Ga naar inhoud

Max Payne patches.


Aanbevolen berichten

Helemaal gestoord wordt ik ervan. Koop je een game. Moet je weer minstens 30 mb aan updates en patches downloaden om het fatsoenlijk te kunnen spelen. Daar sta je dan met je trage modemverbinding. Zou toch aardig zijn als een spel eens fatsoenlijk doorgetest werd voordat het op CD gekwakt wordt. Dit keer gaat het over Max Payne, dat nu voor een acceptabel bedrag in de winkel ligt. Zoonlief heeft zijn spaarpot omgekeerd en het spel aangeschaft (met wat subsidie van mijn kant). Zoals gevreesd hangt het spel regelmatig. Een blik op internet leert dat er alweer diverse patches uitgebracht zijn. Bij een poging die nogal forse dingen te downloaden krijg ik de melding dat de betreffende pagina niet gevonden kan worden. Frustratie bij mijn zoon, irritatie en boosheid over dit gedoe (wat langzamerhand standaard lijkt te zijn) bij mij. Is er iemand die me uit de brand kan helpen en de beschikbare patches al heeft en me die op CD wil toesturen (kosten worden uiteraard vergoed.) Reactie op dit verzoek graag via personal message. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Reken er maar op dat een dergelijk spel door honderden mensen uit en treure getest wordt. Helaas ontstaan problemen vaak in bijzondere situaties, of door een combinatie van factoren. Als een spel eenmaal uitgebracht is, komt het op een veel grotere verscheidenheid aan systemen te draaien, en treden er onherroepelijk hier en daar problemen op.
Link naar reactie
[quote:f9fec341ab="Boerke87"]Misschien kun je het precieze probleem even hier rapporteren zodat wij misschien kunnen helpen zonder dat je die patches toegestuurd krijgt.[/quote:f9fec341ab] Er gebeurt eigenlijk niets bijzonders. Gisteren zat ik mee te kijken. Mijn zoon schoot het laatste obstakel weg (dan valt ie vertraagd om, grappig effect is dat. Toch nog een nieuw element in de zoveelste fps.), hij geeft een tik op Quick save en wil door lopen. Paf, spel hangt. (boodschap game saved is wel verschenen en hij had al een paar stappen gezet) Ik vermoed dat hij daar net aan het eind van een level zat, wisselen van levels blijkt een bekend probleem te zijn in Max Payne. Configuratie: Asus P3Bf bord met meest recente BIOS update. PIII 500 384 Mb geheugen. (Dacht bij voorgaande spellen dat hier het probleem lag. 128 mb 100 mhz en 256 mb 133 mhz, bord staat op 100 mhz, maar bij gebruik van het ene of het andere simmetje bleef het probleem bestaan) Creative Sound Blaster Live 1024 Matrox G400 DH 32 mb videokaart (meest recente drivers) IBM Deskstar 40 Gb HD. Microsoft Optical Mouse. OS:Windows 98 SE. Niet direct een zware configuratie vandaag de dag, dat weet ik. Grafische elementen staan dan ook niet al te hoog ingesteld. Spel draait, gezien de systeemeisen verassend soepel. Op de achtergrond draait alleen Nero Drive speed (om toerental cd-speler te verlagen, minder lawaai), AVG (virus scanner) en CPUIdle.
Link naar reactie
Hmm dat word nog een lastige, maar niet iets om onopgelost te laten vind ik. :wink: Krijg je nog een specifieke foutmelding of gewoon dat het spel helemaal vasthangt? Ik denk namelijk dat het niet aan het spel zelf ligt. Want ik heb zoiets nooit gehad, zowel niet bij de illegale :oops: ALS de legale, en dat was beiden zonder die patches te installeren.
Link naar reactie
Die CPUidle zou ik zeker even uitschakelen om te testen of het dan beter gaat, die Nero Drive kan natuurlijk ook wel eens probleempjes veroorzaken, indien er van de cd gelezen moet worden, maar Nero Drive geeft dit niet snel genoeg vrij, dan kan dat natuurlijk rare meldingen geven. Schakel puur om uit te sluiten deze twee tooltjes eens af voordat je gaat spelen.
Link naar reactie
[quote:6fc992f19a="Boerke87"]Hmm dat word nog een lastige, maar niet iets om onopgelost te laten vind ik. :wink: Krijg je nog een specifieke foutmelding of gewoon dat het spel helemaal vasthangt? [/quote:6fc992f19a] Nope, hele pc zit muurvast. Alleen de any-key biedt dan nog uitkomst. [quote:6fc992f19a] Die CPUidle zou ik zeker even uitschakelen om te testen of het dan beter gaat, die Nero Drive kan natuurlijk ook wel eens probleempjes veroorzaken, indien er van de cd gelezen moet worden, maar Nero Drive geeft dit niet snel genoeg vrij, dan kan dat natuurlijk rare meldingen geven. Schakel puur om uit te sluiten deze twee tooltjes eens af voordat je gaat spelen [/quote:6fc992f19a] Was inmiddels al gebeurd. Zal vanavond wel horen of het geholpen heeft. Maar als ik op het net lees dat in een patch het probleem van hangen bij level wisselen is opgelost heb ik toch vaag het gevoel dat ik daar de oorzaak moet zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...