Ga naar inhoud

America's Army : niet zo maar een spelletje ...


Aanbevolen berichten

Dit is toch eigenlijk het laatste bedrijf waar je een 'spelletje' van verwacht, maar toch gaat het gebeuren. Het Amerikaanse leger is bezig met een (naar hun zeggen) zeer realistische FPS gebaseerd op de taken van het Amerikaanse leger. Enkele zaken die opvallen : - je speelt altijd als de 'Amerikaanse' zijde. Dit betekent dat beide teams denken de 'vijand' te beschieten ... - Teamkills worden absoluut niet getolereerd (1 TK en je wordt van de server geschopt naar het schijnt, meerdere en je wordt 'geband' ... ) - wapens zullen weigeren te schieten net als hun echte versies ... - als je een sniper wilt spelen, dan zul je eerst de 'off-line' snipertraining moeten voltooien ... - en het gebruikt de laatste Unreal-engine (dezelfde die dus ook door UT'03 wordt gebruikt) - echte handsignalen ... Links : Gamespy review : http://www.gamespy.com/e32002/pc/armyops/index.shtml officieele site : http://www.americasarmy.com/ plaatje : [img:58a8c1708f]http://www.americasarmy.com/ops/sshots/images/13.jpg[/img:58a8c1708f] [img:58a8c1708f]http://www.americasarmy.com/ops/sshots/images/35.jpg[/img:58a8c1708f] [img:58a8c1708f]http://www.americasarmy.com/ops/sshots/images/10.jpg[/img:58a8c1708f]
Link naar reactie
Goed, dit klinkt echt fijn... Maar, dit riekt naar mijn idee weer naar Amerikaanse propaganda, naar analogie van Black Hawk Down (zo heette die film toch?). Alleen al het feit dat het spel slechts vanuit een oogpunt, (het goede, het Amerikaanse) te spelen is, vind ik al illustratief. Ik hoop dat er rap skins op internet zullen verschijnen zodat je ook als linkse Anarchist of moslim-extremist ofzo kunt spelen (of ouderwetser: als commu-bastard ;-)). Lijkt me veel leuker *gna gna gna*.
Link naar reactie
Dit riekt niet naar propaganda, dit *is* propaganda.(punt) Op zich is het dus de vraag in hoeverre het straks buiten Amerika te downloaden zal zijn (het wordt een gratis mod :)). Het kan een leuk spel zijn , maar de boodschap laat toch een rare nasmaak achter m.i. is dat toch een beetje raar als je bedenkt dat er andere spellen zijn die hetzelfde nastreven. Bijvoorbeeld [url=http://infiltration.sentrystudios.com/]Infiltration[/url] gaat in principe precies hetzelfde doen met als enig verschil dat ze niet het Amerikaanse leger als uitgangspunt hebben. Voor de rest lijken ze hetzelfde na te streven (realistische 'infantry combat'-simulator). Aan de andere kant : waar maken we ons druk om ? GTA3 is nu ook niet bepaald een spel dat zo'n goede boodschap heeft. Misschien dat toch de maker een rol speelt bij de acceptatie van dit spel ?[/url]
Link naar reactie
nou koel hoor wat een propaganda- bagger...zeg!!!!! :evil: :evil: Hier zit toch niemand op te wachten hoop ik he? elke keer loop je in de zelfde(nu mooier dan) jungle rond te sjouwen.... trouwens geef mij die koele ut2003 models maar..... ipv die stumperds als g.i joe/rambo/uncle sam laat het amerikaanse leger maar doen waar ze het best in zijn:liegen en burgers bombarderen.... en laat het spellen/mods maken over aan originele geesten!!!! p.s ........ ben wel benieuwd wie de "a.i" is (osama?)
Link naar reactie
[quote:a0981a0ee3="agRESSIV"]nou koel hoor wat een propaganda- bagger...zeg!!!!! :evil: :evil: Hier zit toch niemand op te wachten hoop ik he? elke keer loop je in de zelfde(nu mooier dan) jungle rond te sjouwen.... [/quote:a0981a0ee3] bekijk de plaatjes op de site eerst voordat je dat soort onzin uitkraamt. Dat is niet allemaal "dezelfde jungle" er zijn ook woestijnen te zien ... [quote:a0981a0ee3] en laat het spellen/mods maken over aan originele geesten!!!! [/quote:a0981a0ee3] :hmm: met de mod-community is het anders aardig droevig gesteld qua "originaliteit". De meeste mods die aangekondigd worden zijn CS-kloons ... hoe origineel kun je wezen :roll: Om over de commercieele spellen maar te zwijgen ... hoeveel C&C- en Doom-cloons hebben we gezien sinds het origineel ? En wat dacht je van Doom 3 ... [quote:a0981a0ee3] p.s ........ ben wel benieuwd wie de "a.i" is (osama?)[/quote:a0981a0ee3] zie screenshots ... het is de standaard 'blauw vs rood' oftewel "Amerika/NATO vs de Russen/Oostblok" waar zowel het Amerikaanse als ook het Nederlandse leger al jaren de oefeningen op heeft gebaseerd. Wat wil je als zo'n beetje iedere tegenstander van de VS door de Russen van wapens voorzien is en volgens de Russische doctrine vecht ... ;)
Link naar reactie
[quote:c16ff6d11d] Wat wil je als zo'n beetje iedere tegenstander van de VS door de Russen van wapens voorzien is en volgens de Russische doctrine vecht ... ;)[/quote:c16ff6d11d] De Taliban kregen toch van de V.S. wapens. En zelfmoordaanslagen heb ik bij de Russen toch nooit opgemerkt. :roll: :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
// MajinBuu - Stingers misschien, maar zeker geen M-16 of een of ander hypermodern wapensysteem ... - het is niet de Taliban die de zelfmoord-aanslagen pleegde, maar een groepje fanatieke terroristen onder leiding van Bin Laden (tenminste dat willen de Amerikanen ons doen geloven) - en waarom dacht je dat ik schreef "bijna alle tegenstanders" ? // BA Ik meen dat de lui van Flashpoint zelfs met een sim gebaseerd op OFP voor het Amerikaanse leger zijn. Dit 'spelletje' is dus alleen maar reclame om meer zandhazen e.d. te werven. Niet veel anders dan de tv-serie Combat die door de landmacht werd gesponsord dus ...
Link naar reactie
*argh* ik dacht dat je de titel van dat OFP-spel bedoelde ... 'Combat' was de naam van de *Nederlandse* legersoap. Die 'spelshow' "combatmissions" was wel aardig (zou best wel een paar van die missies in een spel willen naspelen ;)), maar volgens mij niet echt gesponsord door het leger vanwege het anti-team-element ('loose a mission, loose a man' ... )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...