Ga naar inhoud

Simcity 4, werkelozen


Aanbevolen berichten

dat denk ik maarja hoe kom ik dan aan HT (high tech industrie) ze willen niet op vervuilde plekken geloof ik maar meestal komen er toch wel vervuilende naast. Dus komt er nog geen HD. Ik heb meer oorzaken uitgesloten door Politie te bouwen en highschool en ziekenhuis en de militaire basis te deleten (dat was dus al mijn geld :-( )
Link naar reactie
IK heb het spel ook nog steeds niet onder de knie. ik bouw eerst was low density huizen. Dan wat voorzieningen zoals water en electriciteit. dan komt het smerissenbureau en de brandweer (kleine bureaus) Dan wat industry en wat commercial erbij. Dan komen er mensen. en Dan lopen de huizen weer leeg en raak ik langzaam blut. Dan, dan dan... :cry:
Link naar reactie
ik heb geen last to de 400000 mensen. Zal ff wat tips geven stappenplan: 1 Bouw een powerplant, coals als je niet te veel wil uitgeven, zet hem meteen op helft van de kosten ofzo totdat je maar 90% gebruikt van de capaciteit 2 Bouw water torens, als je er later meer nodig hebt bouw er eerst 7 als je de 8ste nodig hebt delte ze allemaal en bouw 1 pomp 3 Bouw een school anders kom er niemand 4 Zone heel het gebied rond de school met medium huizen, zo heb je later profijt als de vraag hoog is, dan worden het namelijk allemaal apaprtementen 5 bouw een klein beetje medium commercial heel weinig, twee vakjes ofzo (bedoel dus zo'n grote met een vakje van +/- 6x4 of zoeits) 6 leg wel waterlijdingen 7 bouw wat medium industrie dense heb je pas later nodig 8 ziekenhuizen enzo zijn niet nodig in begin, bouw er geeneen en ze zeuren niet, geld ook voor politie. 9 let altijd op de local funding, nooit lager dan het gevraagde maar zeker niet veel te hoog, ingesteld lunnen worden: power plants, ziekenhuizen klinieken, politie, brandweer (in radius) schoolen (dus niet bussens maar local funding) Dit zou je probleemloos tot een grote van 20000 moeten brengen met winst natuurlijk
Link naar reactie
Ik krijg het idee dat de afstand Residential-->Industrial te groot aan het worden is, dwz. dat de reistijd te lang is, of dat de bewoners niet de mogelijkheid hebben, om er (binnen redelijke tijd) te komen. Heb je al geprobeerd om bijv. bushaltes of andere vormen van openbaar vervoer te gebruiken. (ik heb begrepen, dat de sims niet verder dan 6 vakjes lopen) Dus haltes plaatsen bij zowel Residential, Commercial en Industrial gebieden? Als de afstand heel groot wordt, kun je ook denken aan een combinatie van bushaltes en treinstations. In Residential gebied bushaltes plaatsen op strategische plekken, en 1 bushalte 1 vakje naast het passagierstreinstation en dan een railverbinding naar een passagiersstation in het Industriegebied, met daarnaast ook een busstation, waar de sims kunnen opstappen, naar andere busststaions in het industriegebied...
Link naar reactie
[quote:7e2b975538="sdk"]Ik heb welk al een train met 3 stations in industrie en 2 in residential, maar zou dat met die bus echt zo werken?[/quote:7e2b975538] Ik ben het aan het uitproberen atm. Bedenk wel dat net als bushaltes, ook de treinstation maar een beperkte radius hebben, waarbinnen sims ze kunnen bereiken. Ik ga er maar van uit dat het bereik max. 6 tiles/blokjes/vakjes is. Minder kan natuurlijk ook nog. Bedenk zelf maar, wat ga je liever doen: a) uur wandelen naar het station b) 2 minuten wandelen naar bus(halte) die richting station gaat (en daar binnen 20 minuten aan komt) :)
Link naar reactie
Allemachtig! Dat is één grote verkeerstopstopping... :o Misschien helpt het als je dubbele wegen gebruikt... In eerste instantie lijkt het nogal kostbaar, maar de bereikbaarheid van je verschillende stadsblokken blijft redelijk... Dergelijke verkeersoptstoppingen heb ik nog niet meegemaakt, sinds ik dubbele wegen gebruik. En de ruimte ertussen kun je (vooral in residential en commercial areas) gebruiken voor kleine stadsverfraaiingen, zoals parken, etc., maar dat verfraaiien kost geld... veel geld.... (zie plaatje) [edit] Ik bedacht me opeens dat het ontbreken van opstoppingen ook kan liggen aan het metrosysteem... :) :oops: [/edit] [img:71848e292e]http://members.home.nl/william23/troep/assen.jpg[/img:71848e292e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...