Ga naar inhoud

ADSL en Multiplayergames


Aanbevolen berichten

Volgens mij kun je met adsl wel goed gamen, in ieder geval beter als met 56k modem. Ik heb zelf kabel, heb meestal een ping van rond de 50. Als de server snel is haal ik 20. Maar bij kabel hangt het af hoeveel gebruik de rest van de gemeente ervan maakt. Volgens mij heb je bij adsl geen last van de andere gebruikers, je hebt volgens mij altijd dezelfde verbinding. Ik ken iemand die adsl heeft en die heeft meestal een ping van 40. M@XXER PS: volgens mij kun je al niet meer fatsoenlijk een shooter spelen als je ping boven de 120 komt
Link naar reactie
Ik heb wanadoo adsl 512.....dacht dat het wel snel zou wezen maar dat is bij mij eigenlijk alleen maar bij WWW- pagina's. Ik heb mohaa, battelfield1942 en RTCW alleen het laatste(rtcw) kan ik met 50 of 60 spelers lekker spelen. Met battelfield+mohaa wil die niet lekker lopen boven de 20 spelers. En als ik dan hier lees dat iemand met een 65K lekker zit te spelen begrijp ik er al helemaal niks meer van. :evil: :o :lol: Ik heb mijn pc net nog geformateerd!!!! ( 1,4Ghz 512Mb GF2Pro sb1024 30Gb ) Kan iemand dit mij dan uit leggen ? :-? Groeten, NoNoAD
Link naar reactie
Even 2 opmerkingen: * Sommige praten over kilobits, andere over kilobytes. Snelheden worden bij providers altijd aangegeven in kilobits per seconde. Jullie downloadmanager (b.v. DAP) registreert kilobytes p/s. Wat is het verschil? Simpel, een byte is acht bits dus op die manier kun je het omrekenen. Het gaat hier echter om theoretische snelheden, die zul je nooit halen om diverse redenen. * Nog even iets: Sommige mensen beweren dat je ADSL snelheid niet achteruit gaat zodra er meer mensen online gaan. Ja en nee. Ja als je praat over het zogenaamde "shared medium", d.w.z. dat als er meer mensen op jouw gedeelde line gaan internetten (zie kabel) je snelheid automatisch terugloopt omdat de lijn gedeeld is. Echter bij ADSL gebeurt dat anders. Een ADSL modem bestaat van binnenuit uit een heleboel kleine modempjes. Immers je wilt hoge snelheden over koperdraad behalen, dus dat moet m.b.v. slimme emulatietechnieken. Elk zo'n klein modempje neemt een deel van de bandbreedte in gebruik. Echter het ADSL protocol registreert zodra jouw verbinding minder snel wordt, bijvoorbeeld rond half negen als iedereen gaat downloaden of gamen. Vervolgens schakelt hij van binnenuit zelf een aantal van zijn kleine modempjes uit, zodat jouw bandbreedte automatisch minder wordt. Het mag dus geen shared medium zijn, maar je hebt er dus wel last van. Hoop dat de zaak nu een beetje duidelijker is :)
Link naar reactie
de 256 / 8 komt omdat het over kilobits gaan en 8 bit per byte en daarom 32 kilobyte/s Adsl is wel altijd even snel alleen is de server waar de gegevens vandaan moeten komen niet altijd even snel. het is logisch dat als adsl 512 kbps mogelijk is en jij hebt 32 dat er dus gewoon geknepen wordt en dat er dus over het nederlandse netwerk overcapaciteit is (op de frequentie van adsl). Een server als fileplanet kan echter wel langzaam zijn maar als je bijv 10 dingen van verschilende servers download zal je totale snelheid altijd ongeveer je maximumsnelheid zijn.
Link naar reactie
[quote:3dd0c65a50]Adsl is wel altijd even snel [/quote:3dd0c65a50] Volgens mij is dit toch niet zo. Er is immers sprake van een overboekingsrate? Alleen is het over het algemeen zo dat er weinig mensen in je omgeving ook DSL hebben. Stel dat over een jaar je hele straat DSL heeft, dan hoef je niet altijd de maximale snelheid te halen.
Link naar reactie
[quote:c0d4d006e4="Gerard Timmers"]Dat zal dan wel aan de server liggen! Ik speel momenteel diverse online games zoals, CS SOF2 en 1942. Bij deze spellen heb ik een ping tussen de 50 en 100 via 56k![/quote:c0d4d006e4] Ik heb precies het zelfde met m'n 56k ... (alleen die tel. tikken... die zijn wel hoog :( ) Ligt inderdaad aan de server en / of drukte op de server ... Met +30 man gaat mijn verbinding ook behoorlijk achteruit. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...