Ga naar inhoud

Elk spel wat ik speel crashed [Win XP]


Aanbevolen berichten

[color=black:8d716d335b]Hallo, Ik zit met een probleem, als ik gewoon leuk een spel speel wat goed zou moeten draaien, op mijn AMD Athlon XP 2000+, GeForce 2 videokaart, chrashed na een tijdje spelen opeens. Het maakt dan even een vaag piepend geluid, en Windows loopt vervolgens vast. Ik word echt gek van dit probleem en heb geen idee waar het aan zo kunnen liggen en hoe ik het op kan lossen. Heeft iemand dit probleem ook(gehad) een weet hoe hij het kan oplossen, gheef dan alsjeblieft een reactie. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Peter[/color:8d716d335b]
Link naar reactie
De omschrijving die je geeft past precies op een probleem dat ik heb gehad. En bij mij lag het aan het moederbord en was het eenvoudig te verhelpen. De problemen die je hebt kunnen door verkeerde (combinatie van) drivers maar ook door hardwarefouten veroorzaakt worden. Geef eens wat meer info over je systeem. Merk moederbord, geheugen, temperatuur enz.
Link naar reactie
Ik dacht het al, daar zit vast een ECS K7S5A in. Jouw probleem is verre van uniek, het komt bij dat mobo vaak voor. Het is ook eenvoudig te verhelpen. Ik heb hetzelfde meegemaakt, alles werkt prima tot je een spel gaat spelen. En dan bedoel ik geen freecell ;) Bij mij hing Morrowind dus steeds. Het komt omdat op dat mobo, en ook op andere hoor, de fabrikant te veel bezuinigd heeft. Het koelelement op de SIS735 chip zit met tweezijdig plakband gekleefd. En dat spul isoleert beter dan het geleidt. Het hele verhaal staat uitvoering beschreven: [url=http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm5.showMessage?topicID=261.topic]The importance of proper chipset cooling on the K7S5A[/url] Lees dit draadje eens: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=83040 daarin heb ik ook het nodige hierover gepost. En hier lees je ergens onderin nog zo'n geval: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=83200 Als je de ingreep niet aandurft kan je ook in het bios de FSB en Memory snelheid op 100 MHz zetten. Meestal draait het dan stabiel, maar wel langzamer. Mijn systeem ging van 5000 3dmarks naar 4000 3dmarks. En dat kon ik wel merken. Veel succes!
Link naar reactie
[quote:0c0c9d9d87] lol, ik heb dat moederboard ook :) nog nooit warmte problemen gehad heb nu een 1333 Mhz erin hange met 256 MB DDR en een Geforce 2 MX (deze maand een Geforce 4). maar ja, het is Windows XP he, die heeft vaak driverproblemen, dus ik zou proberen de nieuwste drivers te vinden op het net en dan zou het moeten werken. [/quote:0c0c9d9d87] Niet iedereen met dat moederbord heeft problemen, bij veel mensen gaat het altijd goed. Maar het hier besproken probleem komt vaak voor, zo vaak dat er hele websites aan zijn gewijd. En de beschreven oplossing werkt meestal. De problemen lijken niet gerelateerd aan het besturingssysteem, het komt net zo vaak voor bij win98 als bij WinXP. Ik had de problemen met Win98SE. En geloof met, ik zoek het eerst in drivers voor ik aan de hardware begin. Ik ben niet zo'n held. Maar na alles geprobeerd te hebben, en heel veel sites afgeschuimd, kon ik er niet langer omheen. En, een half uurtje knutselen bleek de oplossing. Ik had de problemen trouwens alleen bij Morrowind en alleen bij 133/133 MHz. Al het "normale" werk, en ook FS2002, draaide foutloos. Een collega van mij heeft in dezelfde tijd zijn PC gebouwd als ik. Ook met een K7S5A, mobo allebei bij Funprice gekocht. Hij heeft nog geen problemen gehad, maar hij speelt dan ook geen spelletjes.
Link naar reactie
[quote:5c38481b4e="Petah"]Hartelijk dank voor deze goede reacties, ik ga het binnenkort proberen, maar ik snap nog niet helemaal wat ik precies moet doen, maar dat komt wel. Peter[/quote:5c38481b4e] Je moet er voor zorgen dat de chipset minder heet wordt. Zoals hier wordt gezegd is de heatsink met een soort dubbelklevig plakband op de chipset geplakt. Het is de bedoeling dat de heatsink zo goed mogelijk contact maakt met de chipset voor betere warmtegeleiding. Plakband helpt dus niet. Heatsink moet je er op vast zetten met speciale warmtegeleidende lijm, die wel bij de beter pc-zaken te koop is. Hierdoor daalt de temp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...