Ga naar inhoud

wat is beter voor mij?


Aanbevolen berichten

ik heb nu een PIII 1000 mHz en 192 sd-Ram en een GeForce 2 100/200 de laatste tijd gaan de spellen (zeker de nieuwste) te langzaam dus ik wil een GeForce 4 TI 4200 kopen maar omdat ik ook maar een PIII heb vraag ik me af of het dan ook wel veel verschil maakt met spellen zoals battlefield of UT 2003 of andere nieuwe spellen. wat ram zou ik wel kunnen kopen maar me moederboard ondersteunt geen DDR dus moet het met sd-ram doen :( ik heb geen geld te veel dus als er toch wat nieuws moet worden gekocht (buiten me kaart om) moet het niet te duur zijn.. suggesties?
Link naar reactie
Over dat laatste: P4 zonder DDR (of liever nog: Rambus) kan wel, maar is niet slim - dan beperk je de processor teveel. Dus ik zou zeggen: koop op de HCC-dagen wat goedkope RAM erbij (vorig jaar was een 256 MB-strip nog 85 gulden - dat moet je toch nog wel op kunnen brengen?) en zorg dat je systeem zo snel mogelijk loopt. Doe eens een schone herinstallatie, en gooi alles er af wat je toch niet gebruikt - dat scheelt al een stuk. En spaar vrolijk door voor een AMD Athlon XP-systeem in plaats van P4 - dan bespaar je genoeg om er wél DDR in te zetten.
Link naar reactie
Het ligt er maar net aan hoe lang je met upgraden van je CPU/moederbord wilt wachten. Als je echt zo min mogelijk wilt uitgeven en toch je prestaties in UT'03 wilt verbeteren dan is mogelijk een Ati R8500LE + wat extra geheugen de goedkoopste oplossing. Je zult beslist wat meer snelheid daarvoor terug krijgen. Houd er wel rekening mee dat je dat geheugen niet naar je nieuwe moederbord/cpu kunt overzetten. Mij lijkt het beter om je voor te bereiden op een cpu/moederbord-upgrade (of een nieuwe pc zonder monitor als je niet zo handig bent) dan om nu ff een snellere grafische kaart te kopen.
Link naar reactie
oke dan bedankt voor de tip ik ga maar eens sparen voor wat nieuws en dan meteen ook lekker goed :D alleen als ik nu eerst die GeForce koop (ik hou van GeForce) en later de rest dat moet toch geen probleem zijn? kijk ik speel spellen niet in 1280 x 1024 want dan ken ik me monitor ook nog gaan vervangen (15") en zo belangrijk vind ik het niet. als ik de spellen in 800 x 600 kan spelen ben ik heel tevreden, 640 x 480 is ook best als ze maar snel gaan :)
Link naar reactie
Voor je P-III is in ieder geval de Radeon 8500 de betere optie...ik heb hem er net zelf enkele weken inzitten. Moet bekennen dat het even zoeken was naar de perfecte driver (waarbij de nieuwste duidelijk niet de beste was), maar bijvoorbeeld GTA-III en BF1942 draaien goed op mijn systeem, al moeten ze af en toe ff nadenken. Mijn sys: ABIT BF6 Mobo P-III 650 128 SD-RAM Radeon 8500LE (was Voodoo 3 3000) CLabs Live! Nothing wrong with!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...