Ga naar inhoud

TOP 3 verwachte spellen!!


Aanbevolen berichten

[quote:cb9dbbdd74]Ik zat het ff helemaal uitleggen :p... We begonnen met Command & Conquer Tiberian Dawn Gdi en Nod Universe met Kane de scrin! *good ol' times* daarna kwam Command & Conquer Red Alert... Dit was een prequel van Command & Conquer Tiberian Dawn, om uit te leggen hoe kane alles financierde, en hoe hij technologie kon bezitten, die nog vreemd was voor de gdi! (daarna kwam de online game Sole Survivor totale flop) Daarna kwam Tiberian Sun, leuke game opzich alleen jammer dat EA zich ermee heeft bemoeid... Toen kwam dus Red Alert2, die vanaf dat moment niks meer te maken had met de Tiberium storyline! aangezien EA C&C alleen maar als gor uit te melken marketing product ziet... Toen kwam Renegade, Prequel van TS...leuk verhaal klote gameplay... en daarna Generals, de slechtste uit de hele serie! er hoort dus maar 1 storyline te zijn maar EA heeft er 3 gemaakt goed he![/quote:cb9dbbdd74] jer vergeet er een aantal, zoek een oude PU van iemand daar stonden ze een keer in, in iedfer geval had ik ook Firestorm (na Tiberian Sun)
Link naar reactie
  • Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    219

Waarom, EA is maar de publisher, ik denk dat zonder EA het of geen C&C was of nog steeds hetzelfde. Het m oest toch een keer 3d worden. Generals is even wennen maar ik heb het een hele tijd gespeeld. Je merkt alleen dat het wat snel is gemaakt omdat er wel erg weinig units zijn. Toch is dit goed voor de gameplay want je zult ze bijna allemaal moeten hebben wil je goed kunnen winnen. China: Vliegtuigen ter ondersteuning, gatllingtanks voor ventjes en vijandelijke vliegtuigen, tanks tegen andere tanks en gebouwen en soms rocket ventjes tegen tanks. Vandaar dat mijn ratio ook iets van 20-2 is :wink: . Die bunkers zijn ook cool gedaan. En gelukkig heeft alleen china die.
Link naar reactie
[quote:5bb3bbaa5d="sdk"]Waarom, EA is maar de publisher, ik denk dat zonder EA het of geen C&C was of nog steeds hetzelfde. [/quote:5bb3bbaa5d] Een publisher kan nog steeds bepaalde eisen aan het spel stellen, dus dat heeft wel degelijk invloed, *zucht*... [quote:5bb3bbaa5d]Het m oest toch een keer 3d worden.[/quote:5bb3bbaa5d] Hoezo moet dat? Over het algemeen zijn 3d conversies van een beproefd spelgenre veel slechter dan het origineel (getuige C&C Generals; het voorbeeld der voorbeelden op dat gebied). Snel gemaakt heeft bovendien in dit spel niets met de hoeveelheid units te maken. Aangezien het hele spul toch zo ontzettend ongebalanceerd is...
Link naar reactie
Inderdaad... Ea begon zich ermee te bemoeien bij TS... kijk naar de originele screenshots op de TS platinum box... Eric Yeo is eruit gegooid door EA, net als Eric Gooch in diezelfde tijd! nieuwe mensen werden aangesteld... kwamen Titans en allemaal andere futuristische dingen waar Brett Sperry het dus duidelijk niet mee eens was...maarjah, hij had zijn bedrijf verkocht aan Ea dus jah, hij kon niet anders...en nu is hij er zelfs uitgetrapt...aangezien alle bedrijven aan de westcoast in EA LA gaan... Maxis zal dus ook niet meer bestaan... Sindsdien is C&C alleen maar downhill gegaan, weinig sfeer... en hoewel elke C&C betere graphics kreeg, werd de sfeer, en het verhaal steeds minder boeiend! Generals het grote voorbeeld, leuke graphics, klote multi-player test! de bar aan de onderkant?...wat is dit? starcraft? C&C wordt een C&C kloon van Blizzard... Ea is gewoon een grote machine die door de naam C&C toevallig zijn RTs's goed kan verkopen... maar het bloedt dood! :evil:
Link naar reactie
Dit verhaal doet me nostalgisch terugdenken aan de ondergang van Cavedog. De ontwikkelaar van TA + uitbreidingen en TA: Kingdoms (meer mijn smaak, aangezien ik Fantasy gek ben - zacht uitgedrukt) en uiteindelijk opgeheven door GT Interactive (Infogrames). Snif :cry: , verkoopcijfers tellen tegenwoordig en orginaliteit is voor de grote uitgevers een 'eng' woord......
Link naar reactie
Zeur toch niet me je 3D, hoe minder 3D hoe beter de game, is zo'n beetje mijn ervaring. Een mindere grafische engine betekent meestal meer aandacht voor de gameplay. Sowieso vind ik een topdown of isometrisch overzicht, zeker bij RPG's/RTS, veel 'gezelliger' dan 3d (voorbeeld NeverWinter Nights en C&C Generals, waarvan beiden de sfeer vrij slecht is :cry: ).
Link naar reactie
Cnc generals hebben we al eens een discussie over gehad, laten we het er maar op houden dat ik het een topspel vind en jij vind dat het zuigt. neverwinterknight heb ik idd niet langer dan 5 min gespeeld. Maar dat komt daardat ik hiervoor Dungeon Sige heb gespeeld. De best RPG (dat vind ik dan). En die is ook 3d (mooier dan never winter nights)
Link naar reactie
[quote:4f7b1a80a9="sdk"]Cnc generals hebben we al eens een discussie over gehad, laten we het er maar op houden dat ik het een topspel vind en jij vind dat het zuigt. neverwinterknight heb ik idd niet langer dan 5 min gespeeld. Maar dat komt daardat ik hiervoor Dungeon Sige heb gespeeld. De best RPG (dat vind ik dan). En die is ook 3d (mooier dan never winter nights)[/quote:4f7b1a80a9] Dungeon Siege de beste RPG? Dungeon Siege een RPG noemen is al een belediging voor het Genre. Het verhaal stelde niets voor. Het ging alleen om het knokken, de quests, als die er al zijn, zijn ook al niets. En het bovenstaande ging niet om C&C Generals of Neverwinter Nights, maar over de (slechte) kwaliteit van 3D Games (3d conversies van een beproefd(e) genre/serie) in het algemeen.
Link naar reactie
[quote:d6fd6d4476="Mastrix"]maar ut2k4 komt nu alweer *zucht*[/quote:d6fd6d4476] Zo zie je maar weer dat de originialiteit zoek is... Kijk, ik zeg niet dat alle 3d spellen bij voorbaat niks zijn. Zo vond ik de overgang van Warcraft II => Warcraft III zeer geslaagd. (maar dat kan ook komen door de sterk verbeterde interface en toevoeging van de helden). De harde werkelijkheid is echter dat de gemiddelde gamer als volgt kijkt; ik heb net een monsterstysteem gekregen, welk spel is op het moment het mooiste...? Je ziet duidelijk dat er op 3D gebied hele gevechten geleverd worden over wie nou de mooiste graphics heeft. (Unreal 2, Doom 3, Half-Life 2, valt op dat al deze games voorbeelden zijn van onorginialiteit (2e deel, 3e deel, 2e deel enz...)). De vraag is, waar blijft de gameplay in dit geheel? De meeste fabrikanten 'schrappen' deze gewoon ten voordele van de graphics. Kijk maar is naar de gemiddelde speelduur van de spellen van vandaag de dag. En de herspeelbaarheid? Doe ook maar weg, de mensen kopen maar gewoon deel twee met 'meer van hetzelfde'...
Link naar reactie
Er zit wat in, in wat je stelt. Vroeger ging het om gameplay omdat het allemaal grafisch niet veel voorstelde. Nu zijn die grafische mogelijkheden er wel en verlegt men de aandacht van gameplay naar het grafische. Persoonlijk heb ik liever een spel dat grafisch geen ster is maar wel een goede gameplay heeft dan andersom. Vandaar dat ik best nog veel oude goede games speel.
Link naar reactie
Mee eens weer Gameplay is all that counts... maakt me niet uit hoe het eruit ziet... Quake1 heb ik me goed mee vermaakt... Tiberian Dawn ook... we hebben te maken met producers die het hoe-maak-ik-een-nog-mooiere-betere-engine syndroom hebben... en vergeten voor het gemak dat het ook leuk is om een gecompliceerd verhaal te vertellen!
Link naar reactie
Ik heb liever dat ze Gameplay boven het grafische aspect stellen, maar goed. Dit is in ieder geval een betere doelstelling dan die van de meeste spelontwikkelaars. Ik hoop maar dat dit toch vrij originele concept aanslaat en dat vele andere ontwikkelaars hun voorbeeld zullen volgen (origineel te zijn dan, niet het spel te klonen...).
Link naar reactie
[quote:fb0bc9a216="beursstarter"]Er zit wat in, in wat je stelt. Vroeger ging het om gameplay omdat het allemaal grafisch niet veel voorstelde. Nu zijn die grafische mogelijkheden er wel en verlegt men de aandacht van gameplay naar het grafische.[/quote:fb0bc9a216] De aandacht is niet verlegt ... die is nog steeds zoals die vroeger was. Of herinner je je niet *biep* die spellen die naar aanleiding van films werden gemaakt ? Het hele arcade/console-genre liep toen en nog steeds op het grote 'ik kan meer & betere poppetjes tekenen'-gevecht. 't is dat er toen geen internet was, maar ik durf te wedden dat de gemiddelde discussie over C64 vs Spectrum vs MSX vs de rest ging over de grafische kant en niet over de 'kwaliteit' van de 'gameplay'. We beginnen nu pas op het niveau te komen dat de pc's krachtig genoeg zijn om op 3D-gebied iets fatsoenlijks neer te zetten. Het is en blijft gewoon een feit dat graphics het spel verkopen. Of lees anders maar eens de reviews van ETM ... driekwart valt het spel aan op de 'slechte' graphics. Of kijk anders maar in de lijstjes van de 'top' spellen die genoemd zijn. Het valt op dat veel mensen hebben gekozen voor sequels van *bekende* series. De meesten lijken de onbekendere spellen die vaak mindere graphics en/of minder poeha hebben te negeren als ze er al van gehoord hebben heet dat. En als er 'aparte'/onbekende spellen worden genoemd (Republic, Stalker) dan durf ik te wedden dat de meesten hebben gekeken naar de graphics & screenshots die getoond werden. Zo vraag ik me af hoeveel mensen Republic zouden kiezen als het dezelfde soort interface had als MOO3 ? Want geloof me : dat 3D-spul is leuk voor even, maar na een tijdje ga je vanzelf over naar een efficientere 2d variant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...