Ga naar inhoud

wat houd het begrip "ping" in?


Aanbevolen berichten

Een lage ping is bij gamen voordelig omdat je dan snel iedere keer nieuwe gegevens binnen krijgt (waaris de tegenpartij gebleven met z'n eenheden? etc.)Bij een hoge ping kan het dus voorkomen datjeop een geven momentop de rest gaat achter lopen ("lag"en (zoals in Jetlag) Om het spel eerlijk te houden moeten de andere spelers dan op jou wachten (dat doet het spel als het goed is zelf.) Overigens is het niet zo dat een hoge ping ook meteen staat voor een langzame verbinding in de term van throughput. Als je per seconde minder datapakketten binnenhaalt, maar deze pakketten zijn relatief groot, dan haal je per seconde toch nog veel data binnen.
Link naar reactie
[quote:cbb7b94328="beursstarter"]Dank je, dit bedoelde ik. Dit kan dus net zo goed voorkomen in het netwerk? Als ik met mijn Pentium 4 spellen speel met mijn broertje met zijn pentium 1 moet ik ook wel eens wachten tijdens het gamen.[/quote:cbb7b94328] Dit heeft ermee te maken dat jouw computer vele malen sneller is dan die van je broertje, en je broertje alle data niet zo snel aankan, die dan dus langzamer moet worden verstuurd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...