Ga naar inhoud

welk(e) spel(len) speel je nu???


Aanbevolen berichten

  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jedi Knight II: Jedi Outcast (zeker nadat ik 'attack of the clones' heb gezien: Lightsaber rules!) Fifa 2002 UT Tactical Ops Virtua Tennis RTCW En waarschijnlijk speel ik vanaf vanavond: MOHAA GTA3 SOF2 Morowind (was die nou met directx 8 ondersteuning? Jammer... heb namelijk gf2mx :-? ) Vraag me niet hoe ik opeens aan zoveel nieuwe spellen kom :oops:
Link naar reactie
Nou nou... stelen? Nee dat ook weer niet... heb alleen geen zin om 250 euro neer te leggen voor een paar spelletjes, dus kopieer ik ze. Ik vind het wel knap wat die mensen maken en eigenlijk verdienen ze het ook wel om daar geld voor te krijgen maar ik heb het er niet voor over. Ik heb het geld ook gewoon niet trouwens :( . Ik heb wel eens spellen gekocht maar dan moet ik er ook echt gek van zijn. Ik heb bijvoorveeld de broken sword serie, die vind ik echt heel goed. En spellen die in de aanbieding zijn koop ik ook, zoals MDK2. Nou ja ik zei het er alleen ff bij zonet omdat ik weet dat men nogal fanatiek is op het gebied van illegale software e.d. in dit forum.
Link naar reactie
Je steelt niet maar je kopieert wel ? *eh* tenzij de definitie van stelen tegenwoordig verandert is schrijf je daar wel een hele hoop onzin ... Je hebt de beschikking over iets waar je niet voor betaald terwijl dat normaal gesproken wel moet => je hebt gestolen. Waar heb je die pc van 1000+ Euro dan van betaald ? Of is die van een vrachtwagen afgekieperd ? Bovendien kost GTA3 geen Euro 250, daar kan ik vijf spellen van kopen ... Gezien de lage kwaliteit van pc-spellen dit jaar heb ik nog lang niet zo veel hoeven uit te geven. En weet je wat de meeste mensen doen die geen geld hebben ? Die gaan werken voor hun centen ... zou je ook eens moeten proberen.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad iets in mijn bezit waar ik eigenlijk voor zou moeten betalen maar niet voor betaald heb. Ik weet alleen niet of dat de juiste definitie voor 'stelen' is. Als ik een prijs 'win' bezit ik ook iets waarvoor ik niet betaald heb. Als ik iets leen ook... Ik bezit trouwens ook niet het origineel, ik heb er geen hoesje bij, geen boekje, geen service en geen garantie (voor zover je dat hebt op cd-roms). Nou ja ik wil hier niet zeggen dat het helemaal netjes is wat ik doe maar ik vind het ook geen stelen. Ik pak geen geld af van de producent van het spel. Als ik het niet 'illegaal' zou kunnen krijgen zou ik het ook niet kopen. Een producent van een spel verdient dus sowieso geen geld aan mij. Oh en over die 250 euro: Ik had het over 4 nieuwe spellen die zijn samen toch wel zo'n 190 a 200 euro (250 was wel overdreven inderdaad). Oh maar waarom wil jij wel nep cd's als kopieerbeveiliging afschaffen? Jij hoeft toch niks te kopieren. Ik weet wel dat kopieren voor eigen gebruik legaal is maar volgens jouw defifnitie niet. Voor het kopietje heb je dan ook niet betaald... eigenlijk had je dus twee cd moeten kopen :wink: . En wat werk betreft ik werk 40 uur in de week. Ik moet alleen ook mijn huur betalen, mijn eten, mijn telefoonrekeningen. Doordat ik 40 uur in de week werk heb ik ook niet zoveel tijd om te gamen en vind ik het zonde om daar dus zoveel geld voor neer te leggen. Bovendien heb ik nog andere hobbies die ook geld kosten en wil ik ook nog op vakantie. Oh en die pc, die inderdaad via een pc-prive-project van mijn vader ongeveer 1000 euro kostte (1,5 jaar geleden), die betaal ik nog steeds af aan mijn ouders die me het geld hebben voorgeschoten. Ik had hem namelijk nodig toen ik ging studeren. Nou dit was mijn betoog. Zie het niet als een persoonlijke aanval, ik wil graag de vrede in dit forum bewaren :D ! Groeten!
Link naar reactie
[quote:f46d2f111c="SpaceCowboy"]Ik heb inderdaad iets in mijn bezit waar ik eigenlijk voor zou moeten betalen maar niet voor betaald heb. Ik weet alleen niet of dat de juiste definitie voor 'stelen' is. Als ik een prijs 'win' bezit ik ook iets waarvoor ik niet betaald heb. Als ik iets leen ook... Ik bezit trouwens ook niet het origineel, ik heb er geen hoesje bij, geen boekje, geen service en geen garantie (voor zover je dat hebt op cd-roms). [/quote:f46d2f111c] Je hebt het in ieder geval niet op een legale manier gekregen (prijzen win je overigens ook nooit echt, in de meeste gevallen heb je daar iets voor moeten doen ... ) [quote:f46d2f111c] Nou ja ik wil hier niet zeggen dat het helemaal netjes is wat ik doe maar ik vind het ook geen stelen. Ik pak geen geld af van de producent van het spel. Als ik het niet 'illegaal' zou kunnen krijgen zou ik het ook niet kopen. Een producent van een spel verdient dus sowieso geen geld aan mij. [/quote:f46d2f111c] idd hij verdient niks, maar hij verliest wel ... dat smoesje dat je het niet zou kopen gaat niet op, want als je het spel niet wil, waarom heb je het dan ? Als dat zou werken kun je net zo goed een Ferrari stelen. Je kunt die auto toch nooit kopen, dus aan jouw zal die garage toch niks verdienen ... [quote:f46d2f111c] Oh en over die 250 euro: Ik had het over 4 nieuwe spellen die zijn samen toch wel zo'n 190 a 200 euro (250 was wel overdreven inderdaad). [/quote:f46d2f111c] nou en ? Ga eens vijf keer naar de film ... 5 x €8 = 40 (als je ff vervoer, evt. parkeerkosten en eten&drinken niet meerekent) dat is maar een uur of tien plezier, terwijl ik aan GTA3 toch met gemak 40 uur aan speltijd kwijt ben. [quote:f46d2f111c] Oh maar waarom wil jij wel nep cd's als kopieerbeveiliging afschaffen? Jij hoeft toch niks te kopieren. Ik weet wel dat kopieren voor eigen gebruik legaal is maar volgens jouw defifnitie niet. [/quote:f46d2f111c] 1) kopieeren voor eigen gebruik mag *mits* je in het bezit bent van het origineel. Dat is een recht dat je hebt. De beveiliging verhinderd dat. 2) Sommige vormen van beveiliging be-invloeden de kwaliteit van de CD doordat ze de foutcorrectie-codes misbruiken. Dit heeft als gevolg dat een klein krasje er al voor kan zorgen dat je cd onbruikbaar wordt terwijl dat normaal geen effect zou hebben ! 3) En alsof dat nog niet genoeg is : de nep-cd's (ze houden zich niet aan de officieele red-book audio standaard en mogen dus niet het CD-logo dragen) kunnen in een aantal gevallen niet eens op een normale CD-speler worden afgespeeld. [quote:f46d2f111c] Voor het kopietje heb je dan ook niet betaald... eigenlijk had je dus twee cd moeten kopen :wink: . [/quote:f46d2f111c] en daarom heb ik ook twee versies van UT en een officieele licentie voor elke windows-versie op m'n pc's hier liggen ... [quote:f46d2f111c] En wat werk betreft ik werk 40 uur in de week. Ik moet alleen ook mijn huur betalen, mijn eten, mijn telefoonrekeningen. Doordat ik 40 uur in de week werk heb ik ook niet zoveel tijd om te gamen en vind ik het zonde om daar dus zoveel geld voor neer te leggen. Bovendien heb ik nog andere hobbies die ook geld kosten en wil ik ook nog op vakantie. Oh en die pc, die inderdaad via een pc-prive-project van mijn vader ongeveer 1000 euro kostte (1,5 jaar geleden), die betaal ik nog steeds af aan mijn ouders die me het geld hebben voorgeschoten. Ik had hem namelijk nodig toen ik ging studeren. Nou dit was mijn betoog. Zie het niet als een persoonlijke aanval, ik wil graag de vrede in dit forum bewaren :D ! Groeten![/quote:f46d2f111c] Alle hobbies kosten geld (zeker een fatsoenlijke up-to-date pc is niet bepaald goedkoop), als je dat er niet voor over hebt dan is het voor jouw de naam hobby niet waard en kun je er dus makkelijk mee stoppen.
Link naar reactie
OK OK je hebt op een aantal punten wel gelijk. Ik vind het alleen nog geen stelen. Om het over dat voorbeeld met die Ferrari te hebben: Als ik een Ferrari steel dan kan de verkoper die niet meer verkopen, de auto is namelijk weg. Dat kost hem inderdaad geld. De game die ik gekopieerd heb is echter al gekocht, ik pak het origineel niet af van de verkoper. [quote:b6053bf3e7]idd hij verdient niks, maar hij verliest wel ... dat smoesje dat je het niet zou kopen gaat niet op, want als je het spel niet wil, waarom heb je het dan ?[/quote:b6053bf3e7] Ik heb niet gezegd dat ik het spel niet wil. Ik wil het wel maar ik vind de prijs die ik daar voor moet betalen te hoog! Jij wilt toch ook wel in een dikke villa wonen alleen is dat gewoon te duur. Als iemand hem je gratis aan zou bieden zou je er ook in gaan wonen. Ik weet dat het 'fout' is wat ik doe maar stelen vind ik dus een te groot woord. Het gaat er om dat ik bepaalde rechten 'breek' zoals auteursrecht. Dat is inderdaad illegaal maar het is geen stelen! [quote:b6053bf3e7]Alle hobbies kosten geld (zeker een fatsoenlijke up-to-date pc is niet bepaald goedkoop), als je dat er niet voor over hebt dan is het voor jouw de naam hobby niet waard en kun je er dus makkelijk mee stoppen.[/quote:b6053bf3e7] Ik vind het vreemd dat een hobby opeens geen hobby meer is als je er niet veel geld aan uit wilt geven. Ik vind juist dat een hobby een hobby blijft doordat je er niet veel geld aan uitgeeft. Stel dat je doet aan voetbal. Als je dat alleen voor de fun doet koop je 1 x een stel voetbalschoen van een B-merk in de aanbieding en daar doe je het dan een paar jaar op. Je hoeft niet alles van Adidas of Nike te kopen om een leuk potje te kunnen voetballen. Ik speel bijvoorbeeld saxofoon, ik heb daarom een paar jaar geleden een dure sax gekocht. Maar op dit moment geef ik daar geen geld meer aan uit omdat ik allemaal leuke bladmuziek heb die ik nog erg lang kan spelen. Omdat ik er nu geen geld meer aan uitgeef is het toch niet opeens geen hobby meer. En ik kan er zeker niet zomaar mee stoppen OMDAT ik er geen geld aan uitgeef. Ik geef trouwens best geld uit aan gamen alleen niet zoveel aan de software zelf (ook omdat ik die dus goedkoop kan krijgen). Ik besteed wel geld aan hardware zoals een SB Live of (waarschijnlijk binnenkort) een nieuwe videokaart. Ik kan hardware namelijk niet anders krijgen dan door het echt te kopen in de winkel. Ik wil het namelijk niet STELEN. Ik zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen. Als hardware nou net zo makkelijk was te kopieren als software zou ik ook op die manier misschien wel mijn hardware willen krijgen. Maarja ik heb geen chip-maak-machine in mijn kamer staan. Ik moet wel toegeven dat ik niet moeilijk doe over gekopieerde (illegale) software omdat je er volgens mij op dit moment echt niet voor opgepakt wordt. De regering / politie ziet het nu nog niet als een echt misdrijf (dat komt ook doordat het natuurlijk een onmogelijke klus is om alle illegale software op te sporen, ook ivm internet e.d.). Als je echt een fikse straf of boete kunt krijgen omdat je een illegaal programma op je pc hebt staan en de politie je ook makkelijk op kan sporen e.d. dan zal ik waarschijnlijk legaal mijn software gaan KOPEN :wink:
Link naar reactie
Of je het product zelf wegneemt of je ontneemt de verkoper de gelegenheid om je van dat product te voorzien doordat je het kopieert het eindresultaat is hetzelfde : de verkoper kan het product niet meer aan jou verkopen ... // te duur ... Nou en ? Dan wacht je toch totdat het goedkoper is ? Als een spel succesvol of slecht genoeg is dan zal er op een gegeven moment wel een prijsdaling moeten komen. Het is tenslotte toch niet je 'favoriete' hobby, dus een paar maanden tot een jaar wachten is helemaal niet moeilijk. Het spel zelf wordt er niet slechter op en in heel wat gevallen ben je zelfs beter af omdat dan alle problemen zijn opgelost. Voor SoF, UT & Deus Ex zijn in de loop van de tijd wat patches uitgebracht, maar de 'budget'-versies die nu in winkels te koop zijn bevatten naast alle patches ook nog wat extra's ... Je bespaart je daar vaak een heleboel ellende mee. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je denkt dat Epic & co uberhaupt nog de moeite zouden moeten nemen om nieuwe spellen te maken. Jij hebt geen zin om de mensen te belonen voor hun werk ... Of vind je dat ik mag betalen voor jouw luiheid ?
Link naar reactie
Och lijkt me wel een leuke optie dat jij betaald voor mijn spellen :D ! Hoe gaan we dat regelen? Ik heb toch in mijn 2e post al gezegd dat ik wel vind dat die mensen beloond moeten worden voor hun werk, dat is ook het enige dat ik vervelend vind. Alleen die 45 euro vind ik wat veel. Davilex heeft wel aangetoond dat je ze ook voor de helft aan de man kunt brengen (nou weet ik dat dat niet de beste spellen zijn) en ook Serious Sam lag voor ongeveer de helft in de winkels. Volgens mij verdienen die producenten ook genoeg als ze ze goedkoper aanbieden. Oh en dat het mijn favoriete hobby niet is wil niet zeggen dat ik niet de nieuwste spellen wil hebben. De graphics en AI e.d. van oude spellen zijn meestal achterhaald. En dan is een spel gewoon minder leuk als je weet dat het veel beter kan (als je bijvoorbeel RTCW hebt gespeeld bij een vriend en dan thuis Deus Ex speelt) Ik heb ook al gezegd dat ik wel eens spellen koop als ze betaalbaar zijn, zoals MDK2, Unreal en NFS4. Alleen heb ik nu geen zin om te wachten op SOF2, MOHAA e.d. omdat die pas in 2003 betaalbaar zijn. Nou ja laten we er maar mee kappen. Er zijn redenen om spellen te kopen en ook om ze te kopieren. Als ik genoeg geld zou hebben zou ik ze ook kopen.
Link naar reactie
Het gaag hier over de gamez die je regelmatig speelt niet over de prijs! ohw jah wat ik speel is Mario 1 (op de NES oude tijden herleven) The sims + alle expansions Hooligans RA2 Tiberiun Sun Dune 2000 en emperor battle for ISS pro evolution 2 (op de psx de beste gameplay voor een voetbalspel, volgens mij nog nooit zo geevenaard) Perfect Dark (lekker missies met zijn tweeen spelen op de n64 zeer verslavend!!!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...