Ga naar inhoud

Soldier of Fortune - gruwelijk?


Aanbevolen berichten

Mijn zoon (14) wil Soldier of Fortune kopen. Nu heb ik in een blad van hem (Power Unlimited) gelezen dat de details ontzettend gruwelijk kunnen zijn en zeer gedetailleerd te zien zijn. Nou heeft hij ook Mohaa gekocht en uitgespeeld; daar zie ik ook wel eens uitspattende soldaten, maar dat blijft op afstand. Nou hoeft een kind van 14 van mij niet voor zijn plezier tegenstanders tot in detail kapot te schieten. In hoeverre kan dit uitgeschakeld worden (ik heb er thuis nog een van 12 jaar....)?
Link naar reactie
Ik was ook al bezig met unreal tournament toen ie uitkwam. ik was toen ook iets van 14. snap nog steeds niet waarom ouders zo moeilijk doen. Mijn vader zegt ook altijd dat ie niet wilt dat er zulke dingen op m'n Pc staan, in feite staan die spellen er al 4 jaar op. Neem mortal kombat, dat speelde ik ook al toen ik 8 was, nooit trauma's aan over gehouden ofzo. :wink:
Link naar reactie
[quote:12d7caacd5="roeske"]In hoeverre kan dit uitgeschakeld worden?[/quote:12d7caacd5] Het kan zover worden uitgeschakeld dat de lichamen heel blijven en er zelfs geen druppel blood meer valt ;) Ook als het van je computer wordt verwijderd en opnieuw wordt geinstalleerd wordt het oude password trouwens weer teruggezet :)
Link naar reactie
Bedankt alvast voor deze vele reacties. Gelukkig heb je als ouders het recht om voor je kind (14) te beslissen of hij/zij op een bepaalde leeftijd iets wel of niet mag kopen en spelen voor de PC. Zelfs al was het alleen maar omdat de PC van de ouders is en ook door de kinderen medegebruikt mag worden. Ik ben daar heel duidelijk in naar mijn kinderen (een ander noemt dat misschien autoritair), maar daar is nog nooit een kind slechter van geworden... Verder noem ik het uitschakelen van violence niet kinderachtig zoals één reactie, maar gezonde aandacht geven en interesse in de ontwikkeling van je kind hebben. Daarmee wil ik overigens geen oordeel geven over anderen die er wellicht anders over denken. Naar aanleiding van mijn echte vraag en een aantal duidelijke antwoorden daarop, zal ik het spel wel kopen en lekker laten spelen. Bedankt in ieder geval.
Link naar reactie
1) verwacht niet te veel van die 'violence lock'-opties, iha staan/vallen met de keuze van het wachtwoord. 2) SoF is in twee versies te koop (tenminste dat was in het begin zo). Eentje met de 'gore' als optie en eentje waar dat gewoon niet bij zat (en dus ook niet via een wachtwoord is aan te zetten). Op internet zijn beslist tools te vinden om dergelijke 'locks' te breken/omzeilen (ik had er binnen een paar minuten zoeken eentje te pakken waarmee ik het wachtwoord kan uitzetten ... ). Ik verwacht dat het voor SoF2 niet veel anders zal zijn. Als je zoontje dat niet lukt, dan zijn er beslist 'stoere vriendjes' (diezelfde die hem zeiden dat SoF 'leuk' was) die dat voor hem weten op te lossen. Bovendien : het enige leuke aan de SoF-serie is nu juist de hoeveelheid (met name in deel 1 overdreven) 'gore' ...
Link naar reactie
[quote:973574d311="wally"]ik mag SOF2 wel... lekker veel bloed. en als je lang genoeg op een lijk schiet dan schieten alle ledematen alle kanten op. of lekker super gedetaileerd sneeen in lijken snijen :)... ps> heb ik een zieke geest ?? :P[/quote:973574d311] zolang jij dat alleen in een game doet dan vind ik niet dat je een zieke geest heb. hooguit een lichte afwijking ;)
Link naar reactie
[quote:53a3d41fca="Phruster"]juist met games kan je je fantasie kwijt, hoef je het niet bij _echte_ mensen te doen ;) Bijv. van laatste _ongeval_ in duitsland... die gast speelde gewoon niet genoeg cs of speelde op verkeerde servers, want van lamers wordt je wel agressief.[/quote:53a3d41fca] ìdd, dat dacht ik ook toen ik dat nieuws hoorde :o . BTW, allemaal 23:00 op nederland 1 vanavond kijken, daar komt een reportage over CS op :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...