Ga naar inhoud

GTA3 probleem¿¡ (owww, zielig voor mij)


Aanbevolen berichten

Probleemmm.... Ik speel al ongeveer een week GTA3, met alle display opties aan (op wide screen na). Nooit een probleem gehad (geen hapering gezien), vandaag XP opnieuw geïnstalleerd en haperen als een 486...... Ik heb de display optie "Trails" uit moeten zetten en in een lagere resolutie moeten spelen om het vlot te krijgen... Ik had al problemen (blauw stopscherm) met: nv4_disp.dll , nv4.dll , win32k.sys Wie kan helpen? heb Geforce2 MX400, MSI K7T266 Pro2 , AMD Athlon 1800+, 256 DDR, 60 Gig........ Al diverse dingen geprobeerd maar ben nu toch een week verder zonder oplossing..... JL
Link naar reactie
ik heb de 29.42 van guru3d.com al gedownload :D , mijn drivers uninstalled, (en omdat er geen setupjes bij de detonator van guru3d zitten) heb ik de drivers van mijn geforce kaart geprobeerd te updaten, maar dan kan die geen drivers vinden :cry: (ook niet als ik hem laat zoeken in de uitgepakte zip van guru3d)... Als ik zelf zeg welke drivers hij moet gebruiken, dan kan ik alleen kiezen (in het uitgepakte zipje van guru3d) tussen verschillende geforce 4 kaarten of quadro kaarten :o , duzzz... Wat nu¿¿¿
Link naar reactie
Pak de drivers uit in een directory en open het bestand NV4_DISP.INF Zoek de [NVidia.Mfg] sectie op en voeg eronder toe: %NVidia.Nv11% = nv4, PCI\VEN_10DE&DEV_0110 Ga vervolgens naar de [Strings] sectie en voeg eronder toe: NVidia.Nv11 = "NVIDIA GeForce2 MX/MX 400" Opslaan en bij de eigenschappen van de videokaart als driverdirectory de voorgenoemde directory opgeven.
Link naar reactie
jullie allemaal weten niet wat jullie zeggen. kijk GTA3 HEEFT de volgende problemen te lage framerate zeg maar rond de 10 tot 15 en soms zelfs onder de 10 dat probleem kan je oplossen door het volgende: 1:haal nieuwe drivers van de site van je vid card 2:haal de nieuwe direct x ,,8.1 is best wel goed 3:haal de no cd patch en volg hun instructies 4:haal 4 in 1 patch dan zijn er nog problemen met het geluid dat komt gvd omdat je een pentium en die zijn niet zo goed in games verwerken ,(ik raad je ook aan amd athlon aan zoals de nieuwe amd athlon xp 2100 anyway je kan het geluid problemen verwerken door alle audio files uit je cd te kopieren naar de audio map in je gta 3 folder dat was de preek van MADMocro :wink: beste vriend van Acid Puke extra vragen: madmocro@hotmail.com
Link naar reactie
Acid, volgens mij ben jij degene die niet weet wat ie uitkraamt, want er staat toch duidelijk AMD XP1800. De nieuwe drivers HEEFT ie van de site gehaald, alleen de PNP string voor de MX400 staat niet in de INF file en heb daar een oplossing voor gegeven. De directx 8.1 zit al in XP. De laatste 4 in 1 4.38(2) heb je (voor XP) alleen nodig als je een ATA133 conroller en dito HD hebt.
Link naar reactie
[quote:e41da19a81="Acid Puke"]jullie allemaal weten niet wat jullie zeggen. [b:e41da19a81]En dan een heleboel onzin[/b:e41da19a81][/quote:e41da19a81] Denk je niet dat iedereen dat hier al geprobeerd heeft? Dat werkt dus voor geen meter. En waarom zou een no cd patch helpen? Dat is wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
Link naar reactie
Het enige wat ik bij MS kan vinden is http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q284154 Heb je een update gedaan naar XP, of een nieuwe installatie ? Wat je in ieder geval kunt doen is de Gforce deinstalleren, zoeken naar NV*.* bestanden, die weggooien, en XP de hardware laten zoeken en de 27.xx drivers installeren.
Link naar reactie
[quote:0e15045eb5="Jongetje Leo"]ik heb 27.42 geïnstalleerd, voorlopig is die alleen nog maar vanuit het spel vastgelopen: unhandled exception blablablabla Hoe repair ik dat??? En kan ik ook nog nieuwere drivers downloaden (die goed werken met mijn geforce 2 mx 400??? JL[/quote:0e15045eb5] Nee . 29.42 zijn de nieuwste en die heb je al geprobeerd. overigens is nu op www.nvidia.com de complete 29.42 driver (.exe driver) van 8MB die wel de oudere kaarten zoals de GeForce 2 MX 400 ondersteund. de 27.42 zijn echter tot nu toe een van de beste drivers voor de Geforce 2 lijn. de fout die jij omschrijft klinkt meer als een gehuegen fout of een fout van het spel zelf dan dat het aan de videokaart ligt. wel spel geeft die error? en is het alleen met dat spel? test de GeForce 2 MX 400 van je eens met deze 27.42 drivers en andere games. probeer 3dmark2001se eens te draaien. als die vastloopt zegt genoeg over de stabieliteit van je videokaart, drivers en de rest van je pc.
Link naar reactie
GTA 3 gaf die fout... Eigenlijk lopen alle spellen vast (3D, strategie, enz.) , maar bij worms2 duurt het minstens een half uur... Midtown madness 2 is te spelen (niet dus) , hij gooit alle textures door elkaar heen. Alleen bij het ene spel geeft ie een foutmelding en bij anderen alleen dat het spel gecrashed is... Nu ben ik 3dmark2001se aan het downloaden... Na 3dmark draaien hoor je et wel... JL
Link naar reactie
NNNeeeeeeee Het werkt nog niet, ik heb 3dmark2001se nog niet gedraaid... Maar vandaag binnen tien minuten in een spel vastgelopen: nv4_disp.dll had weer eens een fout... En opnieuw opgestart, ik zit nog geen 3 minuten in windows loopt ie alweer vast (geen spel aan alleen muziekje), dit is de fout: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8059838A, 0xF3C6BA90, 0x00000000) Wat nu¿?¿
Link naar reactie
Oeps: http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q315335 Check je memory timings in de bios eens (evt. CAS/RAS timing hoger zetten of timing op 'safe' zetten). Hoe hoog is je kast temp ? (hoge kast temps willen nog wel eens memory problemen oplveren) Check je AGP timing eens (zou 2x moeten zijn)
Link naar reactie
Yes, ik heb er weer een fout bij... DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dit bestand had iets: ks.sys met stopfout: 0x000000D1 En... 3dmark gedraaid, sommige onderdelen deed ie niet: no hardware found (of zoiets), skipping test... Bij batch run liep me computer vast met bovenstaande fout. mijn score was iets van 2738, is dat goed??? Mijn kast temp is ongeveer 40 (te hoog?) JL
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...