Ga naar inhoud

Probleem met Unreal tournament level editor


Aanbevolen berichten

Ik ben maar eens begonnen met de bijgeleverde level editor van Unreal tournament 2003, en een aantal basisdingen lukken me al. Zo weet ik dat ik een ruimte maak door b.v. de "Cube brush" te selecteren, een texture te kiezen en vervolgens "substract " te kiezen. Ook kan ik een vorm kiezen, die in een ruimte plaatsen, texture kiezen en "add" te kiezen. Het vreemde is, zolang ik een cube of een cylinder vorm kies, gaat dat allemaal vlekkeloos. Kies ik echter een trap, dan kom ik in de problemen. Ik kies b.v. een curved staircase, zet die ergens in een ruimte, kies een texture, en klik op "add" en hij zet er wel iets neer, maar geen trap. Er komt een paars framepje in de vorm van een trap tevoorschijn, maar dat is alleen zichtbaar in de 2-D schermen, in het 3-D scherm blijft ie leeg. Het mag echter duidelijk zijn dat ik niet op een paars framepje in mijn level zit te wachten, maar op een "echte" trap. Wat doe ik fout? Ik heb al wat tutorials zitten bekijken, maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.
Link naar reactie
'paars' = een mover, dat zou ik ook denken ... 'subtract' = geel/bruin-achtig 'add' = blauw 'buildbrush' \ rood/oranje (en dan heb je nog sheets die groen van kleur zijn). Heb je geprobeerd het level te 'rebuilden' ? Meer tips : http://wiki.beyondunreal.com/wiki is zo'n beetje de meest uitgebreide site over UnrealEd die je kunt vinden. Overigens : Je hoeft niet elke keer een texture te kiezen voordat je iets doet. Meestal moet je toch het geheel uitlijnen en wil je niet altijd hetzelfde texture op alle kanten.
Link naar reactie
Yep, na rebuilden nog steeds niks, dan is het paarse frame verdwenen. Het ding blijft er wel staan. Ik zie hem in de 2-D schermpjes, Wanneer ik ze daar selecteer en ik ga naar het 3-D scherm, dan zie ik het paarse frame weer in het 3-D scherm staan (Omdat ie dus geselecteerd is). Ik heb al geprobeert of ik er textures aan kan plakken, maar dat lukt dus niet. Vreemd is wel dat het me met een "normale" trap twee keer wel is gelukt om een trap toe te voegen, maar meestal gaat dat dus fout . Maar met een curved trap is het me nog helemaal nooit gelukt. Zoals gezegd, met een kubus heb ik geen enkel probleem, dat werkt feilloos, en ik doe echt niks anders, het enige is dat ik dan niet de kubus, maar een trap selecteer.
Link naar reactie
[quote:56f231bf1d="JaFO"] Meer tips : http://wiki.beyondunreal.com/wiki is zo'n beetje de meest uitgebreide site over UnrealEd die je kunt vinden. [/quote:56f231bf1d] Inderdaad een geweldige site!... :D Nu alleen nig tijd vinden om met de editor on te leren gaan :( Want volgens mij kost het bouwen van een compleet level wel een paar weken.......
Link naar reactie
Nou, ben weer een stapje verder. Ik heb de boel maar even opnieuw geinstalleerd, en gekeken naar updates of fixes voor unrealed3. Niks gevonden. Op zich voegt ie nu wel een trap toe, alleen... 180 graden gedraaid :lol: Het vervelende is alleen dat ie in alle 2-D schermpjes zichtbaar is zoals ik hem heb neergezet, maar in het 3-D scherm 180 graden gedraaid zie. En na rebuild en bij 'play level' blijkt het ook zo in het spel te staan. Wanneer ik het ding selecteer in een 2-d scherm en weer naar het 3-D scherm ga, zie ik ook het frame rtegenover het ding staan zoals ik hem aanvankelijk had neergezet. Dit lijkt me echt een bug, maar ik heb gezocht, maar kan nergens een bugfix vinden voor unrealed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...