Ga naar inhoud

FIFA 2003 probleem onder win98se OPGELOST!!!!!!!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

Op diverse sites heb ik hetzelfde probleem gevonden maar nog niet de oplossing. FIFA 2003 draait NIET onder win98se!!! Het spel start op, er verschijnt een zwart scherm, een zandloper en de PC slat vervolgens vast!! De laatste drivers zijn geinstalleerd voor de videokaart (nVidea 41.09) en de geluidskaart (SB live-player). De directX van de cd van FIFA is geinstalleerd. Maar niets helpt!!! De helpdesk van EA is constant ingesprek of gesloten. Antwoorden op mail is voor de heren van EA ook te veel gevraagd. WAARDELOOS!!!!!!! Registreren is ONMOGELIJK!!!!!! (en dan dus ook geen support). Heeft iemand inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleemspel. (onder XP, dezelfde PC, draait het goed) Alvast dank voor jullie reacties.
Link naar reactie
Wat voor machine heb je? Ik dacht aanvankelijk ook dat het spel niet liep op mijn PIII 500 met Win98SE, totdat ik bij de zoveelste poging om het spel te starten weggeroepen werd. Toen ik terugkwam stond het spel te demoën en bleek dat het gewoon erg lang duurde voordat het opgestart was. Bij voorgaande pogingen had ik de pc na een seconde of 30 zonder ook maar 1 spoor van activiteit gereset, maar meer geduld bleek in mijn geval de oplossing. Je opmerking over de servicedesk van EA onderschrijf ik volkomen. Ook het probleem met registreren herken ik. Zelfs op de vraag hoe je kunt registreren krijg je geen antwoord. Indertijd met NHL2001, die niet on-line wilde werken kreeg ik als enige reactie dat het spel niet getest was onder een Nederlandstalige windows en ze dus geen support konden verlenen. Einde verhaal. En ondertussen verwachten ze wel dat je jaarlijks weer de volle mep betaald voor een minor-update van steeds weer hetzelfde spel, zonder dat er iets tegenover staat in de vorm van fatsoenlijke support. :evil:
Link naar reactie
De PC is een PIII 600 met 252 mhz intern geheugen en een Geforche 256 An.Pro. met 32 mb DDR. Twee keer is het spel binnen enkele seconden opgestart. Onder XP, op dezelfde PC, draait het spel zonder problemen. Het spel zou ook speciaal ontwikkeld zijn voor XP! Als of er geen mensen meer met windows 98 meer werken. Tot op heden nog geen antwoord op mijn mail naar de helpdesk van EA. Lijkt mij een zeer frustreerende baan om daar als supportmedewerker te moeten werken. Wel korte werktijden....................de support desk is momenteel gesloten. Probeert u het later nog eens.............Ik blijf bezig. Ik zal eens proberen om meer geduld te hebben de volgende keer dat het spel onder win98se wordt opgestart. 10 minuten is voldoende??????? Ik begrijp waarom steeds meer mensen hun toevlucht nemen tot de illegale kopieen van deze dure spellen!!!!!!!!!!!!! Bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
[quote:53bc21c334="Bosje"]zou ook kunnen dat het aan je dual boot ligt, en in die zin dat de makers van Fifa rechtstreeks hardware aanspreken en ja die ziet dus niet dat je 2 OS op je PC hebt. Probeer hem eens op een PC die alleen win98 heeft. En ja het opstarten kan lang duren 1-2 minuut afhankelijk hoe traag je PC is.[/quote:53bc21c334] Dual boot kan en zal er niets mee te maken hebben. Bij dual boot heeft het ene os geen weet van het andere. In veel gevallen is dan zelfs de partitie verborgen waar het andere os op staat (als je bijv. bootmagic gebruikt) maar noodzakelijk is dat niet .Bovendien is het uitgesloten dat Fifa de hardware direct aanspreekt anders zou het spel nooit onder XP kunnen draaien. Alles loopt keurig via DirectX, zols het hoort. Overigens loopt bij mij juist Fifa 2002 niet op een pc met een nVidia Geforce4 kaart. Het vreemde bij jou is natuurlijk dat het OS afhankelijk blijkt te zijn. Je weet zeker dat beide OS-en dezelfde driverversies gebruiken?
Link naar reactie
In ieder geval wel wat de nVidea drivers betreft. Op weer een andere PC draait het spel ook vlekkeloos. Hierin zit een G4 ti4600 128 mb. Nog steeds niets gehoord van de helpdeskmensen van EA......................of is het I.A. (stelletje ezels!) Ik ga maandag (weer maar eens een vrije dag opgenomen) weer bellen!!! Ik denk er hard over om in het vervolg maar gekopieerde spellen te nemen. Waarvoor betaal ik eigenlijk 49 euro? Bedankt voor je reactie(s).
Link naar reactie
Ik heb thuis een PIII 450 Mhz met een riva tnt2 32Mb videokaart en win 98 SE en bij mij draait het spel vlekkeloos, geen vertragingen maar meteen het logo etc. Alleen heb ik niet de detonator 41.09 maar een lagere versie (ik weet nu even niet welke want ik zit momenteel niet thuis). Het is in ieder geval de versie die volgens de documentatie op de cd beschreven wordt.
Link naar reactie
Er zijn er veel meer met hetzelfde probleem. Ik heb zojuist een mederwerker van de supportdesk aan de lijn gekregen. Alle instellingen zijn dmv dxdiag (uitvoeren type dxdiag) gecontroleerd. Alle systeemeissen waren voldoenden behalve de driver voor mijn Sb live player 1024 zou niet de laatste versie zijn. Ik heb 4.11 en dit zou 4.13 moeten zijn. Echter bij creative is de laatste driver 4.11. Tot tweemaal heb ik de laatste driver gedownload en geinstalleerd. Bij het opstarten moeten alle op de achtergrond werkende programma's worden gesloten; behalve explore en systray. Ook de active desktop in win98 dient uitgeschakeld te worden. Mocht dit alles niet werken dan de gegevens van dxdiag mailen naar de supportdesk van EA en ............................... Ik heb het nog niet geprobeerd. Maar ga dat nu als eerste doen. Laat het wel weten als het is gelukt.
Link naar reactie
Dat probleem had ik ook. Na lang zoeken bleek dat het Zonealarm was die de boel blokkeerde ! Als na opstarten van Fifa 2003 je scherm zwart wordt moet je eens proberen te klikken met je muis rechts beneden waar normaal gesproken je scherm inkomt van Zonealarm die om toestemming vraagt. Beetje spelen met je muis en maar raak klikken. Waarschijnlijk staat in Zonealarm nu ook Fifa 2003 al vermeld na de eerste poging, geef de toestemming, of juist niet en je probleem is over. Werkt het niet, dan zonealarm effe uitschakelen. Fifa 2003 geeft in dat zwarte scherm niks meer weer in win 98se, en dat is een fout in Fifa in combinatie met zonealarm en win 98se. In win XP heb ik er geen probleem mee Maar het werkt bij mij nu prima onder win 98se. yib.
Link naar reactie
Duizend maal dank!!!!! Inderdaad het is, was Zonealarm. Het verzoek om een verbinding te maken met het net is NIET zichtbaar. Door lukraak in de rechteronderkant van het scherm te klikken start het spel door. Nadien in zonalarm de regel TESTGAME (fifa.exe) toegang geven en laten onthouden en...................................het is regeld!!!! Moeten we de heren van EA-support hierover inlichten? Ze bekijken het maar. Ik heb nu nog steeds niets van ze vernomen! Bedankt voor je oplossingen.
Link naar reactie
[quote:b7c23a4e71="jvangastel"]Duizend maal dank!!!!! Inderdaad het is, was Zonealarm. Het verzoek om een verbinding te maken met het net is NIET zichtbaar. Door lukraak in de rechteronderkant van het scherm te klikken start het spel door. Nadien in zonalarm de regel TESTGAME (fifa.exe) toegang geven en laten onthouden en...................................het is regeld!!!! Moeten we de heren van EA-support hierover inlichten? Ze bekijken het maar. Ik heb nu nog steeds niets van ze vernomen! Bedankt voor je oplossingen.[/quote:b7c23a4e71] [b:b7c23a4e71]Blij voor je [/b:b7c23a4e71]: je hoeft EA support niet in te lichten, [b:b7c23a4e71]het probleem is door [/b:b7c23a4e71][b:b7c23a4e71]jezelf veroorzaakt[/b:b7c23a4e71]. Hoe vaak lees je niet dat zonealarm de boosdoener is als een proggie het niet doet.
Link naar reactie
Ik mag toch aannemen dat ze, voordat een spel wordt uitgebracht, het uitvoerig wordt getest in diverse configuraties! Dat er dan ook diverse, veelgebruikte programma's geinstalleerd zijn, is naar mijn bescheide mening vanzelfsprekend. ZA is een van de meest gebruikt firewalls! Ik verwacht van een supportdesk dat er tenminste wordt gereageerd op een verzoek en ...........................zou ik de eenigste op de hele wereld zijn gewist met dit probleem???? Nergens, noch de supportdesk, nog de site van ea maakt melding van een conflict tussen win98se, zonealarm en FIFA 2003. ZA is overigens een prima frirewall. Nog géén problemen mee gehad (anders dan dit dan). Einde discussie wat mij betreft. Dank voor de reacties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...