Ga naar inhoud

Doom III pas in 2003 ?


Aanbevolen berichten

wat had je anders verwacht ? Voor zover ik weet laten ze D3 alleen aan 'genodigden' achter gesloten deuren zien. Dat betekent m.i. dat ze nog lang niet genoeg hebben om 'officieel' aan het grote publiek voor te stellen. Aan de andere kant : waarom zouden ze ? RtCW heeft bewezen dat er genoeg Id-fanboys rondlopen die alles kopen dat van 'Id-software' afkomstig is. D3 zal dus ook goed verkopen zolang het geen Daik#tana wordt.
Link naar reactie
[quote:44f028df58="JaFO"]wat had je anders verwacht ? Voor zover ik weet laten ze D3 alleen aan 'genodigden' achter gesloten deuren zien. Dat betekent m.i. dat ze nog lang niet genoeg hebben om 'officieel' aan het grote publiek voor te stellen. Aan de andere kant : waarom zouden ze ? RtCW heeft bewezen dat er genoeg Id-fanboys rondlopen die alles kopen dat van 'Id-software' afkomstig is. D3 zal dus ook goed verkopen zolang het geen Daik#tana wordt.[/quote:44f028df58]Was id een beetje te verwachten, maar de verhalen gingen ook al effe in het rond dat het eerder zou worden, vandaar deze posting. Gelukkig nog genoeg andere leuke games om te proberen :)
Link naar reactie
Misschien groot spraak maar het volgende klinkt wel goed: [b:6040e1cefa][i:6040e1cefa]I noticed a quote that seems extremely fitting, given that E3 is set to start tomorrow morning...and surely everybody is jacked about Doom III.[/b:6040e1cefa] In fact, the game looks so amazing that one obstacle we face is making sure people know that what they see is NOT pre-rendered. Everything we are showing is running in real-time in the game engine -- there aren't any special tricks or CG cut-scenes -- this is how the game looks. You won't believe it until you see it -- and even then you still may not believe it.[/i:6040e1cefa] Source [url=http://www.nvnews.net/#1022048467]nV News[/url]
Link naar reactie
[quote:821218275a="VTec"]Misschien groot spraak maar het volgende klinkt wel goed: [b:821218275a][i:821218275a]I noticed a quote that seems extremely fitting, given that E3 is set to start tomorrow morning...and surely everybody is jacked about Doom III.[/b:821218275a] In fact, the game looks so amazing that one obstacle we face is making sure people know that what they see is NOT pre-rendered. Everything we are showing is running in real-time in the game engine -- there aren't any special tricks or CG cut-scenes -- this is how the game looks. You won't believe it until you see it -- and even then you still may not believe it.[/i:821218275a] Source [url=http://www.nvnews.net/#1022048467]nV News[/url][/quote:821218275a] Niets persoonlijks VTec. Maar we weten allemaal dat graphics geen ene moer zeggen over de speelbaarheid van een game en hoe het kan weet ik niet maar een Daikatana gevoel bekruipt me als ik zoiets lees (voor degene die het niet weten Daikatana werd net zo opgeblazen gigantische graphics etc etc resultaat een waardeloos spel)
Link naar reactie
[quote:00231e3b82="Ghorghor"][quote:00231e3b82="VTec"]Hoezo niks persoonlijks ? Ik maak het spel niet :)[/quote:00231e3b82] Weet ik ook wel :wink: maar soms worden dingen nogal te persoonlijk opgevat als je iemand quote ik wilde gewoon voorkomen dat dit niet zou gebeuren :D[/quote:00231e3b82]Oke ;)
Link naar reactie
[url=http://www.gamespy.com/e32002/pc/doom3b/index.shtml]GameSpy[/url] heeft nu een first look van Doom III. Hier wat copy&paste: [quote:6ad689c5ea]A number of other significant changes have also been made for the new engine. Textures are no longer painted - they're now models with complete bump-mapping. Models are now so detailed that you can see pores on a character's face or even the individual hairs on their head, and skeletal animation system allowing for blending of multiple animations should make character movement appear more natural. Another highlight of the demo was the physics and collision system - items reacted to surrounding events in ways we've yet to see before in any game. "Things fly off shelves as they should," said Stratton, "it just makes the world so much more alive." Indeed, one scene shows a character falling down steps, while another shows boxes getting knocked off a shelf and bouncing to the floor in an entirely realistic manner.[/quote:6ad689c5ea] Source: [url=http://www.gamers.nl/nieuws/13196]Gamers.nl[/url] Klinkt in iedergeval spectaculair.
Link naar reactie
Da's niks bijzonder : - graphics : natuurlijk zijn die beter dan Q3A (of laat ik zeggen : dat moet wel). En aangezien Id-software de meeste technieken als een van de eersten liet zien ... - physics : heb je de Karma-engine demo's van UT'03 gezien ? Die kan dat soort spul ook. Ze smijten met termen als 'ragdoll-physics' (oftewel een lijk gedraagt zich als een echt lijk) en 'rigid body physics' (een stapeltje vaten dat omver geschoten werd viel ook 'echt' ...) Dus behalve het betere detail doet D3 niets wat UT'03 ook al doet. Wat mij veel interessanter lijkt is het 'verhaal' en de 'gameplay'. Al die mooie plaatjes zijn niet goed als het gewoon een tweede Daik#tana wordt. Maar volgens mij zijn er nog genoeg fanboys dat Id zelfs Daik#tana goed had kunnen verkopen als ze het Doom3 genoemd hadden ... ;)
Link naar reactie
Niks bijzonders?!, JaFO komop, dit is geweldig, de geometrie en belichting is alleen al is revolutionair. Het feit dat UT2003 ook een eind, of net zo veel, in de richting komt, maakt het toch niet gelijk niks bijzonders, het zijn beiden pioniers van het moderne 3d-gerne, die de grenzen van het huidige renderen tarren. Ik ben het met je eens dat D3 een beter verhaal moet krijgen dan Q2 want dat was erg liniair en saai, maar een verhaal alleen is niet voldoende om een pakkend en indrukwekkende game af te leveren. Het zijn vooral bepaalde scenes met climaxen en plotten die het um doen, wat betreft singleplay.
Link naar reactie
Ik weet niet of dat nog zo 'revolutionair' is als we eenmaal aan UT'03 gewend zijn ... 't is een hele verbetering, dat wel, maar m.i. zijn we nu zeker op het punt aangekomen dat aan de andere zaken aandacht besteed moet worden. Met name op het gebied van AI en 'verhaal' is nog heel veel te doen. Ik zou niet te veel van dat 'verhaal' verwachten. Dit is Doom en als ze het idee een beetje trouw willen blijven dan is het vrij veel 'dom' schietwerk afgewisseld met wat 'angstaanjagende' setpieces. Zeg maar half-life zonder hersens ;)
Link naar reactie
JaFO: misschien niet zo bedoelt, maar het is bijna alsof ik hier te maken heb met een anti-doom III iemand. Ik kom (kwam eigelijk) veel discussies tegen van mensen die pro UT zijn of pro Q3 en dan niks met de andere te maken wilde hebben. Komt over alsof jij voor UT (dit geval UT 2003) hebt gekozen en dus niks moet hebben van Doom III. Let wel: komt zo over, maar zal misschien helemaal niet je bedoeling zijn. En laat mijn logo je niet misleiden: ik heb geen partij gekozen, beide games hebben hoge verwachtingen bij mij.
Link naar reactie
[quote:e2829a6778="VTec"]JaFO: misschien niet zo bedoelt, maar het is bijna alsof ik hier te maken heb met een anti-doom III iemand. Ik kom (kwam eigelijk) veel discussies tegen van mensen die pro UT zijn of pro Q3 en dan niks met de andere te maken wilde hebben. Komt over alsof jij voor UT (dit geval UT 2003) hebt gekozen en dus niks moet hebben van Doom III. Let wel: komt zo over, maar zal misschien helemaal niet je bedoeling zijn. En laat mijn logo je niet misleiden: ik heb geen partij gekozen, beide games hebben hoge verwachtingen bij mij.[/quote:e2829a6778] ik ben niet echt "anti-doom", maar eerder anti-hype ... Straks hebben we door de grote hoeveelheid reclame weer een Daik#tana en dat zou ik zonde vinden. Zeker qua graphics hebben ze hier iets waar een geweldige fps met een pracht van een verhaal etc. gemaakt kan worden. En wat doen ze daarmee ? Ze verspillen het aan een remake van Doom omdat dat gegarandeerd goed verkoopt ... Je hoeft maar naar de geplande varianten voor de nieuwe Unreal-engine te kijken om te zien dat er nog best wel wat nieuws qua verhaal te verzinnen is (XIII & the Y-project, zelfs Unreal 2 dat behalve het universum & engine niks met Unreal te maken heeft). Maar om een of andere reden wil men zich daar bij Id-software geen moeite voor doen.
Link naar reactie
source : http://www.gamers.com/news/1156460 [quote:e9fe45c30e] JC: This has been one of the areas where I know we are going to get some negative feedback. [b:e9fe45c30e]Doom III will only have minimal multiplayer facilities when released[/b:e9fe45c30e], because we are concentrating all of our efforts on making it an outstanding single-player experience. We have our hands full just breaking in the new technology and creating our world, so there just aren't enough resources to go around for doing spectacular multiplayer. [b:e9fe45c30e]You will still be able to deathmatch, but don't expect anything revolutionary. We will certainly be doing follow-up titles that refocus on multiplayer.[/b:e9fe45c30e] I strongly believe that it is better to do more games with a tighter focus, rather than trying to be all things to everyone in a single title. [/quote:e9fe45c30e] betekent dit een DoomArena-uitbreiding zoals TeamArena voor Q3A eigenlijk onderdelen had die eigenlijk in het origineel hadden moeten zitten ? ... het klinkt in ieder geval naar een soortgelijke strategie ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...