Ga naar inhoud

Neverwinter Nights is 'gold' !!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

ik heb ook maar een huurling idd. //Jafo DIe 4 zwaarden waren ook erg pittig. heb met Postion of bull strenght/ barkskin/ speed hen aangevallen en dan veel healing drinken. maar het is wel gelukt // Ghorghor ik ben zelf Chaotic Good en ik Pers zo nu en dan wel is iemand af en lieg ook wel eens. maar zorg er voor dat me "good" tegen de 100 blijft, dan is er niets aan de hand. de Persuade skill is vrij hoog bij mij en gebruik ik erg veel. leuk dat dat kan overigens ik heb nu een Dwarven rogue/fighter en dat bevalt uitstekend.
Link naar reactie
  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    162

[quote:c0e72e21ce="Yellowman"]Mijn huurlingen???? Je kan er toch maar 1 tegelijk in dienst nemen?![/quote:c0e72e21ce] *eh* typvaudje, ik bedoelde m'n huurling en m'n beestje. Als ranger krijg je namelijk vanaf lvl 6 een hulpje voor niks :) Enige 'nadeel' is dat als ie dood gaat ik een nachtje moet rusten voordat ik hem/haar weer bij me kan roepen. btw : weet iemand hoe/wanneer die 'summon' spreuken werken ? Ondanks het feit dat ik de spreuk kan leren lukt het nooit om die daadwerkelijk te gebruiken ...
Link naar reactie
Om de summonspreuken te gebruiken moet je rechtsklikken op de grond en niet op jezelf. Of was je daar al achter? Ik speel ook een half-elf ranger(chaotic good), maar ben nog maar lvl6 en nog niet zover in H1. Ik heb al wel een paar keer online gespeeld en dat is ook zeker de moeite waard. Je komt in allerlei nieuwe werelden terecht (soms een beetje buggy of laggy) en ontmoet andere roleplayers. Met een DM-spelen heeft mijn voorkeur, dan gebeuren er altijd van die onverwachte dingen. :P
Link naar reactie
De meeste spreuken moet je eerst 'aanklikken' in het menu en dan een 'doel' aanwijzen .. Zo werkt dat bij 'protection from elements' & de diverse 'cure wounds'-spreuken. Toch maar eens uitproberen :) /me is lvl 18 Neutral Good half-elven ranger ... ik kon een 'witte draak' met m'n team in een paar ronden plat krijgen :D
Link naar reactie
Het lukte mij eerst ook nooit om een das(1e level spreuk) op te roepen tot ik een keer per ongeluk op de vloer klikte en daar bij de spreuken opeens wel die spreuk zag oplichten. Je kunt natuurlijk ook gewoon een sneltoets voor de summonspreuken maken en dan op de plek wijzen waar je het beestje wilt hebben.
Link naar reactie
Het hangt ervan af wat je wilt. Als je eens wat andere kundes wilt ontwikkelen, zou ik iets anders erbij kiezen. Ik zou zeggen, sla je huidige persoonlijkheid op(save character) en probeer het gewoon een paar levels. Je zou het bijvoorbeeld ook eerst eens in een onlinewereld of module kunnen proberen en als het wat is ook in de solocampagne. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Link naar reactie
ik ben een Level 8 Rogue / level 5 fighter. ik zit nu halverwegen Chapeter 2 maar kom weinig monsters tegen die een probleem vormen. ik heb een level 12 sorcerer als Henchman. dat is erg handig moet ik zeggen. Ik moet zeggen dat Dual class erg loont in dit spel. me character is een sterke fighter maar ook handig doordat het een rogue is Het spel is een van de beste RPG's die ik ooit gespeeld heb vind ik. On-line ga ik zeker nog proberen
Link naar reactie
[quote:26f5f98e0d="Yellowman"]Ik ben nu een level 14 Ranger. Is het verstandig om met de volgende level up een keer iets anders te kiezen? Recommended blijft op Ranger staan[/quote:26f5f98e0d] Het blijft op 'ranger' (of welke klasse je ook begonnen bent) staan omdat dat het simpelste is voor 'beginners'. 'multiclass' karakters krijgen met EXP-penalties (in de PnP-versie) te maken in een aantal gevallen. Mensen & half-elven hebben daar geen last van, maar de rest kent een 'favoured' class. Bovendien kun je (in de PnP-versie) bij een aantal klassen niet zomaar even van klasse veranderen. Dat geldt voor de Druid, Monk & Paladin ... Iemand mag wel Fighter -> Paladin, maar terug mag alleen als ie z'n Paladin-klasse opgeeft en "nooit" meer Paladin wordt. Overigens bedenk ik me net dat in Dragon ('het' tijdschrift van WoTC/TSR voor D&D) wel eens voorbeelden hebben gestaan van 'goede/zinvolle' multiclass keuzes. AFAIK wisselt men dan al in het begin van klasse (= na een of twee levels en dan weer terug) en nooit tegen het einde. In theorie kom je vanaf lvl 20 bij de 'epic'-karakters, maar die regels zijn zelfs voor de PnP-versie nog niet bekend. Bovendien is de single-player campagne beperkt tot lvl 20 maximaal. Proberen kan altijd, maar zorg er dan wel voor dat je saved voordat je van level verandert en dat je dat savegame ergens veilig bewaard.
Link naar reactie
Ik zit vast in NWN :( ik zit op de bovenste verdieping (het dak dus) van de tower van de "Arcane brotherhood" in lusken. die Cult leider en zijn handlangers (zal maar niet verklappen wie dat zijn ;) ) zitten achter een trailie hek en ik krijg die niet open. en kan daardoor niet verder. bug? heb ik een sleutel gemist? wat doe ik fout?
Link naar reactie
// Red Dragon : klopt ... maar als het goed is hoor je twee mensen tegen elkaar praten, ik denk dat pas na afloop er iets hoort te gebeuren ... heb je wel alle items op de begane grond 'verzamelt' & met de mensen daar proberen te praten ? misschien dat dat helpt ... zelf heb ik alle verdiepingen van de toren gehad (standaard kill & plunder taktiek voor XP's ;)), terwijl ik in theorie al vrij gauw naar het hoogste niveau had kunnen gaan. ik zelf had toen zoiets van : 'bad guy' (ik denk dat je begrijpt waarom ;)) => /me kill him ... en toen brak de hel los ... btw : ik had wel een probleem met dat deel ... Er stond op een gegeven moment een lege entry in m'n journal (er stond een of andere vage foutmelding in de plaats) // -- Ik heb zo m'n bedenkingen bij on-line spelen nadat ik een paar berichten op het NWN-forum heb gelezen. Er schijnen nogal wat PK'ers en ander ongedierte rond te hangen ... en gezien de niet bepaald stabiele servers :( Ik hoop dat het niet zo erg is als ik straks een keer on-line ga ...
Link naar reactie
//Jafo Ik heb de hele toren afgestreund op de zelfde manier en om de zelfde reden als jij. die Foute entry in me Journal had ik ook. en ik heb NWN versie 1.20 (laatste update) wat die bovenste verdieping betreft. er gebeurd niets. ze praten niet en ik kan ze ook niet aanvallen. zelfs een Fireball activeerd ze niet . ik heb daarvoor de Lich vrijgelaten op de 8ste verdieping maar ik ontvang geen sleutel. Ik doe wel een stukje overnieuw. mischien dat dat helpt. Online spelen heb ik nog niet gedaan, maar ga ik zeker nog wel doen
Link naar reactie
Volgens mij kan je op die pc echt wel Neverwinter nights spelen. alleen moet je de settings wat omlaag gooien //Jafo Het probleem wat ik heb met de gate die niet open wil is groter dan ik dacht er zijn veel meer mensen met dit probleem en er is een mega draad op het NWN forum check dit draad: (WARINING SPOILERS!!!) http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=56871&forum=43
Link naar reactie
Zo te zien kun je beter een nieuwe pc (zonder monitor) kopen dan proberen onderdeel voor onderdeel te vervangen. En idd : als je rpg's ook maar een beetje leuk vind, dan is NWN een echte aanrader. En zelfs als je rpg's in eerste instantie niks vind, maar je hebt wel genoeg geduld om een spel niet in 5 minuten te willen uitspelen dan kun je met NWN nog genoeg plezier hebben.
Link naar reactie
Misschien schop ik een open deur in ( heb niet de hele draad gelezen ), in dat geval mijn excuses. Maar hebben jullie ook zo'n last van random crashes? bij mij crashed ie zeker een paar keer per dag ( ik heb nu vakantie, dus ik speel het ongeveer de hele dag, zolang ik niet eet of slaap :P ) Ben echt benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...