Ga naar inhoud

Neverwinter Nights is 'gold' !!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    162

ZO ik heb hem nu endelijk ook. ziet er mooi uit die GFX. Ik ben nog maar in de Acadamy.. ben zeker een uur bezig geweest om een karakter sammen te stellen. de mogelijkheden zijn legio. schitterend. ik ben nog maar net begonnen met dit spel maar ik heb er een zeer positief gevoel over. :)
Link naar reactie
Ha ! Ik ben al op de helft van het tweede hoofdstuk als een lvl 13 half-elven ranger + Dire boar companion. tip 1) lever het laatste component pas af als je alle missies/opdrachten hebt voltooid. Je kunt daarna namelijk niet meer terug naar Neverwinter zelf ... tip 2) 'recommended' knop zit er niet voor niks ... tip 3) praat met de 'henchman' die je meeneemt en je krijgt wellicht een handig itempje in ruil voor een dingetje dat je hebt gevonden ... Ik ga niks verklappen, behalve : hij/zij die leest, weet wat ;)
Link naar reactie
Thnx voor de tips Jafo. ik zal er op letten. Ik heb nu eindelijk een tijdje gespeeld en ik vind het erg mooi. zit een goed verhaal in en is verre van saai. ik heb een dwarven Rogue(lvl2)/fighter(lvl1) ik heb net de opdracht gekregen om de 4 creatures te vinden, dus erg ver ben ik dus niet. ik heb alleen iets raars met het geluid. als iemand spreekt dan hoor je het eerste woord 2x en daarna praat hij/zij gewoon normaal verder. ik heb dit met alle spraak in het spel. voor de rest werkt het geluid prima. ik gebruik uiteraad EAX 3.0
Link naar reactie
probeer eens een van de 'andere' geluidsinstellingen ... behalve D3D hebben ze ook nog een aantal alternatieve settings. Overigens : je hoeft geen 'Rogue' te zijn om langs vallen & sloten te komen. Die 'skills' kan iedereen leren (maar dan zijn ze wel wat 'duurder'), en daarnaast is er nog de 'rogue' die je in het begin als allereerste huurling tegenkomt. *waarschuwing* als je 'te veel' items hebt gaat het programma gek doen, het is namelijk niet zo slim dat het evt. extra containers zoals een 'bag of holding' (zeer duur, maar verrekte handig!) gaat te gebruiken. Het vullen van die dingen mag je dus helemaal zelf doen ... :( Je kunt dan bv niet meer fatsoenlijk van wapens wisselen of op z'n gunstigst wordt je 'encumbered' terwijl je dat nu net had voorkomen mbv zo'n extra zak. en voor mij erg : ik ben m'n prachtige knuppel kwijtgeraakt ... geen idee waar ie is gevallen of wie mij 'ontwapent' heeft :( :mad: M'n longsword+3 dat ik had gevonden heb ik gelukkig wel nog teruggevonden :)
Link naar reactie
[quote:af6766931c="JaFO"]probeer eens een van de 'andere' geluidsinstellingen ... behalve D3D hebben ze ook nog een aantal alternatieve settings. Overigens : je hoeft geen 'Rogue' te zijn om langs vallen & sloten te komen. Die 'skills' kan iedereen leren (maar dan zijn ze wel wat 'duurder'), en daarnaast is er nog de 'rogue' die je in het begin als allereerste huurling tegenkomt. [/quote:af6766931c] Ik heb alle geluid opties al geprobeerd en het blijft. maakt niet uit of ik EAX 1 2 of 3 doe of D3D sound of wathever. bij Warcraft III heb ik het ook. alleen met spraak gebeurt het. rest gaat prima. bij warcraft III gebeurt het niet bij alles wat gesproken word "in Game" alleen met bepaalde zinnetjes. bij NWN doet hij het wel met alles wat gesproken word wat de Rogue betreft. ik ben rogue omdat de roge [b:af6766931c]36[/b:af6766931c] mag verdelen als je begint dat mag geen enkel ander "beroep" 36 skilpoints direct aan het begin is verekte hadig. nu kan ik gewoon verder fighter worden en af en toe ene rogue level erbij en heerlijk sloten open maken. overigens heet een Rogue meer voordelen dan alleen sloten openen en vallen te verwijderen Stealth rulez. bij level 3 al 2d6 dammage bonus bij een geslaagde stealth attack en bij level 5 3d6. dat in combinatie met mijn fighter skilles en weapon focus met een Great Axe is erg effectief.
Link naar reactie
Let wel op dat die 'critical hits' & 'sneak attacks' niet voor ondoden e.d. gelden ... (er zijn beesten met 'immunity to sneak/critical attacks' ). Maar je hebt op die manier wel een goede keuze : - de rogue-class krijgt de meeste skillpoints/level - fighter-class krijgt de meeste 'feats'/level (je kunt je daardoor een 'foute keuze' veroorloven) Aan de andere kant ... de ranger heeft ook 'move silent/hide' als class-skill ... daardoor kan ik langs monsters wandelen als ik dat wil (in chapter 1 & 2 was dat handig op momenten :)). Bovendien heb ik (sinds lvl 6) een 'animal companion' en die Dire Boar met z'n +/- 60 hp & aanvallen is verdomd handig. Over vallen maak ik me niet echt druk ... dankzij de 'protection from elements'-spell kan ik ze gerust af laten gaan zonder zelf schade te lijden :) Die spreuk helpt ook nu ik tegen elementals, mephits, hellhounds en red Slaads e.d. moet vechten ... 40 extra hitpoints zijn wel handig dan :D
Link naar reactie
zo heeft elk keuze zijn voor en nadelen. ik speelde eerder vaak Paladin. heb Baldur's gate 1 en 2 en expansions als een Paladin uitgespeeld. wou nu wel is wat anders vandaar mijn keuze. Ranger lijkt me ook wel cool het mooie van NWN vind ik dat je zo mega veel keuze mogelijkheden heb en erg veel vrijheid. lijkt me leuk als ik wat meer ervaring met de 3th rules heb en NWN om het een keer Online met je te spelen
Link naar reactie
Paladin is idd ook handig vanwege die gratis 'immunity to fear' die je al op lvl 1 krijgt. Ik ben in ieder geval maar wat blij dat ik een amulet heb dat hetzelfde regelt, want anders was het vechten tegen mummies verdomd moeilijk geworden. Ik heb overigens pas 1 'superwapen' gevonden : een 'Neckbiter' (short sword +2 / Vampiric +3) als ik nu nog iets beters dan dat long sword+3 vind ... :D
Link naar reactie
je zit toch pas in chapter 2 of 3? ik denk dat je de meeste van die zware wapens pas in chaper 5 of zo vind. ik zit nog maar in chapter 1 en daar ben ik al erg blij met me simpele Great Axe. Paladin spelen was destijds ook erg leuk. omdat je een "goody goody doer" was had je een hoge reputatie en kon je veel doen. maar de hele tijd Lawfull good spelen gaat vervelen.
Link naar reactie
Ik zit inderdaad 'pas' in hoofdstuk 2 (zo'n beetje tegen het einde van het hoofdstuk voor m'n gevoel), maar gezien het feit dat ik lvl 14 ben en het spel 'maar' tot level 20 gaat ... Als je in hoofdstuk 1 'core' goed hebt rondgekeken (en met mensen praat) dan zul je een smidse tegenkomen waar je een aantal 'superwapens' & 'superarmors' kunt laten maken. Ik had genoeg spullen & geld om het armor te maken, maar helaas was het 'heavy armor' en kon ik het dus niet gebruiken. Zelf ben ik 'neutral good', wat betekent dat ik me iha vrij netjes gedraag maar aan de andere kant zal ik nooit zeggen 'laat die beloning maar zitten'. Overigens : na het doen van bepaalde missies stijg/daal je op de 'good-evil'-schaal. Of dat bij de 'lawful-chaotic'-schaal ook mogelijk is heb ik (nog) niet gemerkt. Op dit moment ben ik '100 good'/ '50 neutral' ... Echt puur 'evil' zul je niet kunnen spelen, want dan zou je je eigenlijk aansluiten bij de 'bad guys' van het verhaal ... Aan de andere kant kun je als 'lawful good' dus wel degelijk naar 'lawful evil' afzakken en daarmee je paladin-eigenschappen (tijdelijk) kwijtraken. Wat ik zeer leuk gedaan vind is de manier waarop je sommige npc's buiten de verhaallijn om kunt afpersen (als je dat wilt en je 'persuade'-skill hoog is) ...
Link naar reactie
//JAFO mischien moet je je ranger wat meer multiclass maken. paar levels van een ander beroep erbij. anders zit je dadelijk in chapter 3 al met een lvl 20 ranger. Toen ik begon was ik 80 good 15 chaotic nu is dat al iets van 88good chaotic is het zelfde gebleven. dus bij mij stijgt het ook. had een paar mensen geholpen in het gevangenis district, kreeg ik meteen een aantal punten bij good. ik heb gezien dat sommige winkels voor een hoop goud leuke "super items" (om jou term maar te gebruiken) verkopen. maar daar heb je in het begin echt geen geld voor. Evil spelen is meestal niet te doen in dit soort games. je kan wel chaotic neutral spelen en dan neigend naar het kwade maar als je te evil speelt kan je nergens meer normaal je gezicht laten zien. ik heb bij Pesuade 6 skill points en het werkt aardig. zo heb ik de eigenarese van de "moonstone mask" (die 18+ toko) met pesuade omgepraat, nu mag ik 3 schilderijen voor haar jatten. Ook kan je liegen, soms staat er de optie [lie] bij, heb ik ook al eens gedaan toen iemand vroeg of ik een thief was, "[lie] oh.. no. " werkte prima :) erg leuk dat dit allemaal kan. spel is een topper vind ik
Link naar reactie
Ik probeer niet 'zomaar' ff een andere klasse erbij te pakken vanwege 'power' o.i.d. Wat dat betreft komt eigenlijk alleen 'paladin' in aanmerking, maar ik weet nog niet of ik zover wil gaan. ... en bovendien is het *totaal* van al je klasses maximaal 20 (dus als lvl 16 ranger kan ik maximaal lvl 4 in een andere klasse worden). Ten tweede zou ik dan nog sneller op het maximum zitten aangezien humans & half-elves geen enkele 'favored class' kennen. Ik krijg dus geen enkele penalty in xp omdat te goed als 'ranger' ben ... btw : als je er de gewoonte van maakt om alles wat je vijanden laten vallen te verkopen dan heb je het geld zo binnen. Ik heb bijna 100.000 goudstukken op zak, dus ik kan zo'n beetje alles kopen wat ik wil ... Het op en neer reizen mbv die 'stone of recall' is dus voor mij al helemaal makkelijk. :) Overigens : Ik weet wie *de* vijand is (in hfdstuk 2 vind je genoeg hints), maar desondanks is het nog steeds spannend :)
Link naar reactie
Ik ben nu ook eindelijk een stukje verder Rogue (lvl 4)/Fighter (lvl 3) Ik heb 3 van de 4 ingredienten en erg veel subquest gedaan beina aan het einde van chapter 1 dus. ik vind dit spel onzettend goed en een "must have" voor alle RPG fans en zeker voor die gene die Baldur's gate en zo een topper vond. schitterend spel dit vraagje aan Jafo. hoe heb jij die 4 zwaarden in de Tomb van Never verslagen (subquest in chapter 1)
Link naar reactie
Die 4 zwaarden ? - m'n huurlingen 'hold your ground'-order gegeven - naar binnen gegaan - naar de kist sprinten, (potion of speed & barksin had ik volgens mij gedronken) - inhoud meenemen - F12 (stone of recall) ... Ik probeerde in eerste instantie te vechten, maar die zwaarden waren (voor mij) zo sterk dat dat niks opleverde dan ellende.
Link naar reactie
[quote:c13abd1cc4="JaFO"]Overigens : na het doen van bepaalde missies stijg/daal je op de 'good-evil'-schaal. Of dat bij de 'lawful-chaotic'-schaal ook mogelijk is heb ik (nog) niet gemerkt. Op dit moment ben ik '100 good'/ '50 neutral' ... Echt puur 'evil' zul je niet kunnen spelen, want dan zou je je eigenlijk aansluiten bij de 'bad guys' van het verhaal ... Aan de andere kant kun je als 'lawful good' dus wel degelijk naar 'lawful evil' afzakken en daarmee je paladin-eigenschappen (tijdelijk) kwijtraken. Wat ik zeer leuk gedaan vind is de manier waarop je sommige npc's buiten de verhaallijn om kunt afpersen (als je dat wilt en je 'persuade'-skill hoog is) ...[/quote:c13abd1cc4] Goede tip chaotic-neutral karakters en afpersen/intimideren gaan niet samen voor dat je het weet valt iedereen je aan :( (te evil geworden) Kan ik er wat aan doen dat mijn barbarian dwarf van poen houdt . Ik werd gedwongen een aantal savedgames terug tegaan om mijn good evil schaal weer een beetje in balans te brengen. Ik werd overal aangevallen zelfs door kendrak dus ik kon mijn oortjes ook niet inleveren :( Dit neemt niet weg dat dit een topper is zal binnenkort een ander karakter opstarten ben er nog niet helemaal uit wat het precies wordt de kans is trouwens groot dat het weer een dwarf wordt i.i.g geen elf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...