 3 verwachte spellen!!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    219

Daar kun je wel wat aan veranderen ... door niet blindelings alle sequels te kopen van een spel. Door de originele concepten te steunen door ze te kopen ... Het effect is dan misschien niet onmiddelijk te merken, maar als genoeg mensen eens hun hersens lieten werken ipv als een loopse teef achter de bekende merken aan te lopen dan had dat wel degelijk effect. Alleen de echt grote namen (Epic, ID-Software, 3D realms, etc.) kunnen zelf beslissen wat ze maken, maar de gemiddelde kleine producent is heel erg afhankelijk van de wil van de uitgever. En aangezien er daar maar een paar meer van zijn (Sony, Nintendo, EA, Atari/Infogrames en MS *) hebben ze heel veel macht. (*) er zijn er meer, maar die hebben meestal geen wereldwijd bereik. Laat staan dat ze het geld hebben om advertentie-campagnes te voeren.
Link naar reactie
Maakt niet uit hoeveel uitgevers er zijn, ik wil weer is een keer wat origineels. Lionheart vind ik bijvoorbeeld vrij origineel (gebaseerd op het S.P.E.C.I.A.L systeem van Fallout!) en die ga ik zeker kopen. Knights of the Old Republic, is niet het eerste spel gebaseerd op Starwars, maar wordt wel een indrukwekkende RPG denk ik (zijn er eigenlijk ooit Starwars RPG's gemaakt?). Het is dat-ie NWN engine had; ik had liever de oude Infinity Engine gezien, maar goed. Toch koop ik ook die? En Jedi Knight III? Weer zo'n vervelende sequel, dus die koop ik waarschijnlijk weer niet. Ik ga mij sequel-kopen eens grondig onder handen nemen. Een goed vorig spel is niet een garantie voor een goede opvolger...
Link naar reactie
[quote:0851cc3288]Dat heb je mij nooit horen zeggen. Alhoewel ze wel dom zijn als hetneiuwe slechter is.[/quote:0851cc3288] Nou, dan kan je het hele sequel gebeuren beter vergeten, de kans dat een opvolger van een spel beter is dan het origineel is erg klein. Als het origineel erg goed was, ligt dat vaak aan een aantal punten: 1. Goede/vernieuwende gameplay. 2. Originele setting/verhaal. 3. Verslavend/meeslepend. 4. Lange speelduur en goede multiplayer modus. 5. Goede herspeelbaarheid 6. Vaak ook (maar láng niet altijd) graphics zoals nog niemand gezien heeft. 7. Sfeervolle en passende muziek/ (creepy) soundeffects. Bij een sequel is het vaak zo dat aan de eerste 2 punten al niet voldaan kan worden (gameplay hetzelfde voor de 'fans' van deel 1 - setting/verhaal sluit aan op deel 1, dus niet echt origineel meer). Verslavingsfactor kan hetzelfde blijven, behalve als je het vorige spel helemaal gaar gespeeld hebt en je nu verwacht aan iets nieuws en verfrissends. Dan kom je vaak bedrogen uit. Speelduur en multiplayer modus kan op zich dezelfde kwaliteit hebben, maar heeft hetzelfde mogelijke nadeel als de verslavingsfactor (MP-modus dan vooral). Herspeelbaarheid kan opzich beter worden door toevoeging nieuwe dingen/functies... Graphics worden bijna altijd beter (kenmerk sequels). Muziek blijft doorgaans van dezelfde kwaliteit of het moet nieuwere geluidstechnieken gaan ondersteunen. Zo zie je dat een beter spel maken van de sequel dan het origineel (als deze ook al goed was! Anders is het ander verhaal) erg moeilijk is.
Link naar reactie
iK VIND HET DAN ORGINEEL OMDAT HET IDEE NOG VAN HET ZELFDE TEAM IS(sorry caps).Moet het dus wel van zelfde makers zijn. cnc is eenmaal bedacht (ja eigenlijk dune). En het iedee is goed. Nu zorgen dat het bijblijft en eindelijk eens 5.1 gaat ondersteunen en er fotorealistisch uitziet. (ik mis wel die balk aan zijkant om units te bouwen)
Link naar reactie
[quote:a312f26719]Ahum, ik meen anders dat enkele C&C spellen door Electronic Arts gemaakt zijn. Zo ook Generals. M.a.w dié spellen zijn niét origineel wánt, ze hebben een ander 'team' erachter... Dus volgens jou zijn sommige C&C spellen wel origineel en andere weer niet? [/quote:a312f26719] C&C is gewoon een tmmetje dus van 1 persoon of instantie. THQ komt morgen echt neit met CNC Generals 2, zullen ze eerst deal meoten sluiten met westwoord/ea en vandaar blijft het dus in bezit van min of meer zelfde en is het nu orgineel. Het is pas niet orgineel als Microsoft komt met Battlefield commanders (ff iets verzonnen) wat er precies hetzeflde uitziet.
Link naar reactie
Desalnietteplus blijven opvolgers onorigineel. Je borduurt gewoon verder op iets dat al is een keer verzonnen is. C&C series zijn eigenlijk al die jaren hetzelfde gebleven, alleen een handjevol toevoegingen, zoals wat extra gameplay elementen (o.a units) en betere graphics en geluid. Toch kan het mensen boeien en dat snap ik ook wel. Ik kijk ook reikhalzend uit naar de uitbreiding op Warcraft III, terwijl het niet eens zoveel toevoegd. Feit blijft dat er weer een goed Blizzard verhaal in singleplayer zal vastzitten en ik kan niet wachten tot ik de nieuwe units in nieuwe tactieken bij Multiplayer kan gebruiken. Maar het feit blijft ook dat de originaliteit van spellen zo goed als verdwijnt. Dat hoeft niet persé slecht te zijn, maar uiteindelijk zal gamescommunity volgens mij verzadigd raken door al die opvolgers. Dat zal dan het dieptepunt van gamehistorie zijn (enge profetie :wink: :lol: ). Ik heb gesproken :wink: PS: Wat er na dit dieptepunt gaat gebeuren, weet ik nog niet precies, daarvoor moet ik nog even in m'n glazen bol kijken (de 14 inch monitor van onze oude 486-er :-D)
Link naar reactie
[quote:d6d7314e0f]Maar het feit blijft ook dat de originaliteit van spellen zo goed als verdwijnt. Dat hoeft niet persé slecht te zijn, maar uiteindelijk zal gamescommunity volgens mij verzadigd raken door al die opvolgers. Dat zal dan het dieptepunt van gamehistorie zijn (enge profetie ). Ik heb gesproken [/quote:d6d7314e0f] en in 2000 crashen alle computers.... en als ze in irak voorbij de 10 km grens zouden komen van de hoofdstad gebruiken ze biologische wapens.... Voorspellingen heb je niet echt veel aan, alleen aan voorspellingen die goed zijn onderbouwd/=.
Link naar reactie
Tis dus nog gewoon westwood, ff een copy paste: [quote:f9f2da1089]Red Alert 2 Red Alert Command & Conquer Command & Conquer Tiberian Sun Monopoly Blade Runner Dune II Dune 2000 Emperor: Battle for Dune Nox Lands of Lore III Lands of Lore: The Throne of Chaos The Legend or Kyrandia: Book One Command & Conquer Tiberian Sun: Firestorm Yuri's Revenge [/quote:f9f2da1089]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...