Ga naar inhoud

Civ 3 multiplayer edition, jeu weer betalen.


Aanbevolen berichten

Ik heb legaal CIV3 gekocht (een van de weinige spellen die ik speel), waar ik totaal geen spijt van heb. Iedereen die het bij mij een keer speelt is bijna gelijk verslaafd. :D Maar dan komt Sid Meier nu met de multiplayer edition uit. Waarom kunnen ze dat niet als Call To Power als een upgrade beschikbaar stellen ? Stelletje schrapers. Groeten, Jorsi
Link naar reactie
Een Forum is toch niet alleen voor vragen? Ik ben het met Joris eens, je hebt bedrijven zoals Bioware dat doet met NWN die (kleine) expansions gratis ter beschikking stellen voor iedereen die het downloaden wil... Ik snap ook wel dat je zoveel mogelijk geld uit je spel wil slaan, maar ik vind dit vaak te ver gaan (zie ook Half-Life, na opposing force ging het zeer snel bergafwaarts en zijn de gratis mods al lang veel beter)...
Link naar reactie
Waarschijnlijk is de multiplayer editie niet anders dan de single player editie ? (gok ik zo... want dat weet ik niet). Waarom zou je dan nog een keer moeten betalen als je nu ook eindelijk via LAN of internet wil spelen? Het is inderdaad pure schraperij. Dergelijke discussies zijn de laatste tijd al vaker gevoerd. De prijs/kwaliteitsverhouding is bij sommige games/uitgevers ver zoek geraakt.
Link naar reactie
ik vind dit ook geldklopperij. De dag dat civ3 uitkwam had ik het gelijk gekocht maar ik vind de gameplay van Alpha Centauri toch beter, dus ik heb Civ3 nauwelijks gespeeld. maar ach, vergeleken met de FIFA series is dit nog niets. EA Sports brengt elk jaar een nieuwe versie met betere gfx maar een slechtere gameplay, en daar draait het toch. over 2003 kan ik niets zeggen, heb ik niet, maar 98 heeft IMO betere gameplay dan 2002.
Link naar reactie
Ik wacht altijd een half jaartje of een jaartje met het kopen van spellen. Dan zakken ze meestal wel behoorlijk in prijs. Call To Power II voor 5 euro ipv de 50 ofzo. Ik heb op de site gekeken, maar ze hebben meer units, beschavingen en vliegvelde e.d. bijgedaan. [url=http://www.civ3.com/ptw_features.cfm]civ3[/url] Dus dan mogen ze er hoogstens 10 euro voor vragen :P Groeten, Joris
Link naar reactie
Civ is natuurlijk een typisch singleplayerspel, ook gezien de tijd die je voor een spelletje nodig hebt. Om een speelbare multiplayervariant te maken moet je denk ik de nodige aanpassingen maken aan het spelconcept. Op de website wordt bijvoorbeeld gesproken over een turnless variant. Daar moet je dus als ontwikkelaar aardig wat tijd in steken, en daar mag je best geld voor vragen.
Link naar reactie
Ja, maar turnless is toch geen Civ meer? Sowieso pakt het vaak slecht uit wanneer pure Singleplayer spellen naar Multiplayer vertaald worden... Ik vind die Multiplayer optie meer een hebbedingetje (niemand is zo gek om het over internet te spelen, turnless of niet, lijkt me nog steeds veel te lang duren). Het zou als extra bij het spel moeten worden geleverd, niet als add-on voor €30 euro ofzo...
Link naar reactie
[quote:5727d49f3a="Hu'uruun"]Ja, maar turnless is toch geen Civ meer? Sowieso pakt het vaak slecht uit wanneer pure Singleplayer spellen naar Multiplayer vertaald worden... Ik vind die Multiplayer optie meer een hebbedingetje (niemand is zo gek om het over internet te spelen, turnless of niet, lijkt me nog steeds veel te lang duren). Het zou als extra bij het spel moeten worden geleverd, niet als add-on voor €30 euro ofzo...[/quote:5727d49f3a] Als je kabel of ADSL hebt dan is het best heel leuk om over Internet te spelen. Strategieen zijn anders dan in single player of in een Lan game. Ik heb Renegade gekocht en moet vaak mijn zoontje van de PC wegsturen als ik op dit forum wil of zo. Als je een leuk spel thuis hebt zou ik een paar keer via Internet spelen. Je weet niet wat je mist :wink:
Link naar reactie
Ze zouden ook gewoon een MP plug in kunnen maken ? Want ik denk dat ik echt met mijn huisgenoot en anderen dat echt wel ga doen. Tenminste niet met een AI maar tegenstanders met gevoel. Eigen taktieken, lekkere fouten. Geheime diplomatie met MSN ofzo. Nee, ik zie dat al als een hele grote aanwinst. Turnless, er mogen wel wat meer turns komen alle civ's. Het is nu bar weinig. Lekker lang spel van 1 maand ofzo. Maar turnless is idd. geen civ meer. Groeten, Joris
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...