anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 hallo, ik ben bezig wat tutorials te volgen voor unrealed. Nu is het alleen zo dat ik een tutorial voor unrealed 1 lees en daarvoor unrealed 2 gebruik. Kwa funkties is ue 2 voor een groot deel gelijk aan ue 1, maar in de interface is 2 iets anders. In de tutorial staat dat ik de SKEW BRUSH button moet aanklikken maar ik heb geen idee wat dit betekent. Zou iemand met ervaring (of niet natuurlijk 8) ) van ue 1 of 2 me uit de brand kunnen helpen? Of zit ik daarvoor in het verkeerde forum? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 Je kan misschien beter naar het forum van [url=http://forums.beyondunreal.com/forumdisplay.php?s=&forumid=9]beyondunreal[/url] gaan. Ik ben vrij ver gevorderd met unreal ed maar heb van deze knop nog nooit gehoord. Zeg aub effe wat er zou moeten gebeuren als je de knop indrukt, misschien kan ik je dan vertellen wat ze bedoelen. Je kan ook beter tutorials via [url] http://www.planetunreal.com/unrealed/index.asp?action=spec_art&cat_id=6&art_id=76[/url] of via [url] http://www.imahosting.com/unrealwiki/cgi-bin/wiki.cgi[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 ik heb idd ook nog nooit van die knop gehoort terwijl ik wel alles daarin ook zo'n beetje ken.(stuur eens link waar je dat hebt gevonden) Verder kun je alle Ued 1 tuturials gewoon voor Ued2 gebruiken. Ik heb alles van deze site geleerd: http://www.planetunreal.com/unrealed/ dat was de eninge tuturial site die ik toen kende namelijk en ik heb ook heel veel zelf uitgepluist door als maar nieuwe dingen uit te proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 [quote:b22c1ff08d="Night Hawk"]ik heb idd ook nog nooit van die knop gehoort terwijl ik wel alles daarin ook zo'n beetje ken.(stuur eens link waar je dat hebt gevonden)..... [/quote:b22c1ff08d] Ik heb hier alles geleerd: [url]http://unreal.gamedesign.net/tutorials/ued.shtml[/url] En hier is het stukje met het rare woord: [url]http://unreal.gamedesign.net/tutorials/1/wolftut1.html[/url] bij de alinea onder het plaatje met de torch houder. (dus onder het eerste plaatje) mijn internet verbinding is weer eens verbroken( :evil: ) dus ik ga even op die site's kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 Ik heb het idee dat dat komt door het feit dat in UnrealEd2 een paar nieuwe dingen zijn bijgekomen en een aantal zijn verdwenen. Aan de andere kant meen ik me te herinneren dat je in UeD2 knoppen aan de toolbar kunt toevoegen. Ik heb echter geen idee hoe dat zou moeten en of dat ding er dan wel bij zit. Belangrijkste : - vertex-editing - brush-clipping <== hier moet je het mee doen ... Zoek tutorials die die onderwerpen behandelen ipv dat 'skewing' dat volgens mij alleen in UnrealEd 1 zat. Ik heb een beetje ge-experimenteerd en dat ging zo : - kies de cubus als basis-vorm, en stel het ding op het gewenste formaat in (64b x 64d x 128h in dit geval) - klik op 'brush clipping' (knop staat onder de 'texture pan' = 'T' met 4 pijltjes ) - kies 'sideview' (als je dat nog niet gedaan had) - wijs de 'vertexes' (punten) aan die diagonaal tegenover elkaar liggen (je ziet nu een lijn verschijnen) - click op de oorspronkelijke brush om hem te selecteren - druk op 'clip selected brushes' (knop is een vierkant met een schuine rode lijn er door, deel van de kubus is 'minder zichtbaar', knop staat recht onder de 'brus clipping' knop) resultaat is een zelfde vorm als in dat tutorial. en klaar is kees (of clara ... of wie dan ook) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 Zeg weet er iemand wat je eigenlijk aan die vertex editing hebt? Ik maak mijn figuren altijd door de op te bouwen uit meerdere kubussen en cylinders en deze dan zo te intersecten zodat je de huiste figuur krijgt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen