Ga naar inhoud

Oud spel loopt vast


Aanbevolen berichten

Hey luitjes, ik heb het spel Prince of Persia 2 weer eens op mijn pc gezet, maar hij loopt steeds helemaal vast na een paar minuten. Soms geeft hij de volgende error aan: EMM386 fout #u5, toepassing op geheugenadres 0000:0008 (in dos) en soms in windows: ongeldige instructie op locatie 7CDC:91F7 Weet iemand misschien hoe ik dit spel weer gewoon kan laten draaien ?????
Link naar reactie
Sorry, DOS natuurlijk :oops: Kan je op t net geen patch of iets van die strekking vinden die ervoor zorgt dat je het onder win98 kan draaien. Wat je ook kan proberen is om bij het opstarten op F8 te drukken (denk toch dat dit werkt bij 98). Dan vraagt hij bij het opstarten welke delen je wil starten (gebruikt config.sys en autotexec.bat) en dan zorg je ervoor dat windows niet wordt opgestart, alleen DOS. Msschn werkt het dan wel. Het kan wel zijn dat dit niet van de eerste keer lukt, maar je moet wat experimenteren met wat hij moet opstarten en wat niet.
Link naar reactie
probeer eens het volgende: ga naar het programma bestand van het spelletje(het bestand dat je start om het spel te starten). klik hier met rechts op en kies voor eigenschappen. je moet dan ff door de de tabbladen heen gaan, je ziet een tabblad 'geheugen'. wellicht moet je wat spelen met de geheugeninstellingen voor het programma, omdat je een foutmelding kreeg over het EMS geheugen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...