Ga naar inhoud

Game cafe: wel of niet beginnen??


Aanbevolen berichten

Mja, maar ik bedoel meer dat je over een jaar ook de nieuwste games op high detail spelen kan, denk aan de komende releases van Doom III en UT2003. MI moet je de klanten wel een systeem bieden wat goed en snel draait, anders kunnen ze net zo goed thuis gaan spelen :smile: Voor een beetje internetten is dat niet zo heel belangrijk, maar wil je bij blijven met games zeker wel :smile:
Link naar reactie
Ja, das wel waar, de ontwikkelingen gaat ook zo ongelooflijk hard dat je echt minimaal 1 x per jaar moet upgraden. Ik denk dat je de Pentium4 eind volgend jaar kunt vergelijken met een snelle Pentium2 nu. Maar ik denk wel dat een Games Cafe meer te bieden heeft dan achter je peeceetje thuis mp'en. Je ziet daar echt tegen wie je speelt en de interactiviteit met je medespelers is daardoor ook stukken groter. Na een wedstrijd wordt er nog nagepraat over die ene "headshot" bijvoorbeeld. Waarom denk je dat LAN parties zo een suuk6 zijn geworden de laatste tijd?
Link naar reactie
[quote:44dcbd3d4a] Op 22-04-2002 19:36 schreef Smash!: Gerard Timmers; lees mijn bericht nog een keertje. PS: bedankt voor je input. JaFO: 4€ is een gemiddelde prijs het is ook straks mogelijk om voor 2.75 te gamen. Maar dan heb je een groot abonnement. Het binnenloop tarief zal 5,75 zijn. Lid betaald v.a. 4€ [/quote:44dcbd3d4a] En dat wordt het probleem : je loopt niet even ergens naar binnen als je 5,75 (ruim een tientje!) moet uitgeven. Ik niet in ieder geval. De computerbeurzen kosten tegenwoordig Euro 7 ... en ondanks het feit dat ik dat makkelijk kan betalen overweeg ik elke keer of het wel zin heeft om daar een uurtje binnen te wandelen. Als het ff kan ga ik langer dan een uurtje zodat het niet voelt alsof ik geld heb weggegooid. Voor 5-6 Euro een uurtje een spelletje spelen is dan verschrikkelijk duur. Ik (maar wie ben ik :wink:) zou zeggen : maak dat 'eerste uur' verschrikkelijk goedkoop. Zeker in de eerste maanden zul je de 'toevallige' bezoeker moeten zien te lokken. // --- Houd er rekening mee dat drinken en pc's niet echt samengaan (ik vraag me af hoe lang het duurt voordat iemand een glas cola over het toetsenbord 'gooit' ... ) // - "Er zijn leugens, grote leugens en statistieken ..." - Marktonderzoeken klinken allemaal leuk. In theorie willen de meeste mensen de prachtigste dingen ... maar hoeveel van die mensen hebben het er straks ook daadwerkelijk voor over ? Heb je een site waar je dat marktonderzoek (of in ieder geval de conclusies) kunt plaatsen ?
Link naar reactie
Nou dat valt wel mee! Heb er nog nooit een glas om zien gaan! Als je zorgt dat er genoeg ruimte is om je glas neer te zetten zal dat ook niet snel gebeuren. Ook wat toezicht is natuurlijk nodig: zorg dat ze het glas in ieder geval niet op de kast zetten! Daar komt bij dat de meeste zo diep in het spel verzonken zitten dat van drinken ook weinig komt :wink:) Maar stel het zou gebeuren, wat kost een toetsenbord nou?! OK, het moet natuurlijk niet elke dag gebeuren.
Link naar reactie
Ik moet zeggen dat zo'n café mij wel erg leuk lijkt. Ik heb namelijk geen breedband internet en kan dus alleen single player spelen. Het lijkt me erg olijk om dan in zo'n café terecht te kunnen. Of dat dan per se de nieuwste games moeten zijn weet ik niet, ik speel liever UT online dan MOHAA. Of het een redelijke prijs is of niet, die vier euro vind ik wel duur. Want laten we eerlijk zijn, een uurtje gamen doet toch niemand? Je moet wel tenminste twee uur kunnen slachten. Dan wordt het nog aardig prijzig... Aan de andere kant. Als je iedere week een dagje (2 tot 3 uur ofzo) met vrienden elkander gaat afschieten, is het wel weer te betalen.
Link naar reactie
[quote:c7f42df3f4] Op 23-04-2002 17:03 schreef Da Erik: Nou dat valt wel mee! Heb er nog nooit een glas om zien gaan! Als je zorgt dat er genoeg ruimte is om je glas neer te zetten zal dat ook niet snel gebeuren. Ook wat toezicht is natuurlijk nodig: zorg dat ze het glas in ieder geval niet op de kast zetten! [/quote:c7f42df3f4] Als er met mate gedronken wordt geen probleem natuurlijk, maar uitgaans hoeveelheden doelde ik op :smile:
Link naar reactie
[quote:9222d8df68] ... Maar stel het zou gebeuren, wat kost een toetsenbord nou?! OK, het moet natuurlijk niet elke dag gebeuren. [/quote:9222d8df68] 't is leuk voor diegene die na jouw met die pc mag spelen :wink: bovendien heb je toetsenborden en plastieke ondingen die men toetsenbord noemt. Dat laatste soort wil je daar toch echt niet neerzetten denk ik.
Link naar reactie
Gerard Timmers; ja ik wil inderdaad weten wat het publiek er van denkt. En die schrijft ook wat ze denken als ze het lezen. Maar jij hebt niet begrepen waar het over ging, nl game cafe en geen internet cafe. Dit is een primair verschil.. BA: Tja, tegen illegale gaming kunnen wij weinig doen. Daar zijn we niet voor. En zonder samenwerking met de industrie ben je nergens als game facilitator.. We hebben daarom ook uitstekende afspraken. Overigens is de afschrijving van een PC 2 jaar. Niet 1 jaar. Wij zetten high end PC in waar behoorlijk op gegamed wordt. Daarbij komt dat je uiteraard thuis kan gamen, maar niet iedereen heeft zo’n machine thuis nietwaar? En met elkaar gamen is leuker dan alleen… Da Erik: bedankt voor je input. Kun je me de naam & het adres mailen? Brumbo; helemaal juist wat betreft het multigamen JaFO: 5,75€ is niet goedkoop, maar een uurtje in de bios kost zoniet al heel wat meer. Daarbij heb ik al aangegeven dat het interessanter is om lid te worden zodat je goedkoper kunt gamen. Leden gamen tussen de 4€ & 2,75€ niet echt duur zou ik zeggen. We verzinnen dit concept niet uit een blauwe hemel. We baseren dit concept op een bestaande situatie waar al 7 jaar (!) gegamed wordt… En daar zitten ze iedere avond vol.. Nog meer opmerkingen, of vragen? :grin: Laat het maar weten! [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-23 20:10 ]
Link naar reactie
Als je al klanten hebt dan scheelt het natuurlijk wel een mooi stuk he :smile: Maar ik neem niet aan dat je een lokatie in de binnenstad kan betalen van je huidige club. Misschien moet je eens bij jou in de stad met een stel formulieren met daarop een stuk of 5 vragen gaan staan en die uitdelen aan potentiele klanten met de vraag of ze even een minuutje tijd hebben? Of bij de lokale gameshop zo'n stapeltje neerleggen?
Link naar reactie
[quote:c08cd21d8d] Op 23-04-2002 20:50 schreef Speedy: Als je al klanten hebt dan scheelt het natuurlijk wel een mooi stuk he :smile: Maar ik neem niet aan dat je een lokatie in de binnenstad kan betalen van je huidige club. Misschien moet je eens bij jou in de stad met een stel formulieren met daarop een stuk of 5 vragen gaan staan en die uitdelen aan potentiele klanten met de vraag of ze even een minuutje tijd hebben? Of bij de lokale gameshop zo'n stapeltje neerleggen? [/quote:c08cd21d8d] het zal in de ring van de binnenstad zijn. overigens is het niet mijn club die al 7 jaar bestaat.
Link naar reactie
Het mag dan in totaal goedkoper zijn om een 'abbonnement' te nemen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar zin in heeft. Zo'n abbonnement betekent altijd de verplichting om ook X keer naar die zaak te gaan. Dat is misschien wel leuk voor jezelf (vaste bron van inkomsten), maar dan moet je wel een redelijk fanatieke gamer zijn (en die hebben vaak al een pc + internetverbinding ...). Ik hoop dat die club die zeven jaar bestaat niet bij jouw in de buurt zit, want dan zal het zeker nog lastig worden om vaste klanten te vinden. Of het wordt een kwestie van wie de langste adem heeft ... en dan is het afhankelijk van je geldschieters hoe lang je ondanks verlies kunt doorgaan. Je bent ten slotte geen UPC ...
Link naar reactie
Ik denk dat dat alles wel haalbaar is al moet je niet vergeten ook voor andere dingen te zorgen. Zorg dat je er ook een paar games wat leuke hardware dingen en vooral eten en drinken te koop hebt. Ik heb zelf ook met dit idee gelopen, maar dan om het te combineren met een computerwinkel. Op die manier ben je niet helemaal afhankelijk van je game-PC's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...