Ga naar inhoud

IWD2 help!


Aanbevolen berichten

[quote:9203c35770="Red Dragon"]ok.. anders had ik het wel geweten. je moet namelijk in een Histachi veranderen. maar dat staat vast wel in de walkthrough. Ik heb het spel al uitgespeeld.[/quote:9203c35770] Klopt. Ik kon alleen geen contact krijgen met de alchemist. Ik moest namelijk eerst de gevangenen bevrijden dmv een ielig wieltje aan de pijnbank (had ik over het hoofd gezien. Momenteel zit ik vast in een timeloop. Ik hoop dat ik er ooit nog uit kom :( btw ik heb toch maar voor de fighter/rogue gekozen en niet voor de mage/rogue. De monk valt een beetje tegen met de 3e editie spelrgels. Je hebt namelijk wisdom nodig om extra body armour te krijgen
Link naar reactie
[quote:9f8fde3192="Red Dragon"]ok.. anders had ik het wel geweten. je moet namelijk in een Histachi veranderen. maar dat staat vast wel in de walkthrough. Ik heb het spel al uitgespeeld.[/quote:9f8fde3192] Klopt. Ik kon alleen geen contact krijgen met de alchemist. Ik moest namelijk eerst de gevangenen bevrijden dmv een ielig wieltje aan de pijnbank (had ik over het hoofd gezien. Momenteel zit ik vast in een timeloop. Ik hoop dat ik er ooit nog uit kom :( btw ik heb toch maar voor de fighter/rogue gekozen en niet voor de mage/rogue. De monk valt een beetje tegen met de 3e editie spelrgels. Je hebt namelijk wisdom nodig om extra body armour te krijgen
Link naar reactie
[quote:a52c7d377e="Red Dragon"]Ik heb nog nooit een Monk gespeeld. en heb daar ook geen ervaring mee. Heb jij een Monk in je party? en was die handig bij het klooster waar je die 8 tests moet doen? Time loop is tricky quest, duurde mij ook wel even voor ik daar voorbij kwam.. suc6 :)[/quote:a52c7d377e] Hij was net iets te zwak. Misschien omdat mijn power attack te hoog stond. Ik heb het klooster doorlopen door de moeilijkheidsgraad tijdelijk even op easy te zetten :oops: De monk is in ieder geval minder heftig dan die van BG2.
Link naar reactie
ik had 7 van de 8 met me Barberian gedaan en de laatste met me Fighter/thief. die vond ik ook het moelijkst. ik heb IWD2 2x op Easy moeten zetten. een keer om "the Guardian" te verslaan Die grote draak aan de andere kant van de portal in Kuldahar. en tijdens "the Final battle" Ik vind het wel een goed systeem dat je hem tijdelijk op easy kan zetten als het te moelijk is.
Link naar reactie
[quote:4269d21495="Red Dragon"]ik had 7 van de 8 met me Barberian gedaan en de laatste met me Fighter/thief. die vond ik ook het moelijkst. ik heb IWD2 2x op Easy moeten zetten. een keer om "the Guardian" te verslaan Die grote draak aan de andere kant van de portal in Kuldahar. en tijdens "the Final battle" Ik vind het wel een goed systeem dat je hem tijdelijk op easy kan zetten als het te moelijk is.[/quote:4269d21495] Ik heb de guardian op het nippertje kunnen pakken. Ik had met mijn tovenaar protection of acid op alle personen gecast en alle fighters een +4 wapen gegeven. Halverwege ben ik de tempel weer ingedoken om al mijn personages te healen. Maar het was net aan. Maar het is inderdaad een goed systeem dat je hem op easy kan zetten als het echt niet lukt. Wat mij ook nog niet gelukt is is het holy avanger zwaard te pakken te krijgen. Nadat je een medaillion op het kerkhof (Kuldahar) hebt gedumpt moet je 6 oersterke krijgers zien af te maken. Dit is echt mission impossible.
Link naar reactie
[quote:244e34a277="bigstaal"] Wat mij ook nog niet gelukt is is het holy avanger zwaard te pakken te krijgen. Nadat je een medaillion op het kerkhof (Kuldahar) hebt gedumpt moet je 6 oersterke krijgers zien af te maken. Dit is echt mission impossible.[/quote:244e34a277] Mmm.. dat vond ik wel meevallen. ik heb die niet eens op Easy gezet. ik had mijn characters voordat ik bij het graf stond helemaal voorzien van alle spreuken waaronder Mass haste. toen de 6 sterke dude's tevoorschijn kwamen pakte ik eerst heel rap hun wizard en cleric en daarna hun rogue en ranger. vervolgens was het 6 tegen 2.
Link naar reactie
[quote="Red Dragon Mmm.. dat vond ik wel meevallen. ik heb die niet eens op Easy gezet. ik had mijn characters voordat ik bij het graf stond helemaal voorzien van alle spreuken waaronder Mass haste. toen de 6 sterke dude's tevoorschijn kwamen pakte ik eerst heel rap hun wizard en cleric en daarna hun rogue en ranger. vervolgens was het 6 tegen 2.[/quote] Ik heb mass haste nog niet. Ik wacht nog even tot mijn personages een leveltje hoger zijn en ga dan nog een poging wagen.
Link naar reactie
[quote:9bd4c29085="Red Dragon"]Ik had een sorcceress met Mass haste. echt een super combo. als een of andere dwaas dispel magic deed gooie je hem er gewoon nog een keer overheen. echt een aanrader die spreuk[/quote:9bd4c29085] Het is nu wel gelukt. Die priester slopen was een goed plan. Zo kan hij geen undead meer summonen en de mijnen dispellen. Ik heb van ellende maar 5x de haste spell uitgespoken (+ 1x boots of speed). Een wat omslachtiger methode dan mass haste, maar het werkte wel. Thanx.
Link naar reactie
[quote:d7a0bf65a8="Red Dragon"]Ik hoop dat je een paladin in je team heb. naast de Holy avanger krijgt deze ook een leuke permanente bonus in de form van 5 health 1 strenght en nog wat.[/quote:d7a0bf65a8] Ja. Een paladin is altijd handig. Hij gebruikt nu bijna alleen nog maar de holy avanger. Ik ben bijna door het spel heen. Alleen de eindbosses nog.
Link naar reactie
[quote:fa2f7eeec9="bigstaal"][quote:fa2f7eeec9="Red Dragon"]Ik hoop dat je een paladin in je team heb. naast de Holy avanger krijgt deze ook een leuke permanente bonus in de form van 5 health 1 strenght en nog wat.[/quote:fa2f7eeec9] Ja. Een paladin is altijd handig. Hij gebruikt nu bijna alleen nog maar de holy avanger. Ik ben bijna door het spel heen. Alleen de eindbosses nog.[/quote:fa2f7eeec9] suc6. (en dat zal je nodig hebben :) ) Ik vond het gedeelte in de "Severed hand" erg leuk. Ik vond IWD2 sowieso leuker dan deel 1 en de HOW uitbreiding. Ik ben benieuwd wat jou eind conclusie is.
Link naar reactie
Hmmm, als dat zo is, zou ik IWD 2 eens moeten proberen. Ik was persoonlijk teleurgesteld in IWD, maar ik houd dan ook meer van Hardcore RPG's... Maarrr, van een vriend van mij hoor ik dat er toch nog flink wat quests in zitten... Iemand nog wat meer info over de gameplay en het quests gedeelte (en ja ik weet dat het op de 3e editie van AD&D gebaseerd is)...
Link naar reactie
[quote:097bd249f8="Red Dragon"]Hij is minder hack & slash als deel 1 en her verhaal is leuker. het is geen Hardcore RPG maar het komt meer in de buurt van Baldur's gate 1 en 2. (niet zo goed maar wel goed :) ) IK raad hem wel aan. de 3th edition rules zijn goed gebruikt, als je NWN leuk vond dan vind je deze ook leuk.[/quote:097bd249f8] Hij komt idd niet in de buurt van BG, maar is zeker niet slecht. Ik vond de 3e editie regels in IWD2 toegankelijker dan in NWN. Qua interface speelt het spel als vanouds. Aardige puzzels, aardig verhaal. Nieuwe vijanden, nieuwe spreuken, nieuwe wapens. Kortom een aanrader.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...