Ga naar inhoud

Gaan jullie allemaal met de huidige ontwikkelingen mee???


Aanbevolen berichten

Wat ik bedoel is: tegenwoordig eisen games steeds meer van je systeem, en als ik het forum zo bekijk, lijkt 't net alsof iedereen gemiddel een 1.0 Ghz met een TNT3 heeft staan. Zijn er dus nog mensen die net zoals ik ook zo'n schlemielig PII'tje hebben staan en die de huidige game generatie nauwelijks meer kunnen draaien?
Link naar reactie
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

alles? eh... dat weet ik niet ... de meeste spelletjes die ik speel hebben niet zulke hoge systeemeisen.... Nog niet ten minste :smile: Oh... wacht... Cossacks European Wars ging wel, maar je kon merken dat de boel begon te vertragen als je 6 brigades van 120 musketiers, 4 brigades à 96 cavaleristen en 3 batterijen van 12 kanonnen tegelijk in beweging bracht...
Link naar reactie
Ik zou best mee willen gaan (net als iedereen denk ik) maar heb er simpelweg het geld niet voor (ook net als iedereen denk ik) :smile: Ik draai alles nog perfect op een Celeron 2 800MHz en een TNT2'tje (en voor degene die door blijven zeuren: JA!! Ook Max Payne op hoogste details en 1024x768) :wink: Alleen merk ik vanaf Renegade wel dat ie er moeite mee heeft.
Link naar reactie
Hoe draai jij in godsnaam Max Payne op zo'n systeem op die manier. Als ik alles op het hoogste zet bij 1024x768 'voel' ik duidelijk dat het niet mooi soepel meer loopt. Een paar instellingen op medium en geen anti aliasing en dan gaat het wel lekker. Dat is dan op een TB1400 en GF2 GTS Pro. Om in te gaan op de vraag trouwens. Mijn planning is om dit systeem mee te laten gaan tot ik niet meer kan spelen op 1024x768 (met fatsoenlijke kleuren). Tegen die tijd moest er maar eens een nieuwe videokaar en CPU in. Als het goed is heb ik na de vakantie mijn diploma & werk ik, dus dan zou ik daar wel geld voor moeten hebben. P.S. Als ik het financieel echt ruim heb, zal ik eerder upgraden trouwens :grin:.
Link naar reactie
// Brumbo : diegenen die in het games-forum posten (zeker als dat bij een 'computer'-forum hoort) zullen iha de wat 'fanatiekere' gamers zijn die hun pc hoofdzakelijk voor dat doel gebruiken. Als je dan de nieuwste spellen op een beetje niveau wilt kunnen blijven spelen dan moet je (helaas) wel regelmatig je systeem uitbreiden en/of vernieuwen. Dat zijn vaak ook diegenen die hier het nieuws over demo's of andere ontwikkelingen op het gebied van spellen posten. De rest (die wel eens een 'spelletje' speelt) hoor je een stuk minder vaak omdat die simpelweg minder te vertellen hebben.
Link naar reactie
Nee hoor, ik peins er niet over. Ik sla meestal 1 generatie over. Ik zit nu nog op een PIII 500. Was een jaar of drie geleden top of the bill, nu niet eens meer te krijgen. Volgend jaar ofzo ga ik misschien weer naar een nieuw systeem kijken. Dat mijn pc de moderne spellen niet meer trekt (of tenminste niet op de hoogste resolutie), so be it. Alles wat ik op mijn pc wil doen draait nog steeds als een zonnetje. Bovendien game ik niet zo fanatiek. Vermaak me nog steeds met UT, HalfLife, Fifa 2000 of World Cup '98 (stiffies mogelijk en natuurlijk de mooiste shirts!!!) en Commando's behind enemy lines (heb ik na 3 jaar nog steeds niet uit, moeilijk moeilijk moeilijk). Als ik in mijn tempo ieder nieuw spel zou willen spelen zou ik knettergek worden. Het aanbod aan spellen is immers net zo min bij te houden als de ontwikkelingen op hardware gebied. _________________ Met vriendelijke groeten, Laurens "Leven is meervoud van lef" [ Dit bericht is bewerkt door: Laurens op 2002-04-24 08:13 ]
Link naar reactie
Ik probeer het altijd bij te houden. De laatste tijd d8 ik nou gaat het me te hard en hou ik op met upgraden en koop ik over 1 a 2 jaar een volledig nieuwe. Toen is mijn pc door een kortsluiting kapot gegaan en was het een goed excuus om meteen weer een nieuwe te kopen (helemaal zonder pc kan gewoon niet meer). (En de games tegenwoordig zijn zo errug mooi dat ik ze wel moet spelen)
Link naar reactie
Ik heb mijn huidige pc nu een bijna 3 jaar :eek: fossiel dus :grin: Het is een PII 350 @ 402, 192 mb ram en en V550 (=TNT (1 :wink: )). De spellen die ik doe draaien wel goed op zich, maar veel gekker moet ik het niet maken. O.a. Rally Championship 2000, Colin Mc Rae rally 2.0, Diablo II, Warcraft II, ... Ik heb op zich wel spaargeld maar dat bewaar ik liever nog ff. Want om nou te zeggen dat ik ECHT een nieuwe pc nodig heb... Dus ik maak deze ff helemaal 'op' en dan koop ik tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben (nog 1 jaar als het goed is) wel weer een nieuwe. [edit]ik ben ook niet echt iemand die perse de nieuwste spellen moet spelen ofzo... dus dan gaat deze nog wel ff mee :smile: ik maak me alleen een beetje zorgen om Warcraft III (want die lijkt me zeer de moeite waard), want de systeemeisen zijn voor mij op het randje :sad: _________________ Doe niet wat je laten kunt :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-04-24 09:49 ]
Link naar reactie
Zoals ik al had verwacht kwamen er weer de nodige verbaasde reacties op m'n post. Maar toch, Max Payne draait perfect op 1024x768x32 en met alle schuifjes naar rechts. Zelf als het even erg druk wordt met explosies enzo heb ik em niet 1 keer zien haperen. Wat wel een nadeel is is dat het spel zo lang doet over levels laden (de 1e keer tenminste, na een paar keer schiet het wel op). Owja en BA, ik wil best ruilen van kaart hoor. :wink:
Link naar reactie
[quote] Op 24-04-2002 20:40 schreef GeForce Mike: Het is een dure hobby maar wel erg leuk. /quote] Inderdaad. Alleen heb ik nog meer dure hobby's dus het geld moet verdeeld worden :sad: :grin: Voor mij betekend dat gewoon af en toe voor 1 van de hobby's wat bijkopen indien "noodzakelijk" (wat heet noodzaak bij een hobby :grin: )
Link naar reactie
[quote:8878f53afa] Op 25-04-2002 17:33 schreef BA: Ik volg het zelfde patroon als GF Mike, steeds een beetje upgraden. Ook al is het systeem snel zat, op 1 of andere manier kan ik de noodzaak om te uopgraden niet onderdrukken :grin: [/quote:8878f53afa] :lol: :lol: "Noodzaak" Om de twee maanden upgraden is uiteraard essentieel :roll: :grin: Mmmh, Boerke, ik zou niet willen zeggen dat je uit je nek kletst... -hoewel, dat zou ik best willen zeggen, maar ik doe het niet en daar gaat het om :grin: :wink: - maar ik kan me dat toch maar moeilijk voorstellen hoor. Dan moet je systeem wel op een soort spelcomputerachtige wijze uitgekleed en geoptimaliseerd zijn voor dat spel volgens mij. Alle schuifjes naar rechts zei je..., je weet zeker dat je het verschil tussen rechts en links weet? :wink:
Link naar reactie
[quote:5e72dccd64] Op 25-04-2002 17:49 schreef Count Uilesnor: [quote:5e72dccd64] Op 25-04-2002 17:33 schreef BA: Ik volg het zelfde patroon als GF Mike, steeds een beetje upgraden. Ook al is het systeem snel zat, op 1 of andere manier kan ik de noodzaak om te uopgraden niet onderdrukken :grin: [/quote:5e72dccd64] :lol: :lol: "Noodzaak" Om de twee maanden upgraden is uiteraard essentieel :roll: :grin: Mmmh, Boerke, ik zou niet willen zeggen dat je uit je nek kletst... -hoewel, dat zou ik best willen zeggen, maar ik doe het niet en daar gaat het om :grin: :wink: - maar ik kan me dat toch maar moeilijk voorstellen hoor. Dan moet je systeem wel op een soort spelcomputerachtige wijze uitgekleed en geoptimaliseerd zijn voor dat spel volgens mij. Alle schuifjes naar rechts zei je..., je weet zeker dat je het verschil tussen rechts en links weet? :wink: [/quote:5e72dccd64] LOL :lol: Ik geloof er dus ook niks van. Misschien dat de TNT2 bebaalde zaken niet gebruikt, zoals texture filtering, waardoor je de impact niet merkt, maar het lijkt me wel heel sterk dat je met full geometry detail draaien kan met een PIII 500 (tenzij je 10 fps vloeiend vind :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...