Ga naar inhoud

Simcity 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als je dit soort spellen (management-sims / god-games) leuk vind ... dan is het de moeite waard. Leuk is ook de integratie met 'The Sims' (alhoewel er ook een aantal 'losse' Sims zijn). Die 'plant' je dan in een huisje in je stad en je hebt een 'persoonlijk' rapport van al de ellende die het simmetje meemaakt. (Voor de sadisten : plaats je meest irritante sim in een huis en laat dan de bliksem inslaan of plant een vuilnisbelt naast z'n huis ... ;)) Ook het feit dat 'de stad' nu een deel van een regio is en dus links met meerdere (zelfgebouwde) steden kan hebben is een handige & leuke uitbreiding. Voor sommige uitbreidingen van je stad is het zelfs een vereiste dat er een X aantal steden zijn ! Het duurt wel ff voordat je door hebt hoe je een stad moet inrichten e.d. wil je niet in een onhoudbare situatie terechtkomen.
Link naar reactie
scholen waren idd het eerste 'luxe' item dat ik me kon veroorloven. ziekenhuizen & brandweer zijn nodig, maar ik grote moeite om ze een beetje in de hand te houden. Vooral de brandweer is erg vaak aan het staken. :( Aan politie ben ik nog niet toegekomen vanwege de te verwachten kosten (zit momenteel op 2-3000 bewoners). Het legaliseren van gokken schept een beetje lucht dat je zeker in het begin best kunt gebruiken. Is het mogelijk om het met minimale industrie (dus alleen landbouw) de mensen van werk te voorzien ? Als er al wat op dat gebied gebouwd wordt is er maar plaats voor 2 simmetjes :( En hoe zit dat met die gratis items (begraafplaats & gebedshuis) die ik kreeg aangeboden ? Ook heb ik een legerbasis, die in tegenstelling tot het raket-testterrein alleen maar geld oplevert en geen problemen lijkt op te leveren ? Moet toegeven dat het erg verslavend werkt ... een uitbreiding met beroemde Nederlandse gebouwen & bedrijven lijkt me een stuk leuker dan straks zo'n amerikaanse zooi er bij te moeten gooien. Overigens zag ik al berichten van enkele officieele extra'tjes ... 80 Mb voor een enkel gebouwtje (ok, was wel een Koreaans Olympisch stadium o.i.d.) leek me wel erg groot. :(
Link naar reactie
Aan vervuiling had ik niet gedacht, maar ik dacht al dat ik een nadeel had gemist. Ik had de basis al voor de zekerheid een paar kilometer buiten de stad geparkeerd. De dichtsbijzijnde voorzieningen was de 'zware industrie' ... dus die soldaten mogen met gasmaskers oefenen ;) [img:9e3cb37daa]http://www.penny-arcade.com/images/2003/20030120l.gif[/img:9e3cb37daa] (bron : http://www.penny-arcade.com )
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:5ea8519384="FlvanSon"]Eindelijk: een waardige opvolger van SC2k... Wat is ie mooi, mensen! :D :D :D :D :D :D (Ontwerp op regionivo was wel handig geweest...)[/quote:5ea8519384] [b:5ea8519384]Tweede[/b:5ea8519384] indruk: ff overnieuw leren spelen...: -Het ontwerpen van een "natuurgetrouw aandoend" gebied is een crime geworden; het random genereren van een gebied is ineens verboden(nu alleen volledig vlak óf volledig water). -Er zijn niet of nauwelijks prefabregio's meegeleverd. -Het ontbreekt de adviseurs aan enig advies(voorheen vond je daar standaard helpteksten,naast actueel commentaar; lijkt sterk op weglaatwerk). -Ongedocumenteerd zijn een hele hoop spelregels(met name (transport-)afstanden) overhoop gehaald. -De lichtkrant is onduidelijk(op 17", 1024x768), en de teksten getuigen niet van enige inspiratie-kan ook met de vertaling te maken hebben-. -Verordeningenverhaal komt niet meer in de lichtkrant, negatieve adviezen zijn verdwenen, ondanks dat -effecten er nog steeds zijn(bied de extra's met negatieve effecten alleen aan als je krap zit). -Het draait voor geen meter(en dan heb ik nog maar 50.000 inwoners) op m'n 2GHzP4/512MB/Gef4Go64... -Irritante onderbrekingen door branden die uitbreken(erg fijn als je aan het selecteren bent, lijkt dat soort momenten ook uit te kiezen)>ja dat is de dekking, i know. Rampen kun je niet meer uitzetten. -Schreeuwt de oren van je kop aangaande school, ziekenhuis en brandweer, maar doet geen bek open over politie(tot ie het tijd vindt en je van schrik je hele kas erdoorheen jaagt)>tip: pas op met veel Residentials tegelijk opwaarderen :oops: . -Geen scenario's meer. -Oppervlaktewater afgeschaft. -Standaardterrein niet geschikt voor aanleg haven(tot in het "lichter gekleurde" verlagen!). -Nog steeds geen waterkrachtcentrales ;) -Grootste deel verordeningen is verdwenen. -De ingewikkeldste versie gecombineerd met het dunste manual(inderdaad, er is een boek los verkrijgbaar). -Llama's mochten ook niet meer. -Zoals eerder door iemand opgemerkt: hoofdstukje "What has changed" zoals bij civ3 was wel het minste geweest(maarja: "Hmmm: Everything..."). -De eerste versie van sc waarvoor serieuze patch(-es) gaan verschijnen(als je World Edition geen patch noemt). -Registratieverplichting tbv toegang info op site(Eerst na registratie kom je er op het BBS achter wat er speelt>je herkent Maxis niet meer -Hoogspanningsleidingen worden verbroken bij aanleg wegen -Onhandig gedoe met gecombineerde aanleg wijken&wijkstraten -Ben er nog niet achter welke toets de Shift vervangt bij niet willen aanleggen(als je bij sc<4 shift ingedrukt hield vóór lmb loslaten, kon je konstruktieinstrukties niet door laten gaan) -Het lijkt wel of het interregionale het detailniveau op stadsniveau verminderd heeft, terwijl sturen op interregionaal niveau nauwelijks bovenop ligt/nog niet uitontwikkeld is. -Even een stad bouwen is er nauwelijks meer bij. -Logica hulpschermen ontgaat me nog +Er zit nu veel meer realisme in het spel +Grafisch detail enorm toegenomen +Onderhoud/vervanging installaties natuurgetrouwer +Straten en wegen onderscheid, sims reizen "verder" +Belastingschijven +Interregionaal plannen milieubeleid +Detailnivo groenvoorzieningen(wou 'm eerst bij "-" zetten ;) ) Prima's Official Strategy Guide ISBN: 0-7615-4001-6 Price: $19.99 US
Link naar reactie
Als je het een beetje volgt weet je dat er in het spel een HELE hoop verandert is en dat dit boek(het enige) in licentie is uitgegeven als officiele handleiding(naast een 30 pag. tellende wassen neus)>Op zich best goed om dat door een boekenmaker te laten doen ipv door een spellenmaker. Dit boek is in NL(nóg :x ) niet/nauwelijks verkrijgbaar. Vandaar. Just being informative. Now get back to your shooterz! :wink:
Link naar reactie
Ben ik blij dat ik de vorige versies niet kende. :( Het is wel een leuk spel ... maar hoe langer ik het speel hoe meer irritante fouten/features ik ontdek. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die electriciteitsleidingen alleen bedoeld zijn voor verbindingen tussen regio's. Voor de rest ben je beter af met het gebruik van de normale straten als verbinding tussen je energie-centrale & stad. Aan een nieuw landschap heb ik me ook niet gewaagd vanwege het feit dat je verplicht met een vlak land begint. De tooltjes die er zijn zijn gewoonweg te grof om er fatsoenlijk iets mee neer te zetten. Ik had meer hulpzame tips verwacht (met name het legaliseren van gokken voorkomt dat je de eerste jaren alleen verlies maakt). Ook lastig : als je in de uitgave overzichten de gelegenheid krijgt om de budgetten aan te passen ... moet je dat vooral nooit doen. Het 'nulpunt' dat aangegeven staat lijkt op het maximaliseren van de betreffende onderdelen. Voorbeeld : Adviseur meldt dat de scholen te korten hebben en stelt voor het 'budget' aan te passen. Met als gevolg dat een school die 2 leerlingen heeft ineens 30 leraren krijgt. Even later volgt dan de klacht van de adviseurs dat je gruwelijk veel geld aan het uitgeven bent ... :( Nog een nadeel : je kunt niet vlug van school naar school springen om de budgetten bij te stellen. Heel lastig als je het bereik van een gebouw wilt aanpassen (uitzoomen, controleren, inzoomen, zoeken, aanpassen en bidden). Overigens verschrikkelijk irritant : zodra ik het landschap ga scrollen verdwijnt de heft van de details Dat is heel lastig als je een beetje de drukte van het verkeer e.d. wilt bekijken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het afbreken & opbouwen minder werk is :( Schijnt een 'feature' te zijn omdat Ati kaarten dat niet aankonden volgens de 'readme' (ik denk eerder dat de programmeurs te lui waren of te zeer onder tijdsdruk hebben gewerkt). Heeft iemand een met de Ati R8500LE vergelijkbare GeForce waar dat wel bij werkt ? // -- btw : Weet iemand hoe ik de legerbasis van stroom voorzie ? Ik heb er een weg rondom aangelegd en zelfs een windmolen naast die weg staan, maar nog steeds heb ik het 'no power'-icoontje. Voor m'n gevoel zie ik af en toe ook onnodig lang zulke icoontjes. Zo zie ik de melding 'geen wegverbinding' terwijl ik er net rondom een straat/weg heb aangelegd.
Link naar reactie
Als je evens snel wilt uitzoken hoe de verhoudingen tussen de drie gebieden liggen (R,I, en C). Ga dan naar [url]http://www.maxis.com[/url] hier kun je Simcity1 on-line splen, de nieuwere versies bevatten nog steeds de basis uit deze versie (meer traffic snellere C groei) gebieden moet je met elkaar van stroom verbidnen, maar aansluitende niet enz
Link naar reactie
als je de bussen/ambulances al op 0 $ hebt staan kun je moeilijk lager ;) Hebben jullie dat ook dat als je de 'funding' van een energie-centrale o.i.d. verandert dat je eerst die dialoog moet sluiten en dan openen om het resultaat te zien ? Het klinkt als een bug, maar het zou ook een 'feature' kunnen zijn van Simcity ... :(
Link naar reactie
sc4 in be: http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=B2822 JaFo: De dekking centraal veranderen heeft alleen zin als je overal eendere vraag&aanbod hebt(scholen+middelbare scholen+bibliotheken). Als je de individuele budgetten snel wil instellen zet je eerst het onderwijs/gezondheidsoverzicht aan: alle betroffen gebouwen lichten fel groen op. btw mag die enorme plaat weg(of iets kleiners)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...