Ga naar inhoud

Man overlijdt na 4 dagen gamen ...


Aanbevolen berichten

Man overlijdt na vier dagen gamen Bron : [url=http://www.nu.nl/news.jsp?n=65605&c=55] Nu.nl[/url] [quote:1a55b16f4a] AMSTERDAM - Vier dagen computerspelletjes spelen is een Zuid-Koreaanse man begin deze week fataal geworden, zo meldt de Telegraaf. De werkloze man was sinds vorige week vrijdag niet weg te slaan bij een computer in een internetcafé te Kwanju, 260 kilometer ten zuidwesten van Seoul. Een gebrek aan slaap en voedsel deed hem uiteindelijk de das om. De man werd dinsdag al eerder onwel, maar kwam uiteindelijk toch weer bij bewustzijn. Later op de dag is hij dood gevonden in het toilet van het cybercafé. Eerder dit jaar overleed een 30-jarige man uit de Verenigde Staten nadat hij wekelijks zo'n 48 uur videospelletjes had gespeeld. [/quote:1a55b16f4a] Damm ... dan moet je echt verslaafd zijn ... :o
Link naar reactie
Dit soort berichten zie je elke maand wel een keer. Vorige maand ook al twee. Een speelde de al zijn vrije tijd diablo. Ging naar zijn werk. Sliep daar in de pauze en ging weer gamen. Heeft ie 2 maanden volgehouden. Ik vraag me wel eens af of dit geen onzin gerichten zijn. Je moet toch, gek of niet, 4 dagen kunnen gamen. Is wel ziek maar waar moet je dan dood aan gaan?
Link naar reactie
Da's niet zo moeilijk: Verdroging, geen eten, verkramping van spieren etc... Zo kun je wel even doorgaan. Maar als je een dag lang achter je pc-scherm zit, heb je het volgens mij al behoorlijk gehad.. Ik las eens een keer in het Guiness World Record Book een record computeren: raad eens: 3 dagen en nog wat uur.... en om het uur 5 minuten rust... Als je dat leest kun je er wel vanuit gaan dat zo'n bericht of helemaal fout is, of ontzettend opgeblazen. nietemin is het lullig :lol:
Link naar reactie
[quote:a87f6b692b="knopper"]Zoiets als..... jullie???? :wink:[/quote:a87f6b692b] Lol Als ik een uurtje of 7 heb gegamed dan staan me ogen ook alles behalve goed ... Dan nok ik er echt mee :( Maar zo ver doorgaan ... dat snap ik niet !? Je pleurt niet zomaar van je stoel dood op de grond, dan moet je inderdaad niet drinken etc. maar da's toch niet gezond als je dat niet doet ?? Als ik game dan drink ik toch ook ff ? [size=7:a87f6b692b]Daar heb je nu een pause optie voor in de games ! :wink: [/size:a87f6b692b]
Link naar reactie
[quote:882e339883="JaFO"]Ik heb het vermoeden dat dit gewoon een nieuw 'broodje aap' / 'urban legend' is ... Het is ondertussen (zeker voor internet-begrippen) al aardig oud en de details zijn steeds vrijwel gelijk maar toch net iets anders.[/quote:882e339883] Die mails heb ik nu voor de derde keer in mijn mailboz gekregen,... laatste keer is volgens mij al meer dan een jaar geleden,... ze zijn btw niet veranderd!
Link naar reactie
Het is alleen wel jammer dat ouders hierdoor kunnen gaan denken dat gamen slecht voor je is. Kan dit trouwens een relatie hebben met de waarschuwing die vaak op de eerste pagina van een handboek staat? Van sommige mensen kunnen hier epilepsie van krijgen e.d. Misschien dat je hersenen na vier dagen gamen autodestructen of zo. :lol:
Link naar reactie
[quote:e75df92161="beursstarter"]Kan dit trouwens een relatie hebben met de waarschuwing die vaak op de eerste pagina van een handboek staat? Van sommige mensen kunnen hier epilepsie van krijgen e.d.[/quote:e75df92161]Dat zou heel goed kunnen, die waarschuwingen staan er heus niet voor de lol. Maar ik denk toch dat het met voeding (drinken) te maken heeft.
Link naar reactie
Volgens mij krijg je geen epilepsie van spelletjes, maar brengt het gewoon eerder die gevoeligheid voor flitslichten e.d. naar voren. Maar je moet idd wel heel erg fanatiek/verslaafd zijn dat je 4 dagen 'vergeet' te eten/drinken/slapen. Tenzij je drugs o.i.d. gebruikt val je volgens mij na een dag al van slaap omver. Daarom vermoed ik gewoon dat het een sprookje is. Zo gek is niemand ... toch ?
Link naar reactie
Nou je zult het er niet van krijgen. Maar als je het hebt kan het naar voren komen. Hier een voorbeeld van een gamewaarschuwing: Epilepsie waarschuwing Lees dit alvorens dit videospel in gebruik te nemen of uw kinderen toestaat ermee te spelen. Bij sommige mensen kunne flikkerende lichten of patronen in onze dagelijkse leefwereld een epilepsieaanval of verlies van bewustzijn uitlokken. Dit kan ook gebeuren bij het bekijken van televisiebeelden of bij het spelen van bepaalde videospelletjes. Ook bij personen die nooit eerder epileptische aanvallen of aan epilepsie verwante verschijnselen hebben gehad kan dat voorkomen. Raadpleeg uw arts alvorens te spelen wanneer u, of iemand in uw familie, eerder aan epilepsie verwante symptomen (aanvallen of verlies van bewustzijn) hebt ervaren tijdens blootstelling aan flikkerende lichten. We adviseren ouders hun kinderen tijdens het spelen van videospelletjes in de gaten te houden. Wanneer bij u of uw kind tijdens het spelen van videospelletjes één of meer van de volgende symptomen optreden: duizeligheid, verminderd gezichtsvermogen, oog- of spiertrekkingen, verminderd bewustzijn, disoriëntatie, willekeurige reflexbewegingen of stuipen, staak dan ONMIDDELLIJK het gebruik en raadpleeg uw arts.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...