Ga naar inhoud

(XP): games werken niet goed (vervolg)


Aanbevolen berichten

Ik postte een tijdje geleden al wat hierover in http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=56696&forum=17&5 Nu terug volgende vraag: Sinds ik XP heb werken mijn spelen Quake2, Half-life en Unreal Tournement niet goed meer: Quake2 en Half-live vallen geregeld helemaal uit (ik heb nochtans de compilatie op windows98 staan), en bij UT gaat alles stroef en met sprongetjes als er wat veel actie op het scherm moet gebeuren. Ik heb de indruk dat het vooral is op momenten dat er zowel van beeld als geluid van alles moet gebeuren, en dus denk ik dat de computer het 'niet kan trekken'. Mijn systeem: Award Modular Bios : Rom PCI / ISA bios (2A5LEH2B) Moederbord: Spacewalker 400 hz HD: Maxtor 32049H3 (3 partities van 6 mb) 168 mb ram Videokaart: Sis 300 / 305 (16mB) Creative sound blaster PCI 128 (niet overclocked) Vraag: lost het iets op als ik geheugen bij steek (zo ja: hoeveel ongeveer) of anders: wat kan ik nog doen?
Link naar reactie
[quote:b786c4b6a4] Op 29-04-2002 10:23 schreef Speedy: Windows XP is zwaar kwa systeemeisen en jouw pc is niet een echt krachtig systeem als daarbij ook nog zware games worden gedraait. XP is iig gek op geheugen, maar of het in jouw geval veel zal uithalen, ik denk het eerlijk gezegd niet. [/quote:b786c4b6a4] Speedy, dank voor je snelle reactie. Misschien weet iemand anders toch nog een wondermiddel... passer :smile:
Link naar reactie
Wat RAM erbij kan natuurlijk geen kwaad, dan 128 mb erbij. Maar ik weet niet of het veel zal helpen, hoeveel mhz is je CPU? Een betere videokaart zal wel helpen. Of een betere Hard Disk :wink: [quote:f041592582](3 partities van 6 [b:f041592582]mb) [/b:f041592582][/quote:f041592582]
Link naar reactie
[quote] Op 01-05-2002 10:30 schreef Yellowman: Wat RAM erbij kan natuurlijk geen kwaad, dan 128 mb erbij. Maar ik weet niet of het veel zal helpen, hoeveel mhz is je CPU? Een betere videokaart zal wel helpen. Of een betere Hard Disk :wink: [quote:c2040b36c6](3 partities van 6 [b:c2040b36c6]mb) [/b:c2040b36c6][/quote:c2040b36c6] Waar kan ik zien hoeveel mhz mijn CPU is? En mijn videokaart: die is nog maar twee jaar oud, is die dus achterhaald? Tussen (): bij win98 werkte alles nog wèl goed, dus dacht ik dat mijn kaart, ... het ook nog wel voldoende goed zouden doen in XP ... ?? groeten!
Link naar reactie
tjah, het is maar 16 mb he, dus als je seieus wilt gamen is die vrij achterhaald. Of het echt zin heeft om er een ander in te zetten weet ik niet. Als je hele pc 2 jaar oud is kan je beter gaan sparen voor een volldig nieuwe. (ik schat 1 x in de drie jaar een nieuwe (budget) pc?) Je kan je CPU snelheid zien tijdens het opstarten van je pc, nog vlak voor de RAM-check. Anders kan je de snelheid ook nog altijd in het BIOS zien door je multiplyer te vermenigvuldigen met de bus-freq.
Link naar reactie
Mja, maar de games die hij noemd zijn ook al 2 jaar oud, dus die zouden het wel moeten doen. Bovenin zegt hij al dat hij een 400 MHz CPU heeft, dat zou genoeg moeten zijn voor die spellen. (heb ze wel op mindere configs gespeeld) Ik zou idd ook eens naar meer RAM kijken, 128 MB houd niet echt over als je XP gebruikt.
Link naar reactie
[quote:2e4b0ac898] Op 06-05-2002 12:05 schreef BA: 256 MB is wel minimaal tegenwoordig, zelf gebruik ik 512 MB, dat vind ik net iets lekkerder werken. Ook zijn er al demo's waarbij 512 MB aanbevolen wordt, dus misschien is het verstandig om meteen 512 MB te nemen? (of even wachten, de RAM prijzen zijn nogal hoog) [/quote:2e4b0ac898] Bedankt BA ! :smile: :smile:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...