Ga naar inhoud

oud spel installeren op HD?


Aanbevolen berichten

heeft het zin om een geliefd oud Sierra spel , wat destijds onder windows 95 werkte, onder windows XP in zijn geheel op de harddisk te zetten ? Het spel wil zich namelijk niet installeren op de huidige snelle cd rom speler en geeft tijdens installatie een toepassingsfou aan bij het testen van de cd rom als volgt : integer divide by 0. Geen idee wat hiermee bedoelt wordt. De huidige dvd-cdrom spelers zijn : - IDE dvd-rom 16 x (lezer) - Toshiba Dvd-rom SD-R5002 (brander) greetz
Link naar reactie
[quote:c5416544aa="Fly"]integer divide by 0. [/quote:c5416544aa] Geen idee [b:c5416544aa]waarom[/b:c5416544aa] de foutmelding komt, maar wel wat ie [b:c5416544aa]betekend[/b:c5416544aa]: Een geheel getal (integer: 1,2,3...200, -1, -2, -3...) wordt gedeeld door 0. En dat mag niet in computerland. Want zoals mijn wiskunde leraar altijd zei: "Delen door 0 is flauwekul!" Hè, wat is het toch heerlijk om die oude weetjes weer op te halen... :D
Link naar reactie
[quote:56fc75509d="Fly"]blijft mijn vraag nog of het zin heeft om het [b:56fc75509d]gehele [/b:56fc75509d]spel op de HD te zetten en zo de problemen met installatie via cd - rom te omzeilen, m.a.w. kan dit via branden of via knippen-plakken? :-? Of is de kans dan alsnog aanwezig dat het spel niet werkt ? greetz een vliegje[/quote:56fc75509d] nee, met knippen/plakken zit het spel nog niet in het register. En hoe wou je een spel op HDD branden? :-? (BTW, dat sierra spel is zeker ceasar?)
Link naar reactie
Als je zeker weet dat de foutmelding niet door een leesfout op de CD veroorzaakt wordt, kun je 'm iig kopieren naar je HD. Of dat dan een voordeel oplevert, betwijfel ik ten zeerste. In principe is er natuurlijk geen verschil tussen het lezen van informatie van een HD of van CD; als de data correct is, dan zit de fout waarschijnlijk in de setup routine die op de een of andere manier ruzie heeft met WinXP. Dat moet je dus oplossen met compatibiliteits-instellingen.
Link naar reactie
Sierra is een ramp wat betreft compatibiliteit met nieuwere versies van windows. Wat je kan proberen is tijdens het instaleren als het programma vraagt of je het systeem wilt testen -NEE- indrukken (overgens voordat je probeert te installeren de file SIERRA.INI wissen). Dit slaat het test gedeelte over wat notoir is met hangen. Als de installatie is afgewerkt moet je nog wel dit doen. Open de file SIERRA.INI (er is een nieuwe file gecreërt door het installatie programma) met een text editor (dus niet word). Schrijf het volgende er nu bij. [Config] CDRomDrives=D CDROM=4 Sla de veranderingen op en start het spel. Als er al een stukje [Config] is moet de twee regels daar onder schrijven en geen nieuw stukje maken. Als jouw cdrom niet op drive D staat moet je de leter wat jouw cdrom dan wel is gebruiken. Zorg er voor (en dit is belangrijk) dat je de hoofd en kleine letters overneemt. Dit wil overgens nog niet zeggen dat het spel ook werkt. XP heeft een groot gedeelte van het bestuurings systeem wat voorheen werd gebruikt in de prullenbak gegooit. Als jouw spel daar toevallig iets van nodig heeft dan heb je simpel weg pech. Dan zal het spel niet draaien. Nog één ding. Sommige spellen kunnen niet overweg met 16 of 32 bits beeld. Het kan mogelijk zijn dat je je beeld scherm in 256 kleuren moet zetten maar dan zegt het spel dat zelf wel als jet het probeert op te starten. Succes
Link naar reactie
wat jij daar wilt foefelen gaat niet, je kunt niet zomaar een spel copy -past op je pc zetten, tijden een installatie van een spel word er niet alleen gekopiert maar ook dingen weggeschreven naar bepaalde folders enz, en een spel dat werkt onder 95 en waarschijnlijk al een redelijk oud spel is zal 90% kans toch niet werken onder xp, wat je wel kan doen is op de site van siera of alles wat ermee te zien heeft eens gaan kijken of er geen patch beschikbaar is voor xp, zo kun je eerst de patch installeren en dan via de patch je spel op de gewone manier installeren.
Link naar reactie
[quote:5ef2fe36f0="rombaft"]wat jij daar wilt foefelen gaat niet, je kunt niet zomaar een spel copy -past op je pc zetten, tijden een installatie van een spel word er niet alleen gekopiert maar ook dingen weggeschreven naar bepaalde folders enz, en een spel dat werkt onder 95 en waarschijnlijk al een redelijk oud spel is zal 90% kans toch niet werken onder xp, wat je wel kan doen is op de site van siera of alles wat ermee te zien heeft eens gaan kijken of er geen patch beschikbaar is voor xp, zo kun je eerst de patch installeren en dan via de patch je spel op de gewone manier installeren.[/quote:5ef2fe36f0] Oh ja, Sierra gaat de moeite doen om voor elk spel dat zij ooit gemaakt hebben een patch te maken zodat mensen geen nieuwe spellen kopen maar hun jaren oude gewoon kunnen blijven spelen. Technische ondersteuning voor spellen duurt meestal niet langer dan een maand of zes daarna is het te duur om mensen te laten werken aan zoiets. Ik kocht een tijd geleden in de winkel een nieuwe uitgaven van police quest collection en de voorbereiding daarvan was zo slecht dat ze vergeten waren dat er een copy protection op police quest zat waardoor ik het spel niet eens kon spelen. Het duurde ruim een maand voordat ik antwoord had van de sierra helpdesk. Ik haat Sierra.
Link naar reactie
[quote:f98f7f21b2]Oh ja, Sierra gaat de moeite doen om voor elk spel dat zij ooit gemaakt hebben een patch te maken zodat mensen geen nieuwe spellen kopen maar hun jaren oude gewoon kunnen blijven spelen. Technische ondersteuning voor spellen duurt meestal niet langer dan een maand of zes daarna is het te duur om mensen te laten werken aan zoiets. Ik kocht een tijd geleden in de winkel een nieuwe uitgaven van police quest collection en de voorbereiding daarvan was zo slecht dat ze vergeten waren dat er een copy protection op police quest zat waardoor ik het spel niet eens kon spelen. Het duurde ruim een maand voordat ik antwoord had van de sierra helpdesk. Ik haat Sierra.[/quote:f98f7f21b2] goed lezen in het vervolg, ik zei OF ze geen patch hebben, dat ten eerste, ten tweede dat er na een half jaar niets meer van support of wat dan ook komt voor een spel is onzin, ikzelf speel af en toe renegade en daar kreeg ik overlaatst nog terwijl ik aanlogde om online te spelen een patch voor mijn neus gesmeten en het is nu niet om te zeggen dat renegade zo enorm populair is, nog zoiets , als XP uitgeomen is zijn er veel programmamakers patches beginnen maken om hun programma te laten erken onder xp, ook voor oude progs.
Link naar reactie
hoi hoi, de sierra site (en fanclub) heb ik weken geleden al helemaal afgestroopt, maar geen patch gevonden dus. Vreemd genoeg las ik ook niets van andere mensen die ditzelfde probleem zouden moeten hebben. Zou ik nog de enige zijn die zo graag dit spel wil spelen? Maar als ik het goed begrijp kan ik de cd dus niet vanaf de harde schijf opstarten en heeft het dus weinig zin om het advies van The Picard uit te proberen?? :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...