Ga naar inhoud

Goede tijden slechte tijden


Aanbevolen berichten

[quote:dcd829aca9="rombaft"]de game industrie hoeft zeker niet te klaen, het is de 1 van de weinige takken van computerbuisines die er momenteel op vooruit gaat en die winst maakt samen met de videokaarten industrie, die gaan ook vooruit en maken ook meer en meer winst. Infeite zou het een wel met het ander kunnen te zien hebben :roll:[/quote:dcd829aca9] Ja, de Videokaart makers gaan er ook op vooruit. Vroeger kon je nog een top of the range kaart voor 150 gulden kopen. En is straks >600 euro (Gf FX)
Link naar reactie
[quote:f7e938130c="no_name"] Ja, de Videokaart makers gaan er ook op vooruit. Vroeger kon je nog een top of the range kaart voor 150 gulden kopen. En is straks >600 euro (Gf FX)[/quote:f7e938130c] Wanneer was dat dan :-? zeker voor mijn tijd?? ik moest vroeger voor een Voodoo 2 ook gewoon 700 piek betalen. en als je toen top of the range wou (dus 2x Voodoo 2 in SLI modus) was je dus ook 1200 a 1300 piek kwijt, en dan moest je nog een goeie 2D kaart erbij halen. In 1999 betaalde ik ruim 800 gulden voor een GeForce 256 DDR, In 2001 betaalde ik 1250 gulden voor een GeForce 3 "classic" Top of the range kaarten zijn altijd duur geweest, ik vind de prijzen wel meevallen. de Radeon 9700 pro heb je al voor 400 Euro, (GeForce FX is nog niet uit dus de prijzen daarvoor zijn pure speculatie, alhoewel 550 a 600 euro goed zou kunnen). Maar om terug te komen op de topic, prijzen van de games vind ik aan de hoge kant, vroeger haalde ik vaak een game voor 80 a 90 piek, nu betaal je al snel 49 en zelfs soms 59 Euro voor een game. Echter sommige games zijn het geld wel waard :)
Link naar reactie
Toen de Voodoo 2 net uitkwam was dat de allerbeste. Toen kon m'n pa (ik was toen jaar of 8/9) er een kopen voor zo'n 150 gulden. Er moest weliswaar een Terminator bij maar dat kaartje koste maar een paar tientjes. Ik weet de prijzen zeker, want de rekening is er nog. Dat jij dan 700 piek (euro/gulden?) kwijt was snap ik niet.
Link naar reactie
Het gaat goed ? Je vergeet de berichten van de laatste tijd : Davilex heeft z'n games-divisie sterk ingekrompen ... (een van de weinige Nederlandse ondernemingen, was op tweakers.net te lezen) Rage Software is niet meer ... ([url=http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-s2129180,00.html]link[/url] ) Vergeet niet dat de records die met name op console-gebied zijn gebroken (Vice City & GTA3 hebben het verschrikkelijk goed gedaan !) er voor heeft gezorgt dat het niet helemaal 'slecht is gegaan. Microsoft heeft alleen maar winst gemaakt vanwege de gigantische marge op z'n OS (+/- 80% volgens geruchten). De X-box heeft ze alleen een hele hoop centen gekost. Nintendo heeft lang niet zo goed verkocht en zou (volgens mijn gevoel) binnen niet al te lange tijd wel eens kunnen stoppen. Tenminste ik verwacht dat dit jaar heel erg belangrijk gaat worden. Ik verwacht dat dit jaar nog wel enkele klappen gaan vallen als bijvoorbeeld 'Duke Nukem: Forever' nog veel langer uitgesteld wordt ... 'Y-project' een spel dat in ontwikkeling was is gestopt vanwege een faillissement ... het schijnt toch weer in ontwikkeling te zijn, maar de situatie kan nooit al te vrolijk zijn (en het succes zal deze ontwikkelaars kunnen maken of breken).
Link naar reactie
Als je de post ook goed leest zie je dat ik aangeef dat het een vertekend beeld is aangezien het goed gaat met de console en slecht met de pc games. Jah ik weet dat je me na het bericht van jou net ook op aan kunt vallen maar dan begrijp je me verkeerd. Ik heb het namelijk niet over de console zelf maar over de spellen voor de console. //offtopic: net goed dat microsoft bij moet leggen ze hoefen niet altijd geld als water te verdienen!!! En hier gaat Gates echt niet van zweten hoor Grtz
Link naar reactie
Hier werd ik ook niet vrolijk van: EA to Close Westwood Reported by: David Laprad Electronic Arts on Wednesday announced record financial results for the fiscal quarter ended December 31. Consolidated net revenues for the quarter were $1.23 billion - up 48 percent compared to the same quarter a year ago. The game publisher also said that it would begin the consolidation of its Irvine and Las Vegas studios into a major game development facility in Los Angeles. What this means is the shutting down of both Westwood Studios in Las Vegas and Irvine's EA Pacific. No official word on how many jobs will be lost as a result of the consolidation. Westwood Studios brought gamers the classic Command & Conquer series of real-time strategy titles. bron: avault.com
Link naar reactie
[quote="JaFO"]een heel verhaal[quote] Het kaf wordt van het koren gescheiden, bedoel die Davilex games zit je toch serieus niet op te wachten. Zo zijn er nog wel wat (geweest), dat gaat al jaren (Atari, Commodore, Sega en diverse gameproducente) zo en zal ook zo blijven voortgaan, maar er komen er ook weer bij (Sony, Microsoft). En de verschuiving naar console gebied vind ik op zich wel logisch, doe het zelf ook ... die PC kan ik niet meer betalen en de console games zijn nu zo goed dat er eigenlijk geen reden meer is om die pc nog te blijven supporten. Kijk vaak wel wat er uit is, maar serieus gamen is voor mij over (m'n pc trekt het niet meer :cry: ). Gelukkig kan de PS2 en GC nog een paar jaartjes mee :) Dat Nintendo zou stoppen is flauwekul imho, zei maken als enige winst op hun console ... en vergeet niet die GBA die enorme aantallen verkoopt, Nintendo trekt het nog prima. Daarbij komen dit jaar DE gamecube titels die gaan verkopen (Metroid Prime, Zelda, Mario Kart Online, F-Zero), de PS2 liep in z'n eerste jaar ook niet denderend tot GT3, FFX en MGS2 kwamen. Daarbij verkoopt de Cube in japan nog wel redelijk (niet zoveel als de PS2, maar wel boven de X-Box) Nintendo is wel stront eigenwijs dat ze die marketing niet wat opvoeren, al komt er per 1 februari een gratis game mee met een Gamecube (geen toppertjes maar toch). Dus imho gaat het prima met de gameindustrie, meer omzet = goeie zaak. En dat er bedrijven sluiten wil niet zeggen dat het per definitie slecht gaat, de consument is gewoon kritisch en heeft geen zin meer in die halfbakken games die in een serie van 1 t/m 10 uitkomen (vandaar dag davilex)
Link naar reactie
Davilex maakte ook nooit spellen voor de 'hardcore' gamers zoals jij en ik. Bovendien waren die spellen altijd toch vrij redelijk geprijst voor de kwaliteit die werd geleverd. Maar waarom gaat EA Sports met z'n eeuwigdurende FiFa & F1-reeksen nog door ? Als er eentje failliet mag gaan zijn zij het wel. Westwood mag ook genomineerd worden voor dezelfde kwaal ... Dat het met de pc slecht gaat vind ik onzin. Zeker als je kijkt wat met name de oost-europese bedrijven hebben geleverd (of gaan leveren) : - IL2-Sturmovik (beste WW2 flightsimulator, straks krijgen we 'Forgotten Battles') - Operation Flashpoint ... (1 spel + 2 expansionpacks, niet slecht dus) - Stalker:Oblivion Lost (nog niet klaar, maar zeker interessant) - Mafia ... - VietCong ... Toch indrukwekkend dat zij ondanks alles betere/meer originele spellen kunnen maken dan wat wij hier in westen kunnen. Ik denk eerder dat het komt door de ontwikkelkosten (denk aan al die hardware-combinaties die getest moeten worden!) vs verkoopaantallen voor pc-spellen vergeleken met die voor consoles dan door een 'slimmere' consument die geen troep meer wil. Ook bij consoles heb je spellen waarvan je je afvraagt waar ze mee bezig zijn en zie je een zekere 'luiheid' als het er op aankomt om te kiezen tussen een gegarandeerd succes (= opvolger van Vice City is ook al gepland, Driver 3+, Ape Escape 2, je ziet bijna geen enkel spel dat de eerste in de serie is) en een origineel spel (= The Getaway bijvoorbeeld, maar ook dat zal een serie worden als het een succes is). Wat m.i. eerder een rol speelt (vanuit de consument gezien) is dat consoles gewoonweg simpeler zijn (spel erin & spelen maar). Ook heb je geen verplichte upgrades nodig als je na twee jaar weer eens een spel wilt kopen.
Link naar reactie
Inderdaad ook op de console's komt grote troep uit, maar uitbrengen op een console is ook nog geen garantie voor lijfbehoud (arme Sega hardware divisie :( ). Feit is wel dat er gewoon zo ontzettend veel PS2's in omloop zijn nu dat je daar wel bijna veilig een spel op kunt uitbrengen ... gekke japanners te over :lol: op de PC zit het inderdaad zoals je al aanhaalt, de kleine studios hebben niet genoeg geld om compatible te zijn met geforce driver 1 tm xxxx en weet ik het allemaal. Daarbij komt dat je ook met een totaal verschillende afzet markt zit. Jantje zit met een 3Ghz en GF FX en pietje gaat nog met zijn AMD 600 en GF2 MX voort. Aan die laatste gaat iets als Unreal 2 al voorbij dus.
Link naar reactie
[quote:b96371bf87="JaFO"]Maar waarom gaat EA Sports met z'n eeuwigdurende FiFa & F1-reeksen nog door ? Als er eentje failliet mag gaan zijn zij het wel. Westwood mag ook genomineerd worden voor dezelfde kwaal ... [/quote:b96371bf87] Gebrek aan inspiratie is misschien wel een grotere ramp voor de spelletjes markt dan de illegale kopieen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...