Ga naar inhoud

Van hetzelfde laken een pak!


Aanbevolen berichten

[quote:9b1b610f46="Mac"]Ik vind alleen de kosten van de nieuwe videokaarten niet meer opwegen tegen het "genot" dat je van een spel krijgt. (Toch heb ik 2 maanden geleden een GF4-Ti4600 aangeschafd, een Radeon 9700 pro vond ik toen toch wat te prijzig.) He PS, interessant stukje was dat. Toch zal een blad dat teveel toegeeft aan de eisen van hun gameleveranciers uiteindelijk sneuvelen. Lezers hebben dat vrij snel door. Ik lees PC-Gameplay vooral vanewege de mooie uitgave en goed geschreven recensies. (Heb overigens net het januarinummer gelezen, ik verheug me al op C&C:Generals!!)[/quote:9b1b610f46] Hierin geef ik je groot gelijk. Ik koop nooit de nieuwste of wat dat betreft de beste 3dkaarten. Ik speel voornamelijk strategie spellen die niet zoveel 3d kracht nodig hebben. Bij PC Gameplay trek ik zelf altijd minimaal 10 van de eindscore af want mijn ervarng is dat zij altijd spellen hoger scoren dan ik vind dat zij moeten krijgen.
Link naar reactie
Nee ik heb nog nooit de power unlimited gelezen maar dat is dan ook zo'n blad dat schrijft wat de makers willen. Zelf lees ik het liefst PC Games, een duits blad. Hun recensies vertrouw ik volledig en ik ben het nog nooit (echt nog nooit) niet eens geweest met een eindoordeel van hen. Er zitten maar twee nadelen aan hun blad. Één het is Duits, waar ik geen principele problemen mee heb maar, mijn Duits is niet geweldig. En het tweede probleem is dat er enkel een DVD versie van het blad is en ik heb geen DVD speler in mijn computer zitten.
Link naar reactie
[quote:1563a91848="PS"]Ik kijk eigenlijk nooit naar scores (lees PCGameplay) want dat is toch vrij subjectief. Eigenlijk interesseert alleen de inhoud van de recensie me, en mogen wat mij betreft die scores worden afgeschaft.[/quote:1563a91848] Ik ben het niet met je eens. De scores zijn wel degelijk objectief. Het is waar dat er een gevoelswaarde mee word afgegeven maar er zit duidelijk een grootte lijn in. Zoals ik al zij ik trek bij PC Gameplay altijd 10% van de score af en dan heb ik een score waar ik, na het spelen van het spel, het mee eens ben. Dit zou niet zo zijn als het subjectief zou zijn. Dan zijn de score alle kanten uit vliegen. Dan weer ben je het eens met de score dan weer absoluut niet. De inhoud van een artikel kan heel goed nietszeggend zijn. Kijk maar eens naar die stomzinnige TV programma's die je bij Yorin of V8 had/hebt. Daar laten ze wat filmpjes zien en vertellen ze wat het verhaal is of wat je zou moeten kunnen doen in het spel. Maar uiteindelijk ben je daar nog niets mee verder. Waar het in een recensie om gaat is of het een leuk, speelbaar spel is en dat is heel goed uit te drukken in een cijfer.
Link naar reactie
[quote:5f020a5e50="The_Picard"] Ik ben het niet met je eens. De scores zijn wel degelijk objectief. Het is waar dat er een gevoelswaarde mee word afgegeven maar er zit duidelijk een grootte lijn in. [/quote:5f020a5e50] Uiteraard komt in de score het verschil tot uitdrukking tussen een heel goed en een waardeloos spel. Wat echter opvalt als je bijvoorbeeld de PCGameplay neemt en je bekijkt alle titels (excl. die enkele positieve/negatieve uitschieter). Dan liggen alle scores tussen de 75% en 85%. Reken daar de door jouw genoemde gevoelswaarde bij en het wordt wel heel lastig om te bepalen of je je geld aan titel A of B spendeert. Hoewel de tekst van de review ook de nodige subjectieviteit bevat, kan je hier wel goed uithalen of het (soort) spel je aanspreekt en of er eventuele plus- en minpunten zijn. Indien een spel dan een positieve indruk maakt, ga ik altijd nog op zoek naar een demo, want een eigen review is uiteindelijk het best.
Link naar reactie
Een dergelijk blad moet je ook behoeden van een miskoop. Maar om nu te zeggen dat Age of Mythology nou zo fantastisch is, zoals ze beweren bij PCGameplay, tja, ik vind het gewoon een kloon van "AoE: Age of Kings", alleen wat aangepaste graphics en wat extra toevoegingen. Maar ach, laten we dit jaar positief besluiten: we boffen maar met zulke mooie games, al zullen we over een paar jaar wel weer hard lachen om de (dan) lelijke graphics bij Doom3. :wink: Allemaal een goed uiteinde! :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...