Ga naar inhoud

gezocht: Discworld 3, noir.


Aanbevolen berichten

Help! Ik zoek het adventurespel dicworld 3, noir. Helaas is dit spel niet meer te verkrijgen. Weet iemand een leverancier die dit spel toevallig nog ergens in de ramsch heeft, of zelf het spel heeft en zou willen verkopen? Het spel lijkt namelijk van de aardbodem verdenen terwijl de hele serie immens populair was. BVD: Ronald. NB: probeer het eerst op de legale manier, maar ben zo gefrustreerd dat...
Link naar reactie
van de aardbodem verdwenen? Net als Grim Fandango, dat vond ik ook altijd zo'n goede adventure. Je blijft het spelen :D Maar Disc World? Nee, ken ik niet! Ik weet wel dat het van Lucasarts is. Ik ga even kijken, wie weet bevalt het mij ook wel. Zoek gewoon eens met google. Of zoek even bij een paar winkels in de bugetbak/prullenbak :) Je kan hem ook op de Lucasarts-site bestellen dacht ik.
Link naar reactie
DiscWorld noir zoek ik ook maar die game is niet van Lucas Arts ik geloof eerder dat ie van virgin interactive is. Dus gewoon wachten op de Budget editie of een advertentie plaatsen opzoek naar? Wat ook een cool adventure is, RunAway (www.Pendulostudios.com) Heb een demo ervan en een filmpje. Alleen jammer dat ze geen publisher hebben. Grim Fandango was laatsten wel een tijdje terug te koop samen MI 3
Link naar reactie
Bibliotheek Utrecht heeft hem. En volgens een gat in de wet op het auteursrecht mag je geleende bieb-cd's nog steeds kopiëren , mits je daar geen beveiliging voor hoeft te doorbreken. (Alles wat je in de bieb leent wordt geacht voor educatieve doeleinden te zijn, dit zou dit jaar uit de wet geschrapt worden maar daar is niks van gekomen).
Link naar reactie
[quote:240159eca1="beursstarter"]Ik weet inderdaad dat dit een jaar of vier geleden zo was. Maar volgens mij is er ondertussen al lang nieuwe regelgeving. [/quote:240159eca1] Nee, dat is nog steeds zo. In nr. 3 of 4 van CT (niet C!T) is hier nog een artikel over geweest in het juridische hoekje. Het is in dit geval pure gemakswetgeving omdat het nooit valt hard te maken dat je iets niet voor educatieve doeleinden gekopiëerd hebt. Om een wetgeving te bedenken die hier eindeloos gesteggel over voorkomt is blijkbaar moeilijker dan verwacht met als gevolg dat die wijziging, ondanks aandringen van de EU, er nog steeds niet is. [quote:240159eca1] En aangeven dat je van de bieb mag kopieren vind ik zeker op het randje. [/quote:240159eca1] Onzin, als is legaal is, is het legaal. Dat niet veel mensen het weten maakt het nog niet dubieus.
Link naar reactie
[quote:7fef1c384c="JaFO"]Maar als genoeg mensen er misbruik van maken ... dan zal het zeker illegaal worden. Zo is het met alles gegaan dat ineens 'algemeen bekend' werd ... [/quote:7fef1c384c] Het probleem is al bekend, de reparatie laat echter nogal op zich wachten want heeft geen prioriteit en is waarschijnlijk ook niet echt controleerbaar. Bovendien verschijnen er nauwelijks meer spellen zonder kopiëerbeveiliging ("mits je geen beveiliging moet doorbreken" stond er immers) maar discworld noir is volgens mij nog zonder. Echte hardcore gamers zijn sowieso niet geïnteresseerd in het assortiment van de bieb. Die heeft games pas een maand of 6 nadat ze uitgekomen zijn en dan zitten de échte freaks allang weer op de spellen die dan net uitgekomen zijn. Het probleem zit hem voor de auteurswet meer in de muziekcd's. bibliotheek Utrecht heeft een gigantische collectie waarvoor dezelfde wetgeving geldt. En geloof me. Die wordt massaal gedupliceerd. Zelf heb ik indertijd met veel pijn en moeite zo'n 50 lp's naar cd omgezet totdat ik ontdekte dat ik daar gewoon voor een appel en een ei een tik en krasvrije "master" kon halen. Was nog dubbel legaal ook omdat ik immers al een keer voor de muziek betaald had. [quote:7fef1c384c="JaFO"] Of denk jij dat een kopie van een spel in dit geval nu echt 'educatief' gebruikt gaat worden ;) [/quote:7fef1c384c] Nee, natuurlijk denk ik dat niet en dat denkt justitie ook niet. Maar daar gaat het niet om. Punt is dat de wetgever niet aan kan tonen dat het zo is. Het is een echt gat in de wet. En zo lang dat gat bestaat is het volkomen legaal er gebruik van te maken tot het gedicht is.
Link naar reactie
CT erbij gepakt (het was nr 1/2): [quote:bf6a294509]Zoals het artiekel nu nog luidt, mag iedereen digitale of analoge kopie maken of laten maken door een ander voor hemzelf als het gaat om eigen gebruik etc. Als het gaat om audio of video mag hij dat overigens alleen zelf doen. Daarom mag je een cd bij een bibliotheek huren en vervolgens thuis een (perfecte) kopie branden. In het wetsvoorstel blijft het afspelen van een cd etc. en het kopieren voor eigen gebruik, studie of oefening toegestaan. Maar let op! Darvoor mag echter niet een technische kopieerbeveiliging worden omzeild, niet met hardware- en niet met softwarematige hulpmiddelen. De wet maakt geen onderscheid tussen de kopie voor eigen gebruik en die voor (illegale) commerciele verkoop. Daar zit geen prncipiele reden achter, maar een praktische: het is technisch onmogelijk om vast te stellen voor welk doel de kopie wordt gemaakt en gebruikt [/quote:bf6a294509] Volgens mij gaat dat verhaal alleen op voor audio en video zoals ik het daar lees. En op een game zit hoogstwaarschijnlijk een kopieerbeveiliging (weet niet hoe oud die game is). Maar goed, ik waarschuwde alleen even tegen het "randje" Stond trouwens ook nog in dat die wet (over kopieeren in het algemeen) per 1 november verandert moest zijn volgens europese opdracht .... dus weet niet hoe het nu ermee zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...