Ga naar inhoud

Soldier of Fortune - gruwelijk?


Aanbevolen berichten

dit is weer typisch een ouder die door de media is opgehits tegen games. Ouders wordt tegenwoordig ook wijsgemaakt dat als er in een spel een paar druppels bloed vloeien, hun kinderen als dwaze psychopaten naar de dichstbijzijnde school rennen en daar iedereen gaan doden. Begrijp me niet verjkeerd, wat er is gebeurd in Amerika en Duitsland is afschuwelijk! Maar de media wijst gelijk de games-industrie aan als schuldige. Kijk, als zo'n weirdo zo gek in zen hoofd is dat hij serieus mensen wil doden dan zou hij het waarschijnlijk nog steeds hebben gedaan als hij bijv. pim pam pet had gespeeld. Het is met name de Amerikaanse media die zo panisch is, omdat ze absoluut niet vinden dat ze zelf hun kinderen moeten opvoden daar, neej, dat mogen de tv en de computer wel voor hun doen. En jah als daar iets geweldadigs op is. Nou moord en brand! Tsja, tis nou eenmaal een makkelijk doelwit....
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:b21fbc39c2="Diesel66"]dit is weer typisch een ouder die door de media is opgehits tegen games. Ouders wordt tegenwoordig ook wijsgemaakt dat als er in een spel een paar druppels bloed vloeien, hun kinderen als dwaze psychopaten naar de dichstbijzijnde school rennen en daar iedereen gaan doden. Begrijp me niet verjkeerd, wat er is gebeurd in Amerika en Duitsland is afschuwelijk! Maar de media wijst gelijk de games-industrie aan als schuldige. Kijk, als zo'n weirdo zo gek in zen hoofd is dat hij serieus mensen wil doden dan zou hij het waarschijnlijk nog steeds hebben gedaan als hij bijv. pim pam pet had gespeeld. Het is met name de Amerikaanse media die zo panisch is, omdat ze absoluut niet vinden dat ze zelf hun kinderen moeten opvoden daar, neej, dat mogen de tv en de computer wel voor hun doen. En jah als daar iets geweldadigs op is. Nou moord en brand! Tsja, tis nou eenmaal een makkelijk doelwit....[/quote:b21fbc39c2] Een paar druppels bloed? Afgerukte ledenmaten, diepe sneeen, en PLASSEN bloed zul je bedoelen..... Ik vind het persoonlijk wel erg ver gaan
Link naar reactie
[quote:233d5f2f1f="Diesel66"]dit is weer typisch een ouder die door de media is opgehits tegen games. Ouders wordt tegenwoordig ook wijsgemaakt dat als er in een spel een paar druppels bloed vloeien, hun kinderen als dwaze psychopaten naar de dichstbijzijnde school rennen en daar iedereen gaan doden. Begrijp me niet verjkeerd, wat er is gebeurd in Amerika en Duitsland is afschuwelijk! Maar de media wijst gelijk de games-industrie aan als schuldige. Kijk, als zo'n weirdo zo gek in zen hoofd is dat hij serieus mensen wil doden dan zou hij het waarschijnlijk nog steeds hebben gedaan als hij bijv. pim pam pet had gespeeld Het is met name de Amerikaanse media die zo panisch is, omdat ze absoluut niet vinden dat ze zelf hun kinderen moeten opvoden daar, neej, dat mogen de tv en de computer wel voor hun doen. En jah als daar iets geweldadigs op is. Nou moord en brand! Tsja, tis nou eenmaal een makkelijk doelwit....[/quote:233d5f2f1f] [preek]Ik kan best begrijpen dat er ouders zijn die zich bezighouden met wat voor spelletjes hun kind speelt of naar welke tv programma's het kind kijkt (gelukkig maar er zijn al teveel ouders die hun kind gewoon maar hun gang laten gaan met alle gevolgen van dien). Daar is niets mis mee. Ik juich het toe. Als er iets misgaat wordt je er toch op aangekeken en houdt men jou verantwoordelijk voor wat je kind heeft uitgespookt. Nu wordt natuurlijk niet iedereen meteen een moordenaar na het spelen van geweldadige spelletjes, maar als een ouder vindt dat hij/zij haar kind een bepaald spel niet wil laten spelen dan is dat haar volste recht en wie zijn wij om haar hierop aan te vallen. Het lijkt mij juist duidelijk dat zij juist niet zo'n ouder was die is opgehitst door de media want als dit wel zo het geval zou zijn dan zou ze hier geen vraag hebben gesteld of SOF2 nu echt zo geweldadig is dan had ze gewoon dit spel niet voor haar kinders gekocht of had ze het haar kinders verboden dit spel te kopen maar dit heeft ze niet gedaan. Bovendien lijkt het mij duidelijk dat zij WEL vindt dat ze haar kinderen moet opvoeden daarom vind ik jou aanval op Roeske nogal grof en ongehoord bovendien had je best wat meer respect mogen tonen voor een ouder die zich WEL bezighoudt met de opvoeding van haar kinderen. [/preek]
Link naar reactie
[quote:649c918bbf="Jimmy"]Toen ik 6 was hadden we niet eens een PC en toen ik 14 was kochten we de commodore 64.[/quote:649c918bbf] Dat waren nog eens tijden! :D Persoonlijk ben ik het wel eens met een bezorgde ouder die een kind wil behoeden voor al dat virtueel geweld. Als een kind van jongsafaan deze games speelt, zal het spoedig niet meer beter weten dan conflicten in een volwassen stadium op te lossen met gebruik van fysiek of verbaal geweld. Het leert immers niets anders. Kijk maar naar het huidige aanbod op de televisie. Geweld wordt tegenwoordig verheerlijkt. Vroeger was een filmheld per definitie iemand die een hachelijke situatie oploste door geen geweld te gebruiken. Nu zijn er figuren zoals Jean Claude van Damme en Arnold Swarzenegger welke meteen erop los beuken. Ik laat mijn kind ook niet alle games spelen. Bovendien: kijk maar eens naar al die militairen die uit Viëtnam terugkwamen. Allemaal Post traumatic stress disorder. Met games zal het deze vaart niet lopen, maar helemaal gezond kan het niet zijn. :o
Link naar reactie
[quote:5e57b1dc26="Jimmy"]He, ja, natuurlijk, 6 jaar en dan al WOII beheersen :roll: Toen ik 6 was hadden we niet eens een PC en toen ik 14 was kochten we de commodore 64. Tsja, ben dan ook geen 18 meer, :roll:[/quote:5e57b1dc26] dat was fun en uit je dak gaan als je pc een nieuwe harde schijf van 40mb had. en de groene monochroom en amber monochroom beeldschermen de 5 1/4 floppies :D ja ja weet er alles van (ouwe zak :D )
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote="Foxenberg"][quote:6556c9f59b="Jimmy"]Persoonlijk ben ik het wel eens met een bezorgde ouder die een kind wil behoeden voor al dat virtueel geweld. Als een kind van jongsafaan deze games speelt, zal het spoedig niet meer beter weten dan conflicten in een volwassen stadium op te lossen met gebruik van fysiek of verbaal geweld. Het leert immers niets anders.[/quote:6556c9f59b] Als je als ouder inderdaad je kind (goed) opvoedt dan leert het wel anders... Ik vind persoonlijk dat als TV en Games meer invloed hebben op de kinderen dan de ouders zelf, de ouders toch wat fout doen in hun opvoeding. En het was geen persoonlijke aanval op moeder zelf, exuses als dit zo leek. Ik erger me gewoon aan de mensen die games de hele tijd als zondebok aanwijzen voor vanalles en nogwat zonder dat ze ooit maar een keer het spel zelf hebben gezien. Dit is bij u duidelijk niet het geval en ik ben blij voor uw kinderen dat u de tijd en moeite neemt zich te interesseren in hun interesses. Nogmaals exuses.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...