Ga naar inhoud

Harry Potter


Aanbevolen berichten

:evil: Ik heb voor de Kids een originele cdrom Harry Potter. Omdat zij graag Dj spelen met allerlei andere spellen wou ik een veiligheidskopij maken, hun daar laten mee spelen en het orig bewaren. Dag Harry Potter, hij wil niet in een virtuele cd en niet gekopieerd worden. (Met geen enkel prog. Nee, ook niet met CloneCd & CloneXXL) Wie weet beter?
Link naar reactie
[quote:342af0d8d1="DLiekens"]:evil: Ik heb voor de Kids een originele cdrom Harry Potter. Omdat zij graag Dj spelen met allerlei andere spellen wou ik een veiligheidskopij maken, hun daar laten mee spelen en het orig bewaren. Dag Harry Potter, hij wil niet in een virtuele cd en niet gekopieerd worden. (Met geen enkel prog. Nee, ook niet met CloneCd & CloneXXL) Wie weet beter?[/quote:342af0d8d1] Het ligt aan je brander dat je geen 100 percent veiligheidskopie kan maken. Harry Potter is SD2 beveiligd Je kan alsnog voor rond de 60 euro een Lite-On brander kopen dan heb je het probleem niet. Heb je al een Lite-on vanaf 24 speed en het lukt niet met clonecd dan doe je iets four.
Link naar reactie
uit mij hoofd voor SD2 (zeer zeker de laatste versie ervan) Skip bad sectors fast read speed max 4x (de sd2 cd moet in de brander==> cd to HD) zwakke sectoren versterken (als die optie er is) write speed max 4x ClonyXXL geeft in principe de goed settings mee. Ps. ik gebruik de 3-serie van clonecd. Daar kan je het eea wel handmatig instellen Je moet wel het origineel hebben, heb nooit geprobeerd een kopie van een kopie te maken (volgens mij gaat dat bij SD2 fout gaan)
Link naar reactie
Het spijt me, maar de tot nu toe opgegeven oplossingen halen niets uit: :o ook niet met Lite-On. Zit zelf beroepshalve in de Informatica-sector, maar dat wil niet zeggen dat ik allesweter ben. In dat wereltje telt geen theorie of logica. En toch wil ik van Harry Potter één copij maken....(heb inderdaad de orig Cd) Ik kijk nog uit naar verdere reacties.:o :evil: Voor GAME_DEAMON: Indien je niet kan antwoorden op de vraag, hou dan uw andere kommentaar voor jezelf. Indien mijn vraag niet kan zal de MOD mij daar wel op wijzen. Naar ZIJN mening zal ik mij schikken. Ik vraag niets illigaal: ik vraag alleen of iemand weet hoe je kan een veiligheidskopij maken. Wettelijk heeft iedereen het RECHT om een "veiligheidskopij" van een origineel te maken voor privegebruik. Een fabrikant of producent mag u wettelijk dat recht niet ontzeggen. Zij worden echter niet gestraft omdat ze u dat recht ontzeggen, jij wel wanneer je illigaal hun softw kopieerd. Ten slotte: IK bezit NIETS illigaal: zelfs mijn Winzip 8.1 is legaal en betaald.
Link naar reactie
DLiekens : niet ergeren aan suggesties of zo van anderen. We hebben al genoeg soap op de TV met de regering. :cry: :cry: Als je het met een Lite-On niet kan (of een brander die de EFM net als Lite-on correct wegschrijft) dan kan je geen 100 percent kopie maken. Heb je wel zon brander, dan zijn je clonecd instellingen verkeerd of je OS is instabiel Kijk in je PB box.
Link naar reactie
DLiekens, ik zou niet zo kribbig reageren. Maar volgens mij heeft de moderator dit topic nog niet goed gelezen, want normaal gaan dit soort vragen op slot. Dit omdat zgn. veiligheidskopieen vaak ook doorverkocht worden en dat is strafbaar/illegaal.... Waarmee ik dus absoluut niet zeg dat JIJ dat doet. Ik heb zelf ook wel eens een dergelijke vraag geplaatst en die werd ook op slot gezet. Ik zou mijn vraag eens op een ander forum plaatsen waar dit soort vragen en antwoorden normaal voorkomen. Even zoeken op google.nl.
Link naar reactie
[quote:abac161c35="roeske"]DLiekens, ik zou niet zo kribbig reageren. Maar volgens mij heeft de moderator dit topic nog niet goed gelezen, want normaal gaan dit soort vragen op slot. Dit omdat zgn. veiligheidskopieen vaak ook doorverkocht worden en dat is strafbaar/illegaal.... Waarmee ik dus absoluut niet zeg dat JIJ dat doet. Ik heb zelf ook wel eens een dergelijke vraag geplaatst en die werd ook op slot gezet. Ik zou mijn vraag eens op een ander forum plaatsen waar dit soort vragen en antwoorden normaal voorkomen. Even zoeken op google.nl.[/quote:abac161c35] Vragen over veiligheidskopien zijn niet illegaal. Dat je er wel iets mee kan doen dat illegaal is, is een ander verhaal. Als iemand een veiligheidskopie van een kopie wil maken, dan ben ik het met je eens OP SLOT
Link naar reactie
Het is mij gelukt, mede dank zij de steun van een collega forumgebruiker. Wie dat moge zijn en hoe het gelukt is leest hij wel in zijn PB. Ik dacht niet dat een simpele eerlijke vraag zoveel heisa kon teweegbrengen. Voor mij was het inderdaad van belang een VEILIGHEIDS kopij te maken, zonder andere bedoelingen, daarom ook zal ik de simpele pasklare oplossing maar liever niet op het forum bekendmaken :wink:
Link naar reactie
Dit topic ging niet op slot omdat wat er gevraagd wordt gewoon legaal is. Tijdens mijn stage heb ik tientallen cd-roms op een virtuele cd-rom speler gezet op diverse scholen (en daar moest het wel legaal gebeuren), vandaar mijn reactie met Daemon-Tools. Dat er ook een andere kant zit aan het kopieeren weet ik, maar goed ik ga uit van het goede van de mens in eerste instantie laten we maar zeggen. Daarom verwijderde ik wel de berichten waarin minder legale oplossingen werden gepost. En volgens de wet (pas nog bij zo'n consumenten programma een hele heise van consumentenbond vs platenmaatschappij met irri beveiliging) is een back-up gewoon toegestaan. Over de post van game-daemon is idd wat onduidelijkheid volgens mij, ik heb die post verandert echter dit forum zet er niet meer automatisch een edit bij, ik probeer zo vaak mogelijk zelf er ff bij te zetten dat ik een edit heb ingevoegd, echter soms heb ik haast of schiet het er om een andere reden bij in. (het vorige forum deed dat vanzelf).
Link naar reactie
Ja die heisa kreeg ik poos geleden ook over mij heen toen ik vroeg hoe ik een veiligheidskopie moest maken voor EIGEN gebruik. Ik maakte toen al duidelijk dat ik het origineel ZELF had gekocht. De topic werd zelfs op slot gedaan. Toen vroeg ik ook hoe ik een veiligheidskopie moest maken waarmee mijn zoons kunnen spelen. En dat ze niet altijd even netjes zijn met die schijven, moge duidelijk zijn. Maar hoe het moet is mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb CloneCD 3.x en ClonyXXL gebruikt, maar zonder succes. Dus als iemand mij persoonlijk ook deze tip kan geven, hou ik mij nog steeds aanbevolen. Want het maken van een kopie voor EIGEN gebruik is inderdaad niet illegaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...