Ga naar inhoud

Discussie: Mag je games downloaden om ze te proberen?


Aanbevolen berichten

Nee je geeft idd totaal geen credit aan de makers.. Maar hoe kan je ze dan wel credit geven? Je gaat het spel niet nog eens kopen als het misschien wel tegen een prijs is die je acceptabel vindt :( Dan liggen die dozen maar te stoffen ergens op zolder... :( Voor een schoolier heb ik denk ik een vrij redelijk inkomen, maar het is niet alleen een kwestie van niet [b:d558d31f9d]kunnen[/b:d558d31f9d] betalen, meer een kwestie van niet [b:d558d31f9d]willen[/b:d558d31f9d] betalen :roll: Ik vind de spellen veels te duur, als ze € 20,- zouden kosten zou ik ze echt allemaal kopen!!
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

'duur' is maar relatief ... Een goede pc voor het nieuwste spel kost (zoals je zelf al zegt) een hele zak centen. Als je daar al moeite mee hebt ... dan zou ik maar naar een andere hobby gaan uitkijken of gewoon langer wachten. Je hoeft die spellen toch niet *nu* te hebben ? Je kunt toch met gemak iedere week een paar euro op zij leggen en dan over een jaar het spel kopen. 1 Euro / week = 52 Euro = 1 spel aan het eind van het jaar. Voor een pakje sigarretten of een paar glazen bier minder per week heb je met gemak na een jaar de ruimte om spellen te kopen die je wilt. // dan zou ik totaal geen geld meer over hebben voor andere dingen welke andere dingen ? Je zult gewoon moeten leren dat je nooit alles tegelijk kunt hebben. Je zult altijd een afweging moeten blijven maken tussen wat je wilt en wat je kunt doen. Bovendien vraag ik me af hoe je naast studie en een bijbaantje nog voldoende tijd over houd voor en spellen en 'andere zaken' ... // "als het goedkoper was dan ... " yeah right ... je kunt nu spullen zonder problemen stelen. Ik geloof echt niet dat je ineens naar de winkel rent als je dat spel waar je een week downloaden voor over had voor de helft van de prijs in de winkel zou zien liggen. Het zal idd wel een beetje kunnen helpen ... met name als het om spellen gaat waar je over twijfelt. Maar dan zeg ik : als je nu twijfelt ... dan is wachten op een budget-uitgave toch ook niet moeilijk ?
Link naar reactie
ja, kijk iedereen wil wel het nieuwste van het nieuwste hebben, maar het mag ook niks kosten.... kijk het illegaal copieeren van CD's en op internet plaatsen van games zul je waarschijnlijk nooit tegenhouden, alle tot nu toe toegepaste beveiligingen falen allemaal.... ik denk echter dat de games WEL goedkoper kunnen, zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn, kijk maar naar audio Cd's, dat is precies hetzelfde verhaal... doe de spellen eens 15 Euro goedkoper, zul je zien dat je op het einde meer verkoopt, je dan wel dezelfde winst misschien behaalt die je zou halen met een ''lagere'' verkoop met een hogere prijs.... want waar gaat het allemaal om??? naamsbekendheid in iedergeval, druk die prijs naar beneden, meer mensen kopen je games, meer mensen herkennen dan dus ook je naam, en als ze dan later weer een nieuwe game van je zien liggen dan is het van; ''he, die makers ken ik, goeie games, en een leuke prijs'' en weer een exemplaar verkocht....
Link naar reactie
Ik wil de spellen [b:8e2e2502d3]wel [/b:8e2e2502d3]*nu* hebben, Als ik fifa 2003 zou kopen als hij een beetje betaalbaar word, (betaalbaar is idd een een relatief begrip) dan is inmiddels 2004 uit.. en je wilt je fifa toch gewoon spelen met de spelers die dít seizoen spelen, ik noem maar wat. Kijk het gaat al vanaf het begin fout, ik heb van alle spellen die ik heb meestal wel 1 of 2 delen legaan (fifa serie nfs serie enz enz). Elke keer als er iets nieuws komt wil je de nieuwe weer hebben, dat geldt voor mij tenminste. Dus dan moet je kiezen om 1 jaar ertussen het spel niet te kopen, een jaar geen nieuwe spellen is wel errruug saai! En dan kan je na dat pauze jaar die spellen goedkoop gaan kopen. Maar zo werkt dat niet, iig voor mij niet. Ik zei al dat het wel te betalen is, het kan ook wel, en daarnaast kun je nog genoeg doen, ik denk dat de gemiddelde middelbare scholier wel een inkomen van iig € 150,- heeft. Als je elke maand een spel zou kopen hou je genoeg over. Maar het is zoals ik al zei meer een kwestie van niet [b:8e2e2502d3]willen[/b:8e2e2502d3] betalen, omdat ik de spellen toch vaak niet vernieuwend genoeg vind en niet lang genoeg mee speel om daar elke keer zoveel geld aan uit te geven. Ik koop ieder jaar iig een paar spellen in de winkel, omdat die bijv moeilijk op het internet te krijgen zijn. Maar ik koop ze zeker niet allemaal, dat vind ik het niet waard. Pc's kopen is ook gewoon een hobby, mijn TB 1400 + geforce 3 was eigenlijk nog best genoeg, toch wil ik een nieuwe, 'preference drift' zoals dat in de economie heet.. :roll: Als spellen goedkoper zouden zijn zou ik heus nog wel eens wat van het internet halen, dat geef ik eerlijk toe, maar ik ga geen weken downloaden als ik het voor € 20,- kan krijgen. NFS6 heb ik echt 14 dagen over gedaan (2 kapotte ISO's en vaak trage download), als dit spel € 20 had gekost had ik echt niet al die moeite genomen!! :o
Link naar reactie
We zitten nu in een vicieuse circel en de vraag is hoe die te doorbreken. De games worden steeds duurder. Ik ken de verkoopcijfers niet, maar ik stel me voor dat daardoor minder games verkocht worden. Ik geloof zeker dat wanneer de games goedkoper waren er niet alleen meer verkocht zouden worden, maar ook de winst voor de makers hoger zouden zijn. Daarnaast vind ik dat ze meer aandacht aan de doos zouden mogen besteden. Je krijgt gewoon een DVD box met een cd en een lullige installatiebeschrijving. (sommige games uitgezonderd). Vroeger had je minstens een handboek en wat extra's. Een spel kost nu nieuw omgerekend in guldens zo'n 110 piek. Vijf jaar geleden kostte een game hooguit 89 piek. En dat was al heel wat.
Link naar reactie
[quote:43edc4f4d7="beursstarter"]Daarnaast vind ik dat ze meer aandacht aan de doos zouden mogen besteden. Je krijgt gewoon een DVD box met een cd en een lullige installatiebeschrijving. (sommige games uitgezonderd). Vroeger had je minstens een handboek en wat extra's.[/quote:43edc4f4d7] ja, maar als ze er een mooie box en een hele uitgebreide handleiding bij doen, dan gaan de productiekosten ook weer omhoog, en moeten ze of de prijs verhogen, of meer verkopen, nou dat laatste hebben ze al niet in de hand, dus dan maar de prijs omhoog.... [quote:43edc4f4d7]Een spel kost nu nieuw omgerekend in guldens zo'n 110 piek. Vijf jaar geleden kostte een game hooguit 89 piek. En dat was al heel wat.[/quote:43edc4f4d7] ja, maar dat is overal nu mee, wat eerst 2 gulden kostte kost nu 2 euro, dat is en blijft ook de schuld van de handelaars die de producten naar de consument brengen... ikzelf werk ook in een winkel, en als er weer een prijsaanpassing is, dan schaam ik me dood om de nieuwe prijs te plaatsen, want ze drukken er zo, 15 euro bij op!!!!
Link naar reactie
[quote:6411551837]ikzelf werk ook in een winkel, en als er weer een prijsaanpassing is, dan schaam ik me dood om de nieuwe prijs te plaatsen, want ze drukken er zo, 15 euro bij op!!!![/quote:6411551837] Ik neem aan dat je hier games mee bedoeld? Het is in ieder geval schandalig. [quote:6411551837]wat eerst 2 gulden kostte kost nu 2 euro[/quote:6411551837] Alleen een beetje jammer dat ik hier met mijn salaris niets van gemerkt heb :wink: [quote:6411551837]dan gaan de productiekosten ook weer omhoog[/quote:6411551837] Nou, ik vind dat je wel wat mag verwachten voor het geld dat je betaald. Dat die game net uit is en daarom zo duur is, dat is gewoon een hype.
Link naar reactie
[quote:ee63946a3c="beursstarter"]We zitten nu in een vicieuse circel en de vraag is hoe die te doorbreken. De games worden steeds duurder. Ik ken de verkoopcijfers niet, maar ik stel me voor dat daardoor minder games verkocht worden. [/quote:ee63946a3c] Kijk net in de nieuwe C!T en zie dat de game industrie de snelst groeiende is en dat ze de film industrie kwa omzet voorbij zijn. Van die DVD dozen ben ik zeker met je eens, ik koop eigenlijk amper nog games sinds die dingen erzijn. "Vroeger" vond ik het geweldig weer zo'n mooie doos aan m'n collectie toe te voegen, maar met die DVD doosjes is de aardigheid van het verzamelen er wel af.
Link naar reactie
Dit heeft verder niet echt met games te maken, maar ik wil er toch wat van zeggen. Als met de euro alles duurder is geworden, dan zouden de winkeliers/bedrijven/weetikhetwat toch veel meer geld binnen moeten krijgen? En dan zitten we NOG in een economische crisis? Hoe kan dat? Loonmatiging staat voor de deur, dus houden de bedrijven het verschil gulden/euro lekker in eigen zak en nog geen verbetering??? Wat vinden jullie daarvan?
Link naar reactie
[quote:99117fb832="Speedy"] Van die DVD dozen ben ik zeker met je eens, ik koop eigenlijk amper nog games sinds die dingen erzijn. "Vroeger" vond ik het geweldig weer zo'n mooie doos aan m'n collectie toe te voegen, maar met die DVD doosjes is de aardigheid van het verzamelen er wel af.[/quote:99117fb832] Hela! We blijven wel aan het milieu denken hè! Alhoewel ik er niet zeker van ben of de papieren dozen of het plastic slechter is :-? . Maar, ik vind dat je gelijk hebt, ik heb nog een trotse collectie dozen staan op mijn kamer (Commanche 1, Fifa 94 etc...)
Link naar reactie
ja, maar wat is nou belangrijker??? dat het doosje zo mooi staat???? :roll: ik vind die dozen maar irritant, neemt veel te veel ruimte in... daarnaast moet je het ook van het oogpunt van de leverancier zien, ze maken minder kosten, omdat ze nu alleen maar een voor en achterprint moeten maken, en in een groot verpakkingdoos kunnen nu meer exemplaren vervoert worden dan met die grote dozen
Link naar reactie
[quote:13ba415200="turbulence"]ja, maar wat is nou belangrijker??? dat het doosje zo mooi staat???? :roll: ik vind die dozen maar irritant, neemt veel te veel ruimte in... daarnaast moet je het ook van het oogpunt van de leverancier zien, ze maken minder kosten, omdat ze nu alleen maar een voor en achterprint moeten maken, en in een groot verpakkingdoos kunnen nu meer exemplaren vervoert worden dan met die grote dozen[/quote:13ba415200] Conclusie, het spel wordt dus goedkoper??? :lol:
Link naar reactie
Ze zouden het eingelijk zo moeten doen: De goede games (zoals UT2k3) Zouden van mij best 50 euro mogen zijn (zijn ze dus ook :) ) De minder goed games (nee ik bedoel neit davilex :evil:, dat valt onder SLECHT) Moeten ze gewoon 20 euro ofsow maken. Dan koop je toch nog een redelijk leuk spel alleen maar omdat het goedkoper is. Voglens mij doen ze dit al, maar toch maken ze geen goed onderscheid tussen de betere games en de iets mindere games.
Link naar reactie
[quote:7c88403907="turbulence"]ja, was dat maar zo..... :( kijk zij zien het gewoon als een extra bonus/winst, en ze verkopen het product ook wel in een DVD box, dus waarom de prijs dan verlagen[/quote:7c88403907] Hoezo ruimte winst? Die kartonnen omverpakking kan je weggooien en de Jewelcase kan je netjes in je cd-rek steken. Zie het probleem niet :) Ik mis mijn verzameling :( Goedkoper maken gaat waarschijnlijk amper helpen, ze moeten er meer verkopen voor dezelfde opbrengts en diegenen die willen kopieeren zullen er geen CD-R minder om bakken, want € 40,- of € 0,40 is nogal een verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...