Ga naar inhoud

Neverwinter Nights is 'gold' !!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    162

[quote:a47993a379="JaFO"] Vanavond toch maar eens proberen, alleen hopen dat ik een fatsoenlijke server kan vinden. Mijn on-line karakter : Mosh Tigthan (Half-Orc Barbarian) ... M'n singleplayer karakter ga ik niet on-line gebruiken aangezien er we nog niet hoger dan lvl 20 kunnen gaan.[/quote:a47993a379] Als je van roleplaying houdt en een europese server zoekt(minder lag) hou deze site dan eens in de gaten, ze lanceren binnenkort een persistant world (nu maar hopen dat Bioware de server vault bug snel oplost), maar er worden ook mods gespeeld. http://nwn.bhaal.com/ de voertaal is trouwens Engels.
Link naar reactie
Volgens mij staat ergens beschreven dat de hulpjes (summoned creatures niet inbegrepen) niet hoger gaan dan level 14 :( . Je kunt in zo verre je hulpje dwingen een level omhoog te gaan als je nadat jij een level omhoog bent gegaan gewoon ieder hulpje vraagt om een leveltje omhoog te gaan gewoon de een dumpen en de ander inhuren etc etc. Ik zit nu 'vast' bovenop de wizardstoren en aangezien Red Dragon op vakantie is en hij mij dus niet kan vertellen hoe ik van die toren afkom is voorzover ik weet de enige manier om van die toren af te komen je recall steen gebruiken als er iemand een andere(/juiste ?) manier weet laat mij dit dan ff weten. Mijn chaotic/evil dwergje is nu level 15 en sleept zich het apelazerus aan goud en ander spul (wapens, harnassen en een hele collectie aan flesjes). Ik zal ff een bijna gelijkwaardig dwergje produceren om het online gedeelte uit te proberen.
Link naar reactie
'save character' maakt een lokale copie die je on-line kunt gebruiken. Waar en hoe precies zit je vast ? Heb je het gesprek meegemaakt ? Volgens mij kun je dan idd gewoon via de steen van de toren af ... (je hebt dan als het goed is alle info). Overigens zou ik alles dumpen/verkopen wat je niet direct gebruikt. Meer dan een set 'armor' meeslepen is m.i. gewoon zonde van de ruimte.
Link naar reactie
[quote:9ad2c38d2d="JaFO"]'save character' maakt een lokale copie die je on-line kunt gebruiken. Waar en hoe precies zit je vast ? Heb je het gesprek meegemaakt ? Volgens mij kun je dan idd gewoon via de steen van de toren af ... (je hebt dan als het goed is alle info). Overigens zou ik alles dumpen/verkopen wat je niet direct gebruikt. Meer dan een set 'armor' meeslepen is m.i. gewoon zonde van de ruimte.[/quote:9ad2c38d2d] Yep het gesprek meegemaakt, de achterblijvers afgemaakt ook in in het kamertje geweest en daar huisgehouden. :D 'Vast' is niet het juiste woord ik ben reeds van de toren af doordat ik gewoon mijn recallsteen gebruikt heb maar ik wilde weten of er ook andere manieren zijn. (ik heb bovenop de toren een savegame aangemaakt gerecalled en een andere savegame aangemaakt en gewoon verder gegaan maar ik was na het lezen van de berichtjes van red dragon e.a. over het vastzitten bovenop de toren gewoon benieuwd of ik misschien iets over het hoofd had gezien ). Ik loop rond met een minimum aan harnassen en wapens: 1 harnas, 3 wapens en 1 schild maar al die potions en allerlei verschillende magic items. (al met al draagt mijn dwergje nog geen eens een kwart van het gewicht dat hij in totaal mag dragen. Dus zo erg is het niet :) ) save character is idd handig en ook gebruik van gemaakt, maar uit ervaring weet ik dat veel mensen online niet graag samenwerken met een chaotic evil character waarom weet ik niet het is nu eenmaal zo :(
Link naar reactie
Het beste item dat je kun hebben zijn de 'magic bag' de goedkope varianten laten een item tot 20% van z'n oorspronkelijke gewicht wegen. Er zijn er ook enkele waardoor de items helemaal niks wegen ... // Chaotic Evil ... tja "evil" is niet al te gauw geneigd om samen te werken. Bovendien : evil betekent niet dat je zonder meer iedereen mag afmaken of andere asociale dingen 'mag' doen ... Speltechnish gezien zijn de CE-karakters ware psychopaten die na een paar seconden het tijdelijke voor het eeuwige hebben gewisseld. Je zult ze dan ook eigenlijk alleen als NPC slachtvee tegenkomen. Als je met een vaste groep speelt, dan is een 'evil' karakter niet zo erg omdat men dan weet dat je je dan niet als een *beep* gedraagt omdat je hen niet aardig vind. btw : vragen naar allignment is net zo iets als een vrouw vragen naar haar leeftijd ... = niet netjes ;)
Link naar reactie
[quote:aafa97f74e="JaFO"]Het beste item dat je kun hebben zijn de 'magic bag' de goedkope varianten laten een item tot 20% van z'n oorspronkelijke gewicht wegen. Er zijn er ook enkele waardoor de items helemaal niks wegen ... // Chaotic Evil ... tja "evil" is niet al te gauw geneigd om samen te werken. Bovendien : evil betekent niet dat je zonder meer iedereen mag afmaken of andere asociale dingen 'mag' doen ... Speltechnish gezien zijn de CE-karakters ware psychopaten die na een paar seconden het tijdelijke voor het eeuwige hebben gewisseld. Je zult ze dan ook eigenlijk alleen als NPC slachtvee tegenkomen. Als je met een vaste groep speelt, dan is een 'evil' karakter niet zo erg omdat men dan weet dat je je dan niet als een *beep* gedraagt omdat je hen niet aardig vind. btw : vragen naar allignment is net zo iets als een vrouw vragen naar haar leeftijd ... = niet netjes ;)[/quote:aafa97f74e] Idd die magic bags zijn super !! Ik zie mijn chaotic-evil dwerg ook als een echte psychopaat aleen is hij niet zo gestoord dat hij het belang van samenwerken niet ziet. (ook al zal hij alleen maar een samenwerkingsverband aangaan als hij er zeker van is dat hij er zelf een stuk beter (machtiger,rijker) van wordt). De redenen van de andere leden van de groep waar hij inzit interesseren hem niet het gaat hem alleen om eigenbelang. :). Hij zal dan ook nooit iemand van zijn groep aanvallen tenzij deze hem 'een oor probeert aan te naaien' dan zal zijn wraak zoet zijn :D
Link naar reactie
Ik was ff de officieele naam kwijt voor het beste type (ik had er op het einde een stuk of 3 + een stuk of 5 'adventuring bags' zoals ze genoemd werden dacht ik). Draken zijn alleen makkelijk als je precies het juiste spul hebt + een dosis geluk ... Ik denk dat als de AI van m'n huurling en beestjes wat beter was geweest dat de sterkste draak in het spel het helemaal geen groot probleem was geweest. Overigens : in de P&P-versie is een draak niet bepaald een monster dat je alleen aan kunt.
Link naar reactie
[quote:7de96d2778="Hu'uruun"]Niks magic bag, bag of holding moet je hebben! (Heb daar 2 van) Veel beter!!! Trouwens, van de wizard's toren kan je idd alleen of met de stone of recall, tenminste ik heb geen andere weg gevonden. Maarre, hebben jullie NWN nou nog steeds niet uitgespeeld??? Ik wel... Trouwens Draken = easy...[/quote:7de96d2778] Bag of holding is een magic bag. :P Ik heb NWN idd nog niet uitgespeeld het gaat mij niet om hoe snel maar meer om hoeveel quests ik voltooid heb. Ik heb geen haast. Ik kam alles zorgvuldig uit laat geen kist gesloten achter enz enz. Draken in je eentje verslaan zou onmogelijk moeten zijn maar ja het is slechts een spel.
Link naar reactie
[quote:06b8c94d3b] Ik zie mijn chaotic-evil dwerg ook als een echte psychopaat aleen is hij niet zo gestoord dat hij het belang van samenwerken niet ziet. (ook al zal hij alleen maar een samenwerkingsverband aangaan als hij er zeker van is dat hij er zelf een stuk beter (machtiger,rijker) van wordt). De redenen van de andere leden van de groep waar hij inzit interesseren hem niet het gaat hem alleen om eigenbelang. :). Hij zal dan ook nooit iemand van zijn groep aanvallen tenzij deze hem 'een oor probeert aan te naaien' dan zal zijn wraak zoet zijn :D[/quote:06b8c94d3b] Dit klinkt meer als neutral evil. Even een citaat uit het AD&D players handbook(2nd edition): [i:06b8c94d3b]Neutral Evil: Neutral evil characters are primarily concerned with themselves and their own advancement. They have no particular objection to working with others or, for that matter, going it on their own. Their only interest is in getting ahead. If there is a quick and easy way to gain a profit, whether it be legal, questionable, or obviously illegal, they take advantage of it. Although neutral evil characters do not have the every-man-for-himself attitude of chaotic characters, they have no qualms about betraying their friends and companions for personal gain. They typically base their allegiance on power and money, which makes them quite receptive to bribes. An unscrupulous mercenary, a common thief, and a double-crossing informer who betrays people to the authorities to protect and advance himself are typical examples of neutral evil characters.[/i:06b8c94d3b] en even voor de volledigheid: [i:06b8c94d3b]Chaotic Evil: These characters are the bane of all that is good and organized. Chaotic evil characters are motivated by the desire for personal gain and pleasure. They see absolutely nothing wrong with taking whatever they want by whatever means possible. Laws and governments are the tools of weaklings unable to fend for themselves. The strong have the right to take what they want, and the weak are there to be exploited. When chaotic evil characters band together, they are not motivated by a desire to cooperate, but rather to oppose powerful enemies. Such a group can be held together only by a strong leader capable of bullying his underlings into obedience. Since leadership is based on raw power, a leader is likely to be replaced at the first sign of weakness by anyone who can take his position away from him by any method. Bloodthirsty buccaneers and monsters of low Intelligence are fine examples of chaotic evil personalities.[/i:06b8c94d3b] Hieruit concludeer ik dat een character dat 'chaotic evil' is überhaupt niet in een party wil of kan opereren waarin ook characters met een 'good alignment' zitten. Hoe dan ook; Als een character in mijn party 'chaotic evil' gedrag vertoont, is het: Hij eruit of ik eruit, maar ja, de meeste van mijn characters zijn dan ook 'chaotic good'. :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
draken zijn in het echt idd bijna niet te verslaan :wink: 8) en in de meeste games eigenlijk te makkelijk in BG2 was die rode draak die "Holy avanger" +5 zwaard bij zich had echter nog best lastig te verslaan. maar zoals JAFO al zegt. in een P&P adventure zijn ze bijna niet te verslaan. Het wizard tower probleem wat ik had heb ik opgelost via het NWN forum. zie link eerder in deze topic.
Link naar reactie
[quote:12f76b46e2="Hu'uruun"]Firkraag??? Heb jij nooit Throne of Bhaal gespeeld??? De draken die daar zijn, zijn ietjes moeilijker, maar nog steeds erg simpel...[/quote:12f76b46e2] Firkraag ja. die heb ik verslagen met veel moeite. maar ik was toen level 12 paladin of zo. Throne of bhaal heb ik ook uitgespeeld maar vond daar de draken minder moeilijk persoonlijk, maar je heb dan al een "beefed up" character.
Link naar reactie
Dat is waar, maar als je solo speelt tegen de verbeterde gasten in ToB dan is zo'n Abizigal niet voor de poes (Heeft dan nog een "hulpdraak" - psionic- en een tweetal renegerende sterke wyverns). Heb jij trouwens ooit tegen de Twisted Rune gevochten in BG2:SOA? Of Kangaxx (simpel)? Edit: Abizigal heeft dan een "kleine" 600 hitpoints... En een ongelimiteerde hoeveelheid "heal" spreuken (Cleric, Lvl 6 spreuk)... :wink: :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...