Ga naar inhoud

Discussie: Mag je games downloaden om ze te proberen?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:8bc4e3933d="Speedy"]Hoezo ruimte winst? Die kartonnen omverpakking kan je weggooien en de Jewelcase kan je netjes in je cd-rek steken.[/quote:8bc4e3933d] ik bedoelde dat het maken van zo'n mooi doosje duurder zal zijn dan het maken van zo'n jewel box. dus het is goedkoper om zo'n jewelbox te maken, ze houden meer geld over uit de productie van de verpakking van het product, en dat steken ze nog eens als extra winst in hun zak.... ze zullen het product echt niet goedkoper maken, omdat ze besparen op de verpakking, is tenslotte een handelsinstelling, en dan is winst maken de 1e levensbehoefte, dus zullen ze de prijs echt niet verlagen.....
Link naar reactie
[quote:d073124a89="Speedy"] Hoezo ruimte winst? Die kartonnen omverpakking kan je weggooien en de Jewelcase kan je netjes in je cd-rek steken. Zie het probleem niet :) Ik mis mijn verzameling :( Goedkoper maken gaat waarschijnlijk amper helpen, ze moeten er meer verkopen voor dezelfde opbrengts en diegenen die willen kopieeren zullen er geen CD-R minder om bakken, want € 40,- of € 0,40 is nogal een verschil.[/quote:d073124a89] Ik ook :( :cry: . Bijvoorbeeld van een subliem spel als Warcraft III heb ik alleen zo'n lullig dvd-doosje. Neverwinter Nights één of ander verkleint formaat van zo'n kartonnen doos... Van mijn Baldurs Gate verzameling heb ik alles op kartonnen dozen behalve Throne of Bhaal *zucht*...
Link naar reactie
[quote:58bf06ac7e="turbulence"]dus het is goedkoper om zo'n jewelbox te maken, ze houden meer geld over uit de productie van de verpakking van het product, en dat steken ze nog eens als extra winst in hun zak.... ze zullen het product echt niet goedkoper maken, omdat ze besparen op de verpakking, is tenslotte een handelsinstelling, en dan is winst maken de 1e levensbehoefte, dus zullen ze de prijs echt niet verlagen.....[/quote:58bf06ac7e] Vergeet niet de opslag- en distributiekosten. En dan werden die games er nog 5 euro duurder op ook ... :cry:
Link naar reactie
[quote:26e9909a28="beursstarter"]Ik zat afgelopen weekend de Power Unlimited te lezen en daar is deze discussie ook al een paar nummers aan de gang bij de ingezonden brieven. Daar worden de lezers uitgedaagd een alternatief te bedenken waardoor de uitgevers / makers de games goedkoper kunnen maken.[/quote:26e9909a28] Ik lees ook PU, dus ook die discussie. Volgens mij is die ultieme oplossing er niet. Om een spel mooi/goed te maken is gewoon veeeeel geld nodig. Als ze games goedkoper maken door ze goedkoper te produceren gaan die dingen er toch echt door achteruit..... En als de games goedkoper worden, de € 0.40 voor een cd'tje halen ze toch nooit....
Link naar reactie
[quote:2f73a59a11]Als ze games goedkoper maken door ze goedkoper te produceren gaan die dingen er toch echt door achteruit..... [/quote:2f73a59a11] Dat geloof ik toch niet. Ik weet niet hoe dit economisch verschijnsel heet maar je hebt het volgende: Als je iets goedkoper maakt ga je meer verkopen. Je maakt dan per product minder winst maar dit wordt gecompenseerd door de hogere verkopen. Het tegengestelde geldt natuurlijk voor duurder maken. Ik denk dat er hier een goede balans gevonden moet worden en deze momenteel flink verstoord is. :o
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:0029e8aa8e="Speedy"]Goedkoper maken gaat waarschijnlijk amper helpen, ze moeten er meer verkopen voor dezelfde opbrengts en diegenen die willen kopieeren zullen er geen CD-R minder om bakken, want € 40,- of € 0,40 is nogal een verschil.[/quote:0029e8aa8e] Hier gooi je alle copieerders op één hoop, namelijk die van de "totaal gewetenloze copieerders". Er zijn heel veel mensen, waaronder ik, die best graag de makers zouden willen belonen voor al hun moeite en tijd, maar die € 50 gewoon schofterig duur vinden. Als alle spellen € 20 zouden kosten zou ik morgen de winkel leegkopen. Heel af en toe zo'n duur spel kopen is nog niet zo'n ramp, maar er komen zoveel mooie spellen uit die kan je gewoon niet allemaal kopen. Volgens mij zit er in die verkoopketen van spelmakers tot eindverkoper gewoon iemand gigantisch te lachen en te bulken van het geld. Eigenlijk zouden spelmakers de mogelijkheid moeten krijgen om hun product direct aan de eindgebruiker te verkopen, dan zou het veel goedkoper zijn. Conclusie is dus dat de verkoop wel degelijk zal stijgen als het spul goedkoper wordt (kijk maar naar DVD's, daar liggen vaak hele goeie films in de budgetbakken)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...