Ga naar inhoud

heeft FFB stuur invloed op pc-prestaties?


Aanbevolen berichten

Vraagje: ik zit erover te denken om een FFB stuur te kopen (Logitech Momo Racing Force misschien). Maar heeft zo'n stuur (grote) invloed op de prestaties van games? Ik heb een PII 350@400 met 192 mb ram en een V550 8mb geheugen. Spellen: met name RC2000. Nou loopt dat niet al te soepel (tussen de 12 en 19 fps) maar het is te doen, weet iemand of dat met een stuur nog lager wordt (ik kan me voorstellen dat er extra gerekend moet worden voor de FFB effecten)? Thanks :)
Link naar reactie
[quote:ef17e7294b="Eddey"]Vraagje: ik zit erover te denken om een FFB stuur te kopen (Logitech Momo Racing Force misschien). Maar heeft zo'n stuur (grote) invloed op de prestaties van games? Ik heb een PII 350@400 met 192 mb ram en een V550 8mb geheugen. Spellen: met name RC2000. Nou loopt dat niet al te soepel (tussen de 12 en 19 fps) maar het is te doen, weet iemand of dat met een stuur nog lager wordt (ik kan me voorstellen dat er extra gerekend moet worden voor de FFB effecten)? Thanks :)[/quote:ef17e7294b] Hmm, ik zou het gewoon proberen een FFB stuur van iemand te lenen om uit te proberen. Als je geen negatieve beinvloeding merkt, dan is het ok. Anders zou ik je aanraden een snellere videokaart en meer geheugen erbij doen. Een Geforce4mx ofzo voor 30 of 40 euro?
Link naar reactie
ja daar ben ik achtergekomen ja :D het mobo van mijn moeder moest terug voor reparatie dus ik heb sinds gisteravond even de videokaart geleend :) (Geforce 2MX 200, 32 mb). Scheelt enorm: eerst 800x600x16 ==> 12-18 fps. Nu 1024x768x16 ==> 18-24 fps. Loopt lekker soepel. 1600x1200 kan 'ie zelfs aan maar dan met slechts 9 a 10 fps :lol: maar dat scheelt dus echt veel, ook in Colin Mc Rae 2 want daar draaide 'ie op 640x480 zelfs niet altijd soepel :evil: , en nu dus wel. Ik had verwacht dat de processor ook een bottleneck zou vormen maar dat valt dus wel mee. Als ik zie hoe het nu draait dan zal het MET stuur ook wel gaan verwacht ik... Dus eerst maar een andere videokaart. Is een Geforce 4 niet een beetje een overkill voor dat systeem? En meer geheugen? Ik verwacht niet dat dat nog veel gaat schelen eerlijk gezegd. Ik heb het wel eens getest de verschillen tussen 64, 128 en 192 mb. Van 64 naar 128 scheelt veel, maar van 128 naar 192 scheelt bijna niets meer (in zware CAD programma's).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...