Ga naar inhoud

wie zegt ja en wie zegt nee


Aanbevolen berichten

Dat kan sowieso niet, omdat ze allemaal andere hardware hebben, en dus verschillende instructiesets. Emulatieprogramma's zijn er wel, maar die vretenm behoorlijk wat kracht, zoveel kan je met een Xbox ieg niet leveren. En als het wel kan is het nog maar de vraag of het ook nog allemaal goed gaat.
Link naar reactie
*ahem* Bleem! : playstation-emulator voor pc & DC. Door de rechtzaken die Sony tegen het bedrijf gevoerd heeft zijn ze failliet gegaan ondanks het feit dat Sony het proces verloren had. M.a.w. zelfs als het technisch mogelijk zou zijn de PS1,PS2 en/of GC te emuleren met een 'chipje' in de X-box dan nog kun je van Sony & co verwachten dat ze dat proberen tegen te houden met alle middelen die ze hebben. Op z'n minst kunnen ze het bedrijf beschuldigen van poging tot reverse engineering en/of overtreden van de copyright-bepalingen ... Gezien de hoeveelheid geld & advocaten die Sony tot z'n beschikking heeft denk ik dat er geen enkel bedrijf in zal slagen zoiets 'officieeel' te maken zonder toestemming van Sony & co.
Link naar reactie
[quote:8f0d50787f="kajutsa"]De hele emulator wereld zuigt![/quote:8f0d50787f] Wow! 'De emulatorwereld'! Dat klinkt wel erg bruut. Een dimensie waarin allerlei arelaxte wezens 'dwellen' die je emuleren naar afgrijselijke consoles ("We have eternity to know your fleshhhhh"). Ik zal Clive Barker (die fantastische schrijver *hoest* die het hellraiserverhaal bedacht heeft) er eens over mailen... Eehhh, maar goed on topic dus... De casus is natuurlijk absoluut niet realistisch, maar... ALS het zou kunnen... Dan zou ik dat wel cool vinden. Want dan kon ik een console op grond van hardware en prijs kiezen (XboX dus) en daar vervolgens toch Final Fantasy X (nog nooit gezien, maar iedereen is altijd nogal dol op die spellen) op spelen en GT e.d. Ik vind die gameconsole spellen wel vies duur trouwens.
Link naar reactie
zoiets is in het verleden al eens geprobeerd : de MSX-homecomputer ... En je had (lang niet zo erg als bij pc's) het probleem dat je niet 100% zeker wist of een spel wel zou lopen ... En wat is nu net *het* voordeel van consoles ? Als je een spel koopt dan werkt het en weet je wat je kunt verwachten... in tegenstelling tot pc-spellen waar je altijd wat van geknutsel hebt voordat het loopt en of het bij jouw net zo goed uitziet als bij de buren. // --- Spellen voor consoles zijn zo duur omdat de fabrikanten daar nu net het geld mee moeten verdienen. Daarnaast moeten softwareproducenten licentie-kosten betalen, terwijl je voor het maken van een pc-spel behalve de pure ontwikkelingskosten niks extra's kwijt bent.
Link naar reactie
En als jij nu bijv. een Xbox koopt weet je zeker dat je een jaartje of 3 goed zit. Als jij nu een Geforce4 ti koopt, zit je wel goed... maar niet voor zo'n lang termijn als bij een (nieuwe) console. Want de zware spellen die juist zo leuk zijn op de pc, speel jij over een jaartje niet meer optimaal op je pc. Dus dan kan je alweer zeggen dat de Geforce4 ti verouderd is en dat het tijd is voor een nieuwe! En dan hebben we het alleen over de videokaart... want je moet ook rekening houden met bijv. memory en je CPU etc. Bij een console heb je al deze problemen niet!
Link naar reactie
De PSX is helemaal lang meegegaan. Wat betreft dat probleemloze spelen van spellen trouwens. Ik zag Halo dus op de XboX en het beeld vertoonde af en toe wel schokjes! Als ik een GF4ti koop, weet ik iig zeker dat ik geen last heb van dat soort grappen. Vergeet trouwens niet dat men op een console sneller tevreden is met spellen. Ik zag dat voor de N64 bijvoorbeeld nog Doom is uitgebracht. Ja, dat kan ik ook nog wel draaien op een ouwe 486. Op de pc worden ze gewoon in hoog tempo veel mooier.
Link naar reactie
[quote:ffaf6cf2e2="Count Uilesnor"]Vergeet trouwens niet dat men op een console sneller tevreden is met spellen. [/quote:ffaf6cf2e2] Bedoel je daarmee de graphics van spellen? Ja, dat lijkt me logisch--> als ze de kwaliteit van de spellen op de console niet mooi zouden vinden, hadden ze hem nooit aangeschaft. :)
Link naar reactie
Consoles en PC vanuit een ouder gezien (ik heb 2 kids). Ik kan aardig met PC's overweg, dus koop ik alleen maar PC spellen en de pc wordt ook voor school, internet en zo gebruyikt. Daarom krijgen ze ook geen Xbox, Nintendo, Dreamcast of zo. Als je geen verstand hebt van PC's, dan koop je console voor de kids en de nog duurdere spellen. Goede oplossing, alleen vindt ik het naar dat de fabrikanten daar misbruik van maken (ze willen een monopolie creeren) , spellen niet uitwisselbaar, als ze een nieuwe versie uitbrengen dan is het niet downwards compatible en [b:07e54fd2ea]je bent afhankelijk van het succes vd console hoelang je het kan gebruiken.[/b:07e54fd2ea] Dreamcast was dacht ik na pakweg een jaar overleden, dus weg geld. Als reactie op de starter van dit topic : je zal normaliter geen andere spellen op de Xbox kunnen spelen.
Link naar reactie
[quote:3e77a8a886="Bosje"]Dreamcast was dacht ik na pakweg een jaar overleden, dus weg geld.[/quote:3e77a8a886] Dat heeft alles te maken met het feit dat sega te lang niets van zich had laten horen en toen opeens met een nieuwe console op de markt kwam. Toen die console uitkwam had iedereen al een Nintendo64 of een Playstation en vond het niet de moeite waard om de dreamcast te kopen! Ook was dus het vertrouwen weg van Sega bij de mensen! Hierdoor werden er dus bijna geen dreamkasten verkocht en daarom kon sega het hoofd dus niet meer boven water houden! Heel jammer, want hun eerdere produckten waren super...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...