Ga naar inhoud

Discussie: Mag je games downloaden om ze te proberen?


Aanbevolen berichten

Ik zou het interessant vinden om deze discussie eens te voeren: Mag je games downloaden om ze uit te proberen om te zien of de game het geld waard is? Als je de game niet kent koop je het misschien helemaal niet. Ik koop meer spellen nu ik ze eerst gespeeld heb. Na het spelen wil ik de game aanschaffen om b.v. online te kunnen spelen. Ik koop b.v. spellen voor het handboek. Aan de andere kant heb je ook de demo's, hoewel deze niet altijd een goed beeld geven van b.v. de lengte van een spel. Ik vind Mafia geen 50 € waard voor 8 uur spelen. Hoe denken jullie hierover?
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klinkt leuk in theorie ... zeker als je het smoesje gebruikt dat de demo niet overeen zou komen met het daadwerkelijke spel. Probleem is m.i. echter dat diegenen die spellen downloaden in 9 van de 10 gevallen geen zin hebben om het spel daadwerkelijk te verwijderen. Kijk maar eens hoe de gemiddelde gebruiker met shareware omgaat. De meesten blijven het gebruiken ondanks de schermpjes en andere spullen die toch blijven vragen om het toch te kopen. Voor mezelf heb ik genoeg aan demo's. Als die mij niet weten te overtuigen dan hebben ze pech gehad. Er zijn nog genoeg andere spellen die ik zelf heb of die wel een goede demo hadden die ik dan kan spelen. Zo verschrikkelijk veel vrije tijd heb ik namelijk niet ... btw : 8 uur voor Mafia ? Dan heb je zeker niet met de vrije modus gespeeld ... daar heb ik mezelf toch al een aantal uren mee kunnen amuseren. Voor de paar spellen waar ik (achteraf gezien) niet zo veel tijd aan heb besteed om het een 'goede koop' te maken heb ik weer andere waar ik zoveel tijd aan kwijt ben dat zelfs als het spel 100 keer zo duur was dat het nog het geld waard was. En voor mijn gevoel zit ik nog altijd aan die 'veilige' kant dat een enkele misser geen probleem is. -- edit -- Tegenvraag : hoeveel tijd moet je aan een spel besteden om het kwa prijs/kwaliteit genoeg te laten zijn ?
Link naar reactie
hmm, is idd beetje tegenstrijdig, een demo is een perfect iets om een aantegeven hoe een game eruit ziet, de lengte van een game is natuurlijk nooit goed weer te geven in een demo..... ik vindt het bull dat je een gekraakte game download omdat je die eerst wil proberen, en dan misschien de full versie gaat kopen.... je kan mij namelijk niet aan het verstand brengen dat je de full versie dan gaat kopen, alleen maar om de handleiding :o ik koop ook regelmatig wel een game, maar lees eerst een paar reviews en w8 tot er meer mensen zijn met de game, en ga dan een beetje op deze ervaringen af........ tuurlijk iedereen heeft een eigen mening over een spel, maar als er tig personen en tal van reviews lovens zijn over een spel, geloof ik daar dan op, tuurlijk, je kan op je bek gaan, maar jah, shit happens ik heb mafia ook gekocht, maar ben daar gewoon op de reviews afgegaan, en die hadden het wel bij het goeie eind; subliem spel...
Link naar reactie
Qua demo's geloof ik wel dat die overeenkomen met het daadwerkelijke spel. Echter zie je vaak niet aan een demo of het wel of geen uitgebreid spel is. En tsja wat is de verhouding. Kijk ik heb games uit de budgetbak voor € 2,50 die ik nog nooit gespeeld heb. Heb ik gekocht voor de heb. Echter wanneer ik een game koop voor, zeg, 50 euro wil ik zeker weten dat het een goeie game is. Ik heb b.v. GTA 1 en 2 gekocht, zit ook heeeel veel tijd in. GTA 3 heb ik eerst "uitgeprobeerd" en vond ik zwaar tegenvallen. Dus niet gekocht, maar ik speel het ook niet. Verder is het over het algemeen zo dat ik gekopieerde spellen ook niet heel lang speel, hoogstens een of twee levels. Een spel dat ik wel onwijs leuk vind koop ik vaak voor het handboek. Misschien raar maar daar ben ik gek op. Ik speel dan wel veel strategische spellen en inderdaad voor ene shooter koop je geen spel voor het handboek. Momenteel heb ik Need voor speed gekopieerd, ik vind er geen reet aan, en ben dus blij dat ik het niet gekocht heb.
Link naar reactie
Dat de reviews iets een super spel vinden zegt natuurlijk ook niet alles. ;) bv : Metal Gear Solid 2 zou een geweldig spel moeten zijn volgens fans en de reviews (alhoewel er tussen de regels door toch wat negatieve opmerkingen te lezen waren) , maar ik kon er absoluut geen ene *beep* aan vinden. Op zo'n moment ben ik maar wat blij dat met de demo die dat gevoel voor mij bevestigt. // --- De lengte van het spel kun je idd niet afleiden van de demo, daarvoor heb je (goede!) reviews en het verhaal van het spel zelf voor nodig. Voor mij is een spel lang genoeg als het niet niet begint te vervelen tegen het einde. Dat kan in het ene geval een uur of 10 zijn, maar voor andere spellen kan dat bij wijze van spreken een paar honderd uur zijn. Ik neem meestal als 'regel' voor de lengte : zit er een editor o.i.d. bij om het spel mee uit te breiden ? Zo nee dan moet het een heel bijzonder spel zijn om me dan nog tot een aankoop te kunnen verleiden.
Link naar reactie
Ja en ? Of wil je gewoon een perfecte score ? m.i. is dat gewoon onmogelijk. Of ik nu een paar tientjes kwijt ben aan een spel dat achteraf niet zo schitterend is of ik zou een paar uur bezig zijn met downloaden van illegaal spul waar ik nog van moet afwachten of het uberhaupt werkt. Dan kies ik liever voor de methode die mij de minste tijd kost en die ook nog de ontwikkelaars steunt (want tenzij het spel erg slecht is hebben ze m.i. die steun wel degelijk verdiend !).
Link naar reactie
[quote:76280e3484]Dan kies ik liever voor de methode die mij de minste tijd kost en die ook nog de ontwikkelaars steunt (want tenzij het spel erg slecht is hebben ze m.i. die steun wel degelijk verdiend !).[/quote:76280e3484] Dit is ook een van de redenen om achteraf aan te schaffen. Als dank voor het spelplezier[/quote]
Link naar reactie
Games downloaden om ze te proberen en dan kijken of je hem gaat kopen is de grootste bllsht die ik ooit heb gehoord. (toegeven dat ik deze term zelf een paar keer voor de lol heb geuit om te zien wat de reacties waren) Ik koop alleen spellen die ik echt wil hebben en waarvan ik weet dat het toppers ( er zijn nu eenmaal softwarehuizen waarvan je bijna zeker kan zeggen dat ze keer op keer toppers afleveren)zijn en twijfel ik over de aanschaf van een spel dan speel ik de demo of wacht ik tot de demo uit komt en ga dan ff kijken of het wat is. Reviews zijn leuk maar voor mij geen beslissende factor Een goed spel voor mij is een spel waarbij je : - Gewoon gedwongen wordt om te blijven spelen ook al is het al uren na bedtijd. (bedtijd in mijn geval rond 00.00/24:00 uur op een doordeweekse dag) het is namelijk wel eens voorgekomen dat ik gewoon de tijd vergat een hele nacht heb doorgegamed om vervolgens de volgende ochtend na een snelle douche en ontbijt weer zo brak als wat naar het werk te gaan m.a.w. het is heel moeilijk om te stoppen. - Dat je zodra je wakker/thuis van school/werk bent meteen weer naar je PC gaat om nog ff voor het eten wat te spelen om dan als je niet vergeet te eten je eten razend snel naar binnen duwt om weer verder te kunnen gaan - Als je vrouw/vriend(in) (mag er niet vanuit gaan dat alle gamers van het mannelijk geslacht zijn :P ) begint te zeuren wanneer je nu eens naar bed komt :D De duur van het spel is dan minder belangrijk. Ik heb liever een spel waarvan ik een paar uur extreem van kan genieten(Mafia( ff niet freeride meetellen )) dan een spel dat je uren speelplezier garandeert maar waar je na een uurtje of twee al genoeg van hebt (morrowind )(was trouwens een cadeautje).
Link naar reactie
de spellen waarbij je de tijd compleet vergeet en waar je toch 'nog even dit wilt doen' zelfs al weet je hoe laat het is ... dat zijn inderdaad de juweeltjes die welke miskoop dan ook goed maken. Overigens : er op vertrouwern dat software van merk X per definitie goed is is het stomste dat je kunt doen. Dat gaat gegarandeerd een keer mis. Omgekeerd geld ook dat een groep die niets dan bagger produceerde toch best wel eens geluk kan hebben. Helaas geld in reviews veel te vaak dat als een 'beroemd' team iets gemaakt heeft dat het dan automatisch een paar punten extra krijgt. Ook al is het het tiende deel in een reeks die nauwelijks verandert is (Tombraider, Quake, Resident Evil & de EA-sport-series zijn m.i. de voorbeelden van dat soort praktijken op dat gebied).
Link naar reactie
Een spel kan behoorlijk lang woorden, als er een multiplayer functie op zit, dan ben je er wel even zoet mee, zeker de prijs waard, ook omdat je weet dat alle updates zullen werken. Zelf heb ik geen (eerlijk) spellen gedownload, meestal speel ik wat spellen die al wat ouder zijn, maar nog steeds leuk, en aangezien ik daar mijn vrije tijd wel mee kwijt ben, is het voor mij niet nodig om een spel te kopen of te downloaden.
Link naar reactie
[quote:6322b3d97f="JaFO"]de spellen waarbij je de tijd compleet vergeet en waar je toch 'nog even dit wilt doen' zelfs al weet je hoe laat het is ... dat zijn inderdaad de juweeltjes die welke miskoop dan ook goed maken. Overigens : er op vertrouwern dat software van merk X per definitie goed is is het stomste dat je kunt doen. Dat gaat gegarandeerd een keer mis. Omgekeerd geld ook dat een groep die niets dan bagger produceerde toch best wel eens geluk kan hebben. [/quote:6322b3d97f] Daar heb je gelijk in JAFO. Maar gelukkig ben ik niet iemand die blind koopt omdat het van ea/westwood/rockstar/epic etc. etc. ik houd er alleen in mijn achterhoofd rekening mee wanneer ik weereens een nieuw spel aanschaf. [quote:6322b3d97f] Helaas geld in reviews veel te vaak dat als een 'beroemd' team iets gemaakt heeft dat het dan automatisch een paar punten extra krijgt. Ook al is het het tiende deel in een reeks die nauwelijks verandert is (Tombraider, Quake, Resident Evil & de EA-sport-series zijn m.i. de voorbeelden van dat soort praktijken op dat gebied).[/quote:6322b3d97f]
Link naar reactie
[quote:1998e20a18="beursstarter"]Ik zou het interessant vinden om deze discussie eens te voeren: Mag je games downloaden om ze uit te proberen om te zien of de game het geld waard is? [/quote:1998e20a18] Ik vind vind dat dit niet kan, volledige games downloaden is en blijft illegaal. Een demo en een paar reviews van verschillende bladen vind ik persoonlijk genoeg om te bepalen of ik een game ga kopen. Jullie kunnen me niet vertellen dat je een spel download en daarna het hele spel koopt om de doos en handleiding.
Link naar reactie
Demo`s downloaden is ook een soort van reclame en als de uitgevers het heel slim spelen kennen ze nog wel meer spellen verkopen als het een goede demo is. Maar het nadeel is vaak wel dat het heel weinig is wat je kan spelen. Ik maak er geen geheim van dat ik ook veel dingen download, maar het gebeurt meestal wel bij een echte site dus een site van de uitgever :wink: .
Link naar reactie
Demo's kunnen dan misschien een soort reclame zijn, maar ze zijn(voor zover ik weet) nooit slechter dan de game zelf. Ik heb bijvoorbeeld de Medieval Total War demo een hele tijd gespeeld, bestond uit een stuk of 15 maps, en die beviel me heel erg. Ik heb later het hele spel bij iemand anders gezien, daar zag het er nog beter uit (op een langzamere pc). Dus ik ga altijd wel voor een groot gedeelte wel af op demo's. Als een demo me niet bevalt, koop ik het spel zeker niet. Gr. Pim
Link naar reactie
Nee ik vind niet dat het mag. Veel mensen, waaronder [b:020623cd95]ikzelf[/b:020623cd95], maken zich er schuldig aan. Demo's geven naar mijn mening meestal wel een goede indruk van het hele spel. Ik speel die dingen altijd helemaal gaar, tot ik de hele versie heb natuurlijk. Proberen van spellen doe je toch niet, tenminste ik niet. Als ik een ISO (backup van de originele cd zeg maar) van een game van Kazaa haal, dan ga ik het spel echt niet nog een keer kopen. Hoe goed ik het spel ook vind. :( Want wat doe je ertegen? Er zijn altijd mensen die wel het hele spel kopen en dan een ISO maken en delen op Kazaa, ik had Fifa 2003 bijvoobeeld al eerder dan hij in NL uit was (zelfs met de nederlandse taal). Oke je bent een week bezig om het binnen te krijgen, want je hebt soms een verkeerde ISO en soms gaat het met 1.5 kb/s maar uitendelijk kom je er wel. En bespaar je wel € 50,- Die € 50,- is ook het probleem, als ik zie hoeveel spellen ik per jaar speel en heb dan zou ik totaal geen geld meer over hebben voor andere dingen als ik ze echt allemaal zou gaan kopen. Als ik zie wat ik elk jaar heb en wil dit jaar al: - Fifa 2003 - NFS6 - NHL 2003 - CMR 3 - GP4 - GTA 3 - Mafia - DTM race driver Als ik die allemaal ging kopen was ik totaal blut, als scholier met een bijbaantje in je vrije tijd (ik werk bij een supermarkt, maar je kan ook bv een krantenwijk lopen). Dan hou je niet eens geld over om je hardware weer up te graden, want eigenlijk moet je dat ook bij de kosten van je spellen rekenen. Een pc van 2/3 jaar geleden (PIII 500 ofzo) kan nog prima met de nieuwe windows en office dingen overweg, maar met de nieuwe games is het toch vaak wat minder :( Dus ga je eigenlijk je hardware vernieuwen zodat je de nieuwste games ook weer op zijn mooist kan spelen! 8) Ik denk dat ik meer spellen zou kopen als ze goedkoper waren, toen midtown madness 50 [b:020623cd95]piek [/b:020623cd95] was kocht ik het meteen en ging ik niet eens op innet kijken of het ergens te koop was :) Maar MM2 was al gewoon weer 100 piek geloof ik en die heb ik dus ook weer van een vriend gekopieerd. Het zelfde is met muziek cd's, die dingen zijn gewoon te duur, als ze goedkoper waren zouden ze minder gekopieerd worden. Ik denk dat de makers van spellen en muziek beter hun produkten in prijs kunnen verlagen en dan minder geld uitgeven aan kopieerbeveiligingen en reclame. Die beveiligingen kosten heel veel en worden toch keer na keer gekraakt (zie maar aan windows XP) :( Ik blijf iig gewoon door-downloaden, :) zolang de games zo duur blijven :(
Link naar reactie
ja, zoals je al aangeeft, de spellen zijn gewoon erg duur, en als je een gemiddeld/laag inkomen hebt, en je wil toch gamen ga je al heel gauw op zoek naar andere alternatieven en dan kom je al gauw bij P2p netwerken of nieuwsgroepen uit waar je die games toch kan halen.. neemt echter nog niet weg dat je op die manier ook op geen enkele manier een beetje credit geeft aan de makers van het spel, want je ''naait'' ze gewoon achter hun rug om... hoe zou jij het vinden dat als jij een product ''uitvindt'' wat je jaren aan moeite en bakken met geld aan investering heeft gekost, en dit wordt gewoon van je geript, en gewoon gratis weggegeven wordt, terwijl jij er jaren aan gewerkt hebt....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...