Ga naar inhoud

RedAlert spelen op een netwerkje


Aanbevolen berichten

Mijn zoon en ik willen RedAlert 2 op een netwerkje spelen maar dit lukt niet. Alle verbindingen zijn in orde (computers "zien elkaar"). Zowel TCP-, als IPX/SPX/Netbios-protocol zijn op beide computers geinstalleerd. Hoe begin je? Start je Redalert op beide computers op? Hoe zien deze opgestarte spellen elkaar? Of zoek je de CD-rom van de andere computer op en start je Redalert vanaf deze computer op op je eigen computer? Beide manieren lukken ons niet. Moet er iets in RedAlert zelf veranderd worden? Het lukt ons niet om bij players een tweede naam in te brengen, etc. Wie kan ons helpen om alles vanaf de basis uit te leggen?
Link naar reactie
Dat topic van een maandje geleden kwam dus van mij. Het werkt alleen als je 2 pc hebt met windows ME of jonger. Je moet een socket nummer instellen bij options>network. Dit maakt niks uit welk dat het is maar het moet op alle 2 de pc's hetzelfde zijn. Als je Yuri hebt moet je 2 cdkeys hebben, bij gewoon hoeft dit niet omdat het spel uit 2 cd's bestaat.
Link naar reactie
Ik heb de topic niet teruggelezen maar wel suggesties aangedragen. Ik heb zelf een windows netwerk met xp en 98. Werkt prima. Als de xp machine de host is. Andersom niet. Een vriend van mij heeft een windows netwerk met 4 pc's met XP en 98 ook daar werkt het. Ook daar moet de xp machine host zijn. Ik heb thuis de nieuwste versie van red alert, mijn maar de 1.0. Later met Yuri hetzelfde verhaal. Het kan dus wel.
Link naar reactie
Het is gelukt!!! Dank voor jullie reacties. Met XP en Win 98 kunnen we RedAlert op een netwerkje draaien. De oplossing was : XP gaf automatisch een nummer van een Netwerkkaart en Socket nummer bij opties-Network aan. Op deze XP wordt in ditzelfde scherm " Destination Network?" gevraagd. Als je hier ditzelfde nummer intoetst als in dat zelfde scherm bovenaan wordt aangegeven en je brengt bij Red Alert op de Win98 computer hetzelfde Socketnumber en Destination Network nummer in dan ontstaat er verbinding wb RedAlert! Hiervoor geen twee spellen nodig met twee verschillende openings codes. Een spel gecopieerd voor eigen gebruik om te kunnen draaien op twee computers met een zelfde begin/openings- code dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...