Ga naar inhoud

uitdrukkingen in online spelen


Aanbevolen berichten

// 'noob' / 'n00b' / 'newbie' : iemand die het spel pas kent. Vaak wordt de 'noob' variant gebruikt als scheldwoord voor mensen die te stom zijn om iets nieuws te leren. // 'Camper' : wordt gebruikt als scheldwoord tegen diegenen die het wagen om stil te staan en iemand van afstand af te schieten. Ook mensen die in de buurt van een sterk wapen o.i.d. durven te blijven worden (te vaak) uitgemaakt voor 'camper' In teamgames (zoals CTF, BR & DOM2) bestaan geen 'campers' omdat 'sniper'/scherpschutter & defender (de 'positieve' namen ;)) normale posities zijn. // 'lamer' / 'lama' : iemand die stomme/hinderlijke dingen doet ... Trek je niet te veel aan van deze uitspraken. De meeste mensen zijn gewoon te stom om in te zien dat er iemand het waagt beter te zijn. Ook zul je sommige 'mensen' horen klagen over 'aimbots'. In 99 van de 100 gevallen betreft het gewoon iemand die beter is dan de klager. Echt bewijs is namelijk zo goed als onmogelijk en er zijn gewoon spelers die verschrikkelijk goed zijn t.o.v. een beginner. En gebruik aub die scheldwoorden zelf niet ... de mensen die zo schreeuwen kunnen daar al helemaal niet tegen ;) // gg : good game gebruikt aan het einde van een ronde om aan te geven dat men met plezier heeft gespeeld. // TK : teamkill / teamkiller ... als je merkt dat je iemand van je eigen team kunt doden ... let dan op en vraag om vergeving als je het per ongeluk toch doet. Iemand die express TK's veroorzaakt is een echte 'lamer/lama'
Link naar reactie
okee, heel erg bedankt!. Je zegt dat als er een sniper in het spel zit, je eigenlijk geen camper kunt hebben, maar ik zie het regelmatig in sof2 verschijnen. Ik typ zelf maar weinig, vooral in een spel meer veel spelers, want je bent al dood voordat je er erg in hebt :wink: Ik merk zelf dat ik steeds iets beter wordt, sof2 patch2 heeft iets bedacht tegen cheaters, dus dat speelt een stuk fijner. Het enige rare vind ik (nog steeds) dat ik een heel magazijn leeg pomp in een persoon, die zich daarna omdraait en met één schot mij ombrengt. Komt niet vaak voor, maar toch. Verder zijn het gewoon verslavende spelen, zolang het maar eerlijk gaat. O, wat trouwens ook heel leuk is: als je ziet dat je medestrijder belaagd wordt en hem dan ontzet.
Link naar reactie
richt altijd op het hoofd. Iemand kan met de zwaartse mittrailleur (m60) in je buik schieten maar schiet je met je standaard pistool 2 x in z'n hoofd dan is hij dood en jij niet. Het mes is trouwens een erg goed wapen. 2 keer een mes raak gooien (rechtermuis) en de persoon is dood. gtg beteketnt trouwens Got to Go cya Zie je later
Link naar reactie
ik dacht dat een camper eerder iemand was die de hele tijd op dezelfde plek schuilt en vandaar sneaky iedereen neerpoeft die langskomt... heb ik btw wel een hekel aan; campers, maar wat nog steeds het aller ergste is zijn de Laggers... vanavond ook weer, supersnelle server, en paar gasten met een ping van 300 die de boel weer lekker ophouden :evil:
Link naar reactie
natuurlijk gaat je ping wel eens omhoog, maar meestal als je een stabiele connectie hebt met de server is er niet veel aan de hand hoor... ik ga persoonlijk meer voor de dedicated servers, veel goeie ervaring mee, en het voordeel is dat het spel een hele tijd draait, gegarandeerd. als je op een gewone speler zijn IP speelt, en die gast kan niet goed tegen zn verlies, kan ie het spel ineens stoppen, en moet je weer een andere game zoeken... // laggers zijn idd spelers met een hoge ping die ervoor zorgen dat het spel lekker schokkerig loopt....
Link naar reactie
--High ping basterd-- --stfu-- Dit zijn scheldwoorden :) Mijn mening over n00b en newbie: Newbie, zijn we allemaal geweest, het is niet aardig om het te zeggen, maar niet echt een scheldwoord. n00b, is iemand die niet wil leren fatsoendelijk te spelen en zich extra achterlijk gedraagt, dus n00b is een scheldwoord en newbie is een tijdelijke fase :)
Link naar reactie
Ik vind het eigenlijk altijd een compliment als mensen (bij Counter-Strike) tegen mij zeggen dat ik cheat, wetende dat ik niet cheat betekent dat dat ik gewoon beter ben dan hun. :D En gelukkig komt dat steeds vaker voor. High ping servers zijn er trouwens ook, daar ben ik nog eens een keer van gebanned omdat m'n ping onder de 100 zat. Niet dat ik dat snap want het is veel moeilijker om die laggende gasjes te raken dan de gewone. :D
Link naar reactie
// turbulence campers zijn toch niet zoo lastig ? Zolang je oplet waar iemand zit wanneer je wordt afgeschoten ... dan weet je dat je die route de volgende keer moet vermijden. Met wat kennis van de map kun je zo iemand vaak van achter benaderen. Aangezien de slechte campers/snipers niet opletten is het verder een eitje om die lui naar de andere wereld te helpen. Enige probleem zijn spellen met een limiet op levens ... maar dan is goede communicatie met je team gewoon een stuk belangrijker. besides : teamwork is essential ... it gives them someone else to shoot at. // Rumaro : zoals ik al zei ... sommigen kunnen er niet tegen dat hun tegenstander niet zo stom is om als een kip zonder kop al 'bunnyhoppend' (= heel vaak springen ook als het geen zin heeft) recht op hun af te rennen.
Link naar reactie
Nog iets waar ik me over verbaas: Vaak gaat iedereen in Sof2 gewoon z'n gang, terwijl vaak genoeg blijkt, dat teamwork een winnend voordeel is. Toch, als ik een sniper dek, zodat hji niet op z'n rug hoeft te letten, is hij ineens verdwenen. En dit is nog maar 1 voorbeeld. Praten in een spel zou wel makkelijker zijn, want nu moet je typen en typen en spelen gaat helaas niet tegelijkertijd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...