Ga naar inhoud

Opgelost (workaround) Mohaa, meerder spelers op een computer


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort zijn we in het bezit van Medal of Honour. Leuk spel, en (voor zover ik tot nu toe gezien heb) niet zo bloederig. Daarom mogen mijn beide zoontjes het ook spelen. Echter, als de een gaat spelen, overschrijft hij de saved games van de ander. Is het niet mogelijk om profielen of verschillende spelers oid aan te maken? Het boekje zegt er niets over. De directory met saves heet unnamedsoldier, wat mij het idee geeft dat je dus namen moet kunnen geven. Kan dat, en zo ja, hoe?
Link naar reactie
Allebei bedankt dat je de moeite hebt willen nemen om te reageren. Natuurlijk zijn workarounds mogelijk. De reden van mijn vraag was dat ik me afvroeg of ik domweg een optie over het hoofd zag. Dat blijkt dus niet het geval te zijn. Ik ga nu maar weer ouderwets een commandfile maken die aan de hand van het userid de standaard naam aan een persoonlijke directory hangt.
Link naar reactie
[quote:681a8f11a2="JaFO"]Er zijn idd ook zowiezo maar weinig spellen die rekening houden met meerdere gebruikers op een pc. Dus ik vrees dat je het wel wat algemener moet maken dan alleen voor MoH:AA ... ;)[/quote:681a8f11a2] Nou, de laatste tijd zie ik het toch steeds vaker, dat je eerst een driver/player profile moet laden. Mafia en Battlefield hebben het, en GTA3 volgens mij ook.
Link naar reactie
Ok, die DOS oplossing werk dus. Ik heb nu voor iedere speler een snelkoppeling staan die die commandfile aanroept met als parameter de naam van de speler. De saves van de vorige speler worden in zijn directory gezet (in de save dir staat een id van de vorige speler), de save directory wordt geleegd en vervolgens worden de saves van de nieuwe speler in de savedir gekopiëerd. Daarna wordt het spel gestart. Als de vorige speler dezelfde was als de huidige wordt het spel direct gestart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...