Ga naar inhoud

PC \ PS2 \ GameCube voor mijn zoon van 7


Aanbevolen berichten

binnenkort is meneer jarig en we zitten eens te denken of misschien een console niet leuk is voor hem (en de rest van het gezin) De xbox is meer voor grote kids dus die laat ik buiten beschouwing. Even op een rijtje PC: veel spellen en al in huis PS2: Erg veel spellen voor kids en ook gelijk een dvd speler, welke we nog niet hebben GameCube: De leukste spellen voor zijn leeftijd, maar verder niks. (dus valt eigenlijk een beetje af) Mijn vraag eigenlijk, heeft het wel nut om een PS2 te kopen, wat is de toegevoegde waarden boven een PC (behalve dan de dvd speler) Zijn de spellen leuker op een PS2?
Link naar reactie
[quote:ca01debd94="red1"][quote:ca01debd94="hjs"]GameCube: De leukste spellen voor zijn leeftijd, maar verder niks. (dus valt eigenlijk een beetje af)[/quote:ca01debd94] :D Voor wie wil je die cube eigenlijk kopen?[/quote:ca01debd94] multi-functioneel moet dat ding zijn ja, het is een hoop geld ;) voordeel nog van de ps2 boven de game-cube is de mogenlijkheid tot modden
Link naar reactie
Zo jong en dan al verpesten door een console kado te geven ? Geef maar toe dat het meer voor jezelf is ;) Ik dacht dat een doos lego (of als je duur wilt doen dat robot-spul van lego) op die leeftijd nuttiger/leuker/goedkoper is ... (ok ik ben gewoon jaloers *snif* ;)) Een PS2 (of XB) is wel aardig als dvd-speler omdat je er ook spelletjes mee kunt spelen. Maar geloof mij maar als ik zeg dat het lawaai dat de koeling van dat ding produceert toch een beetje erg veel is ... :( Een nette stand-alone DVD-speler is z'n geld meer dan waard.
Link naar reactie
Vergis je niet in de NGC, mensen die zeggen dat het kiddy/voor kinderen is hebben dat ding zelf nooit in de hand gehad. Geloof mij als ik zeg dat de moeilijkheidsgraad van Super Mario Sunshine vrij hoog ligt, iemand van 7 moet over l33t gamer gaven beschikken om dat te spelen denk ik. Mijn zusje van 11 speelt op m'n SNES graag 2D platform games en dat gaat aardig af, maar in SMS op de Cube geeft ze het in het eerste veld al op. Zelfs ik (met 10 jaar game ervaring) vind het vaak zo irritant frustrerend dat hij vlot weer uit gaat. Nu denk je, die Cube is niets ... fout, hij is imho beter als de PS2 (die ik er naast heb). De laadtijden zijn alleen al een verademing. De graphics zijn een tand beter en ook de typische nintendo games zijn imho een groot pluspunt (al moet je van adventure achtige mario houden) zoals Zelda, Starfox, Metroid, Mario, Smash Bros, Mariokart online (!!). Plus daarbuiten nog een lading 3rd party games die de moeite waard zijn om te spelen. De GC geeft mij iig voor een deel het SNES gevoel weer, en dat mag toch als compliment beschouwd worden (daar de SNES toch wel de beste console ever is). Dan de PS2, ik vind het zeker een aanvulling op mijn PC (net als ik dat de Cube op zowel de PS2 als de PC vind). Het gamed gewoon veel beter/relaxter (zolang het geen shooter is). Ook de games op de PS2 weten me tenminste te boeien ... Gran Turismo is echt een grandioos spel waar je weken zoet mee bent. GTA en GTA Vice City ook top (al weet ik niet of een kind van 7 dat wel gaat waarderen .. of iig z'n ouders ;)). Ook op de PS2 zijn leuke 3D platformers te krijgen, en dan van die echte en niet zo'n halve adventure als Mario Sunshine. Nadeel van de PS2 is imho de laadtijden (zeer irritant) en de fan als je DVD's wil kijken, die maakt best nog wat lawaai. Maar als tip, misschien is een GBA (SP) een leuk cadeau? Hier zijn voor een deel de SNES krakers weer op te krijgen (mario world blijft een topper, zelda ook). Lekker old skool 2D gaming. Ik weet wel dat ik vroeger altijd veel fun had op de gameboy, en ook nu weer met mijn GBA.
Link naar reactie
[quote:b9b8058bb5="Count Uilesnor"][quote:b9b8058bb5="JaFO"] Ik dacht dat een doos lego (of als je duur wilt doen dat robot-spul van lego) op die leeftijd nuttiger/leuker/goedkoper is...[/quote:b9b8058bb5] Het moet me van het hart dat JaFO hier m.i. de spijker hard op de kop slaat.[/quote:b9b8058bb5] Zit wat in, echter mijn zoon speelt helaas niet met die dingen. Het is blijkbaar geen bouwer :(
Link naar reactie
De prijzen van die GBA-games zijn voor mij een belangrijke reden geweest om hem weer te verkopen. Dat een spel voor een console al een eurootje of tien/twintig meer kost dan een pc-spel is tot daar aan toe. Maar toen ik eens een nieuw spelletje voor mijn GBA wilde kopen en zag dat Wolfenstein3D en Doom, die ik in een ver verleden al uitgespeeld heb (tot in den treure ;-)) gewoon weer 60 euro moesten opbrengen, vond ik het wel weer mooi geweest met dat ding. Ik kreeg er gelukkig nog een mooi prijsje voor op ebay. :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...