Ga naar inhoud

Game cafe: wel of niet beginnen??


Aanbevolen berichten

Al maanden ben ik in voorbereiding voor een game cafe. Het cijfermatriaal is klaar, zo ook de sponsoring. Maar ik vraag me af wat het publiek er nu van denkt. Tuurlijk heb ik ook mijn huiswerk gedaan, marktonderzoek toegepast. Maar ik zou wel eens willen weten of hier mensen zijn met de zelfde ideeen. Het is met name voor multigaming, voor PC & consoles. 4 Euro per uur.
Link naar reactie
Volgens mij heeft een internet cafe geen toekomst meer. Bijna iedereen beschikt over een computer thuis en over een internetverbinding. Dus waarom naar het cafe gaan om achter een pc te zitten en er voor te betalen. Ik geloof dat het alleen nog interessant is voor toeristen e.d. die effe snel hun email willen checken. Daarvan heb ik ook regelmatig gebruik gemaakt in het buitenland toen er nog geen aansluiting in mijn hotelkamer was. Naar mijn mening is het alleen interessant voor LAN feesten e.d., maar die worden tegenwoordig ook al veel georganiseerd. Ik weet niet in welke stad je dit van plan bent, maar volgens mij zijn er de laatste tijd alleen maar dit soort bedrijven gesloten en er niet bijgekomen.
Link naar reactie
[quote:8a854686de] Op 21-04-2002 20:47 schreef Smash!: Al maanden ben ik in voorbereiding voor een game cafe. Het cijfermatriaal is klaar, zo ook de sponsoring. Maar ik vraag me af wat het publiek er nu van denkt. Tuurlijk heb ik ook mijn huiswerk gedaan, marktonderzoek toegepast. Maar ik zou wel eens willen weten of hier mensen zijn met de zelfde ideeen. Het is met name voor multigaming, voor PC & consoles. 4 Euro per uur. [/quote:8a854686de] - 4 Euro is veel te duur ... - waar ? Als je niet in het centrum van een (redelijk) grote stad zit kun je het zowiezo al vergeten ... En zo'n locatie lijkt me behalve voor een multimiljonair niet echt betaalbaar. Welke spellen ? Hopelijk iets anders dan dat eeuwige counterzeik *eh* counterstrike. (je weet hopelijk dat je voor iedere pc een legale licentie moet hebben ? Voor het geval de BSA langs komt ... )
Link naar reactie
Als ik zie dat je bij dat bovenstaande cafe voor € 2,50 een uur kan spelen vind ik € 5,75 wat hoog. Vergeet niet dat veel gamers zelf een goeie verbinding en een goeie pc hebben. Vaak gaan ze ook nog naar LAN party's. En ik zelf zou als gamer niet graag op een "vreemd" systeem spelen, maar dat kan persoonlijk zijn. Als service naast een goedlopend normaal internet cafe kan het misschien een mooie aanvulling zijn, maar alleen een gamecafe heeft imho niet echt perspectief. Tevens zit je aan game machines met veel hogere kosten dan met een surf pctje, en deze moet ook nog is vaker vervangen worden wil je wat verder dan Counter-Strike, UT of Q3A.
Link naar reactie
Speedy; dat is ook de reden waarom we een ander uurtarief hanteren dan een internetcafe. (waar we niets in zien. Want het verschaffen van informatie is in NL gemeengoed geworden)Vergeet niet dat het ± 900€ per jaar kost om de beste games op de beste PC of consoles te spelen. En dan is 4€ een zeer acceptabele prijs voor al het PC geweld waar je gebruik van kan maken. Dat is het verschil tussen time2surf en een game cafe. [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-22 20:29 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-22 21:26 ]
Link naar reactie
Mja, maar ik denk dat wat Speedy ook al zegt wel een punt is, de meeste games hebben al een goede PC thuis staan, met een goede verbinding, en die zullen liever achter hun eigen systeem zitten. Zeker als je vaker online speelt, speelt dat een stuk vertrouwder. Voor singleplayer is een gamecafe niet echt geschikt, omdat je dan niet even spel een potje spelen kan. Wat misschien wel een aardige bijverdienste kan zijn is games verhuren :smile:
Link naar reactie
BA: Ik denk dat er een veel grotere groep jongeren bestaat die geen geld hebben om zo'n killerrig van 1500€ thuis te hebben en dit om de twee jaar verversen. Laat staan om 10 goede legale games per jaar te kopen. Daar hebben we de marktonderzoeken van liggen. Tuurlijk zijn er jongeren die dit wel kunnen veroorloven, maar het gross niet. En die wil je dit soort entertainment toch ook aan kunnen bieden. Niet alle jongeren hebben PC op hun eerste prioriteit staan. Maar willen wel een keertje gamen. En daarbij komt ook dat samen gamen leuker is dan alleen achter je pc. ook het slepen naar een lan is voor veel mensen geen prettige bezigheid. [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-22 21:26 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-22 21:30 ]
Link naar reactie
[quote:fe038e20df] Op 22-04-2002 20:28 schreef Smash!: Vergeet niet dat het ± 900€ per jaar kost om de beste games op de beste PC of consoles te spelen.[/quote:fe038e20df] Dat vergeet ik ook niet, moet m'n eigen gamepark ook draaiende houden, en dat zullen er meer moeten en als ik dan moest kiezen dan liever in mijn eigen pc. En voor het cafe gewoon naar een normaal cafe gedeelte, ff los van al die tech zooi :smile: Maar dat is mijn mening, misschien dat de jongere gamer (uch, klinkt oud) die niet naar LAN party's kan/mag en toch redelijk wat geld ter beschikking heeft er wel wat in ziet?
Link naar reactie
Jij wilde toch graag weten wat het publiek er van denkt?? Nou, dat is wat ik in mijn bericht geschreven heb. Ik beschouw mezelf toch zeker publiek, omdat ik heel wat uren in dit soort gelegenheden heb doorgebracht. Geen toekomst voor dit soort gelegenheden. Sponsors of niet. Vroeg of laat gaat het toch om het genereren van winst. Zoals boven reeds aangegeven beschikken de meeste jongeren al over een pc thuis. En open je ogen, want de meesten hebben de nieuwste games. Gratis van internet, omdat die zich niet druk hoeven te maken over de BSA!!!
Link naar reactie
[quote:004acd0369] Op 22-04-2002 21:25 schreef Smash!: BA: Ik denk dat er een veel grotere groep jongeren bestaat die geen geld hebben om zo'n killerrig van 1500€ thuis te hebben en dit om de twee jaar verversen. Laat staan om 10 goede legale games per jaar te kopen. Daar hebben we de marktonderzoeken van liggen. Tuurlijk zijn er jongeren die dit wel kunnen veroorloven, maar het gross niet. En die wil je dit soort entertainment toch ook aan kunnen bieden. Niet alle jongeren hebben PC op hun eerste prioriteit staan. Maar willen wel een keertje gamen. En daarbij komt ook dat samen gamen leuker is dan alleen achter je pc. ook het slepen naar een lan is voor veel mensen geen prettige bezigheid. [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-22 21:26 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Smash! op 2002-04-22 21:30 ] [/quote:004acd0369] Daar is idd ook wel wat voor te zeggen, maar vaak hebben de ouders van jongeren dan wel weer een pc om op te gamen etc. Dat de meeste jongeren geen 10 games per jaar kopen komt ook voor een groot deel omdat je ze zo van internet plukken kan, of omdat er altijd wel iemand in de buurt is met een cd brander. Verder idd wat JaFo ook al zegt, als je elk spel op elke PC zet, heb je voor elke PC een aparte licentie nodig. Als je dus een breed aanbod aan games aanbieden wilt, dan kom je op een behoorlijk kostenplaatje lijkt mij.
Link naar reactie
Hoi Smash, In Gorinchem is sinds dit jaar ook een game&internet café gestart. En ik kan je vertellen het loopt goed. Er staan +/- 16 PC's en zijn vaak genoeg wachtlijsten. De spellen die er gespeeld worden zijn vernamelijk CS en Diablo II, maar er wordt ook nog UT + mods, Red Alert 2, starcraft en meer gespeeld. Er wordt ook behoorlijk wat gechat. Het publiek is heel breed, leeftijden varieren tussen 15 en 40 jaar, maar wat duidelijk te merken is dat als ze een keer CS heeft gespeeld ze gelijk verslaafd zijn :smile: Wat ik er wel bij moet zeggen is dat het ook echt een café is. Er wordt dus sterke drank geschonken en zijn ELKE dag open van 13:00 to 02:00. Ik zou eens zeggen kom eens kijken. Kom ik je vast wel tegen, want ik ben inmiddels ook CS verslaafd :wink:
Link naar reactie
Oh sorry, was nog een aantal games vergeten, MOHAA, RTCW, Ghost Recon. De prijzen: voor een los uur internetten gamen betaal je 4 euro. Bij "aankoop" van een membercard voor 10 euro krijg je 4 uren spelen/internetten. Bij het gebruik van een membercard betaal je prepaid. Je waardeert je membercard op. Hoe meer je opwaardeert hoe voordeliger je uurtjes worden. Bijvoorbeeld voor 20 euro krijg je 8 uur = 2,50 euro /u. Bij 50 euro wordt dir 2 euro dus 25 uur. De systemen die er staan zijn niet echt low-end. Ik geloof dat het AMD 1700+ systeempjes met GF3 kaartjes zijn.
Link naar reactie
Ben het niet helemaal eens met het 1x per jaar upgraden. We praten hier niet over tweakers, overclockers en ander soort mensen die echt het het beste uit alles willen halen. Ik zelf speel alle games nog met plezier en "goed" werkend op m'n 800 Mhz AMDtje met een GF2 MX. Zij gaan daar echt niet aan de gang om 10000 3Dmark puntjes te halen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...