Ga naar inhoud

Systeemeisen GTA 3


Aanbevolen berichten

Ik heb nu van verschillende gebruikers gelezen dat GTA 3 beroerd draait (slechte framerate etc.) Kunnen hier mensen reageren bij wie GTA 3 wèl als een zonnetje draait en graag je systeem & OS vermelden a.u.b. Het valt me op dat ATI-kaarten het moeilijk hebben. Zelf heb ik een GTS 2 pro kaart, AMD T-bird 1,2 Ghz, 384 MB sdram draaiende onder Win 98 SE. Hoop dat het genoeg is.
Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En toch, hier kom ik weer met m'n TNT2 en Celeron 800 en 192MB RAM. Draait hier op soms enkele haperingen na perfect op een resolutie van 800x600x32 en dan misschien niet [b:8d4a697254]helemaal[/b:8d4a697254] op full detail maar het blijft een best mooi spel. Alleen heb ik een probleempje (wat waarschijnlijk ergens in de instelingen zit ofzo) dat de grafics nog even blijven staan dus dat je dingen eventjes een paar keer dubbel zit. Als iemand daar de oplossing voor heeft, graag een reply.
Link naar reactie
Boerke87, heb je al geprobeerd Trails uit te zetten bij display properties? En ik heb een athlon 1000, ATI radeon 8500 en 512MB ram.. toch draait ie bij mij niet super.. ik heb al nieuwe drivers en winXP fix geinstalleerd en hij draait daardoor wel iets beter dan in het begin, maar de framerate dropt nog steeds behoorlijk bij complexe omgevingen of veel verkeer. Heb draw distance al op allerlaagst staan, maar hij draait gewoon niet soepel. Zowel onder win98 als winXP. Dat mijn athlon1000 misschien te traag is kan ik nog inkomen.. maar waarom zeggen mensen met een veel minder systeem dan dat ie bij hun wel goed draait ??? Stel ik te hoge eisen of zijn zij snel tevreden? Hijis bij mij speelbaar, maar momenten met 15-20fps vind ik niet lekker spelen...
Link naar reactie
[quote:0123ba74d0="Boerke87"]Ok bedankt voor de tip, zal het zo eens proberen. btw: waar haal je die XP Fix vandaan? Wil misschien ook wel eens helpen.[/quote:0123ba74d0] weet zo de link niet.. staat wel in een ander forum (tweakers) dat nu plat ligt. Maar het staat geloof ik ook in de readme van GTA3 [edit] http://download.microsoft.com/download/whistler/Patch/Q306676/WXP/EN- US/Q306676_WXP_SP1_x86_ENU.exe. en als je NL winXP hebt moet je een andere hebben
Link naar reactie
Ik heb het idee dat XP & de trails-optie de ellende (slechte fps) voor de meesten veroorzaakt. Zelf heb ik naar mijn idee toch een goede snelheid. Systeem : AMD 800 MHz 512 Mb RAM Ati Radeon 8500 OEM (250/250 geklokt dus) Win 98SE Ik speel het spel op 1024x768 32-bits en maximum detail. Trails heb ik uit staan (vond ik zowiezo erg irritant) // Corwin Als ik zo je systeem bekijk dan moet je het kunnen redden.
Link naar reactie
Volgens mij is Windows XP de hoofdoorzaak. Ik heb een tijdje een Dual boot Win Xp pro en Win 98 SE gehad; 3Dmark2000 was bij XP wel 1000 punten lager. Draai momenteel alleen Win98 SE. Heb exact hetzelfde systeem als Corwin. Ben nu zeer benieuwd naar mensen die GTA 3 met Win98 SE draaien!
Link naar reactie
Toen ik GTA3 nog kon spelen (lees "kan GTA3 niet meer installeren" topic) draaide hij op mijn systeem zeer goed, alleen als het ging regen was het minder. Dit waren de instellingen: systeem: Athlon Tbird 1,2 512 MB geheugen ATI radeon 8500 retail (275/275) omegaplutonium_xk1071_a Drivers Windows 2000 GTA3: draw distance 1 puntje frame sync OFF frame limiter OFF trails OFF 1024X786X16 Heb het ook met windows ME geprobeerd (zelfde systeem) en daar liep ie echt CRAP. Dus het kan best OS afhankelijk zijn
Link naar reactie
Het begint er hoopgevend uit te zien voor mensen met een Nvidia-kaart en die geen Win ME of XP als OS hebben. Een TNT2-kaartje draait heel aardig, terwijl de ATI's het massaal laten afweten, afgaand op de reacties tot nu toe. Toch een driver-kwestie? ATI heeft wat dat betreft geen beste reputatie. Wachten is op reacties van mensen met Geforce-kaarten en win 98 Se, zoals ik.
Link naar reactie
zie mn sig voor specs. (ik heb win Pro ipv home wat in mn sig staat) Ik heb gta 3 nu draaien op 1024x786x32 en hij gaat niet langzaam. ik heb alles op on staan, en view distance op standaard. Toch voel ik gewoon dat ie niet "soepel" loopt. op 1024x786x16 heb ik geen problemen. met 1280x960 x16 heb ik hetzelfde als met 1024x786x32...
Link naar reactie
Hmz, vreemd dat het spel bij zoveel mensen slecht draait :-? Met mijn systeem en de XP fix en een nieuwe crack (ik kon door een verkeerde crack mijn opgeslagen bestanden niet laden in GTA3).. Hier liep het al van het begin af aan goed 8), ik speel op 1280*1024*16 alles op max... alles loopt gewoon heerlijk soepel.. ik heb wel 16 bit omdat je het verschil toch niet ziet tussen 16 en 32, ik zal strax eens kijken of ie ook op 32 bit nog goed draait..
Link naar reactie
Ik denk dat ik 'm maar ga kopen. Als ik naar de specs van Mista Outlaw kijk, moet ie zeker goed kunnen draaien bij 1024*768 16 bit. Aangezien ik een 17" monitor heb, is een hogere resolutie niet nodig. Ik zie ook weinig verschil tussen 16 en 32 bit en weet uit ervaring 32 bit de performance behoorlijk kan drukken. Het enige spel dat ik ken waarbij 32 bit zeker de moeite waard is, is No one lives forever, omdat je dan agent Archer in de spiegels kan zien!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...